Piscine extérieure, cabanas gratuites, chaises longues

Novotel Singapore Clarke Quay – Avis

3.5 out of 5
Novotel Singapore Clarke Quay
177a River Valley Road, Singapore

Avis

8,4

Très bien

Note de 10 – Excellent, d’après 392 avis sur 1000." "
Note de 8 – Bien, d’après 448 avis sur 1000." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 102 avis sur 1000." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 36 avis sur 1000." "
Note de 2 – Terrible, d’après 22 avis sur 1000." "

8,4/10

Propreté

8,4/10

Service et personnel

7,8/10

Commodités

8,0/10

État et installations de l’hébergement

Avis

10/10 – Excellent

Mélanie

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Bien placé et super reposant
Super accueil à l enregistrement ,établissement un peu vieillissant mais en bon état quand même il est surtout très bien placé et chose rare on n a jamais aussi bien dormi ds un hôtel la clim est bien réglée elle est silencieuse le lit même pour enfant est très confortable et c est très bien isolé et l accès sécurisé à un balcon est super agréable avec une vue magnifique de nuit . La piscine est ouverte jusqu’à 22h bref c était parfait pour profiter de Singapour par contre petit dej et repas trop cher donc pas tester .
Séjour de 2 nuits en février 2020

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Points faibles : Propreté, état et installations de l’hébergement
Excellent emplacement pour des soirées animées Chambre vieillissante
Séjour de 3 nuits en novembre 2019
Alan Burrows a répondu le 20 nov. 2019
Dear Guest, Thank for your taking the time to share your review of your recent stay at the Novotel Singapore Clarke Quay. While I am pleased to hear that you found the location of the hotel excellent, I am sorry to note your disappointment with the condition of your room during your visit. Please rest assured that we will strive harder to ensure that our services consistently meet the high standards expected of the Novotel brand. I do hope that this experience does not keep you from staying with us again, and that we get an opportunity to better meet your expectations in the future. Yours sincerely, Alan Burrows General Manager

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Le service, la proximité avec le nightlife de Clarke Quay ainsi que le petit dej fut excellent. Un gateau comme surprise pour mon anniversaire et une console XBOX pour les enfants
Séjour de 2 nuits en novembre 2019

8/10 – Bien

Philippe

Séjour de 1 nuit en octobre 2019

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté
Points faibles : Service et personnel, confort de la chambre
Trop petit pour le prix payé
Séjour de 4 nuits en avril 2019
Alan Burrows a répondu le 22 avr. 2019
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your thoughts on your recent stay at the Novotel Singapore Clarke Quay. I am sorry to note your disappointment with the price of your room during your visit. While our room rate is what we call in our industry “dynamic” and varies every now and then depending on several factors (e.g. demand, days of the week, etc.), please rest assured that they remain very much in line with similar properties in the city. I sincerely hope that this experience does not keep you from staying with us again and that we get another opportunity to welcome and provide you with a better stay experience on your next trip to Singapore. Yours sincerely, Alan Burrows General Manager

10/10 – Excellent

THUAN, Montréal

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Le prix du buffet du déjeuner le matin est très élevé. L'éclairage de la chambre est un peu sombre. Le panneau de contrôle des lumières près des lits est très difficile à utiliser dans la noirceur. A part de ça, nous avons passer un excellent séjour dans cet hôtel.
Séjour de 7 nuits en février 2019

8/10 – Bien

Shirley, frejus

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Vue époustouflante
Nous avons passé un super séjour au Novotel Clarc Quay, demandé avec vue , un peu plus cher mais ça en vaut la peine, l'hôtel se trouve au pied du quartier Clark Quay ce qui est bien pratique pour sortir le soir, boire un verre ou manger au bord de la river singapore
Séjour de 3 nuits en janvier 2019

8/10 – Bien

Bernard

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
J y retournerai
Bel hôtel...piscine immense..déjeuner copieux.
Séjour de 2 nuits en janvier 2019

8/10 – Bien

Philippe

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
3 jours à Singapour
Idéalement situé pour visiter Singapour
Séjour de 2 nuits en octobre 2018

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Très bon emplacement,piscine agréable, bon petit déjeuner
Séjour de 3 nuits en août 2018

10/10 – Excellent

Marie

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour en chambre familiale
Personnel d’une très grande efficacité Très satisfait de cet hôtel xxxxxxxx
Séjour de 5 nuits en juillet 2018

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel
Great location
Great location , great service but lighting in the room is not good too dark same in the bathroom
Séjour de 7 nuits en mai 2018

10/10 – Excellent

Vincent

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
En plein dans le 1000
Situation parfaite. Chinatown à 10 mn à pied. Boat quay et Clarke quay à coté. Supermarché japonais sous l’hôtel.
Séjour de 5 nuits en mars 2018

8/10 – Bien

Lamine

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Hôtel très bien situé dans le centre de Singapour. Personnel accueillant et chaleureux. Literie très confortable. Chambre propres et spacieuse.

8/10 – Bien

Nicole

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Globe trotteur
Hôtel très familial, petit déjeuner correct. Secteur restaurants/bars et quartier chinois. Très achalandé.

4/10 – Médiocre

philippe, paris

Points faibles : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Cage à lapin
Salle de bain crasseuse , coffre fort qui ne fonctionne pas même après 3 demande d intervention et clim qui ne fonctionne pas la deuxième nuit..vieille hôtel Emplacement de première ordre c’est la seule qualité de cet établissement .
Séjour de 2 nuits en février 2018
Alan Burrows a répondu le 20 févr. 2018
Dear Philippe, I am terribly sorry to hear about the unfortunate circumstances of your recent stay at the hotel. The fact that we have missed so many service points is certainly disappointing and I can assure you that the maintenance and housekeeping faults you have encountered have been forwarded to the relevant department heads for their immediate attention. It is truly regrettable that we were unable to provide you with a pleasant experience during your visit hence I sincerely hope that you will give us the opportunity to make up for the inconvenience you encountered and regain your confidence in the hotel on your next trip to Singapore Yours sincerely, Alan Burrows General Manager

8/10 – Bien

Claudine

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Très bien placé
Le concierge est au 1er étage et la réception au 7ème mais cela ne nuit pas; L'enregistrement un peu long avec une bonne file d'attente mais heureusement Kumi chargée de la clientèle a rapidement fait le nécessaire.. Le lendemain comme nous avions une chambre communicante (sans l'avoir demandée) et que nos voisins étaient pour le moins indélicats et forts bruyants, Kumi nous a immédiatement changé de chambre...la vue était moins attractive mais nous avions le calme... Le buffet lunch était copieux et délicieux et le plus, un tarif réduit pour les seniors !
Séjour de 6 nuits en janvier 2018

8/10 – Bien

joel

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
hôtel bien situé climatisé propre
Mon anglais très médiocre mais le personnel compréhensible toujours à votre disposition.

2/10 – Terrible

Voyageur vérifié

Points faibles : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 6 nuits en mars 2020
Alan Burrows a répondu le 27 mars 2020
Dear Guest, Thank you for your review of your recent stay at the Novotel Singapore Clarke Quay. From the rating you have given, I realize that we were unable to fully meet your expectation during your visit hence I sincerely hope that we get an opportunity to better serve you in the not too distant future. Yours sincerely, Alan Burrows General Manager

10/10 – Excellent

Lena

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Bra hotell
Ligger kanon, kanon frukost, enorma shoppingdistriktet, mysig plats men dyrt.
Séjour de 4 nuits en mars 2020

4/10 – Médiocre

MASAHIKO

Voyage en famille
Points faibles : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
到着初日にお勧めです。
MRTフォートカニング駅からも近く空港からのアクセス抜群です。夕刻着の便であればチェックイン後にナイトサファリ、クラークキーで夕食をとれますので到着初日から充実した滞在になります。ホテルの設備も十分満足できます。
Séjour de 1 nuit en février 2020
Alan Burrows a répondu le 2 mars 2020
Dear MASAHIKO, Thank you for your review of you recent stay at the Novotel Singapore Clarke Quay. It is certainly a pleasure to hear that you had an overall pleasant experience during your visit, and that you were particularly pleased with the hotel’s proximity to Fort Canning MRT station and the dining establishments at Clarke Quay. We look forward to the pleasuring of welcoming you back again soon. Yours sincerely, Alan Burrows General Manager

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Séjour de 3 nuits en février 2020

8/10 – Bien

Nina

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Keskitasoinen hotelli hyvällä sijainnilla
Loistava sijainti ja hyvä uima-allas. Sisustus kaipaisi päivittämistä (nyt mm. kokolattiamatot). Ystävällinen henkilökunta.
Séjour de 3 nuits en février 2020

8/10 – Bien

Thomas

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 3 nuits en février 2020

10/10 – Excellent

Richard

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Singapore Sling
Excellent stay at the Novotel Clark Quay. Such a handy location. You have the Metro behind the hotel. Walk across the road and you have your choice of over 30 restaurants & bars. But be warned, many don't open before 5pm. So make sure you book breakfast at the hotel. You can do a river cruise and see some of the sights by water. If walking is your thing, then straight out of the hotel and you can do an amazing walk along the river side, amazing photo opportunities along the way & Raffles is not far off the track in case you feel you deserve that famous Singapore Sling.
Séjour de 5 nuits en février 2020

4/10 – Médiocre

INC

Voyage d’affaires
Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
하염
안에 시설이 별로 였어여 위치는 좋아요 ㅎㅎ
Séjour de 1 nuit en janvier 2020
Alan Burrows a répondu le 3 avr. 2020
Dear INC, Thank you for completing our online survey regarding your recent stay at the Novotel Singapore Clarke Quay. I am sorry to note from the ratings you have given that your experience during your visit was not as good as expected; hence, I wish to extend my sincerest apologies for any inconvenience you encountered. I sincerely hope that we get a chance to welcome you again and provide you with a more enjoyable stay experience in the future. Yours sincerely, Alan Burrows General Manager

6/10 – Acceptable

Kim

Voyage d’affaires
Points forts : Service et personnel
Séjour de 1 nuit en février 2020
Alan Burrows a répondu le 17 févr. 2020
Dear Kim, Thank you for feedback regarding your recent stay at the Novotel Singapore Clarke Quay. I am sorry to note based on the ratings you have given that there were some aspects of your visit that did not meet your expectations hence I wish to extend my sincerest apologies for any inconvenience you experienced throughout your stay. Please rest assured that your feedback has been taken in the most constructive manger as we continue to strive to ensure that our products and services consistently meet the high standards expected of the Novotel brand. I do note that we get another opportunity to welcome you on your next trip to Singapore. We look forward to providing you with a more enjoyable stay experience then Yours sincerely, Alan Burrows General Manager

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 2 nuits en février 2020

10/10 – Excellent

KAOI

Voyage en famille
Points forts : Service et personnel, confort de la chambre
快適
Séjour de 1 nuit en février 2020

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Voyage en famille avec de jeunes enfants, Voyage en famille
Séjour de 2 nuits en février 2020
Alan Burrows a répondu le 11 févr. 2020
Dear Guest, I am sorry to note based on the ratings you have given that there were some aspects of your visit that did not meet your expectations hence I wish to extend my sincerest apologies for any inconvenience you experienced throughout your stay. Please rest assured that your feedback has been taken in the most constructive manger as we continue to strive to ensure that our products and services consistently meet the high standards expected of the Novotel brand. I do hope that we get another opportunity to welcome you on your next trip to Singapore. We look forward to providing you with a more enjoyable stay experience then Yours sincerely, Alan Burrows General Manager

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Stayed at the hotel whilst attending a conference hosted there. Clean rooms, lovely staff, but the building is showing it’s age in places. Good size swimming pool with plenty of space around.
Séjour de 4 nuits en février 2020

10/10 – Excellent

YONGJIN

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Location is wonderful!
Séjour de 1 nuit en février 2020

8/10 – Bien

RL, Hong Kong

Voyage en famille avec de jeunes enfants, Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel
Novotel Clarke Quay is located in a very nice and quiet area which is close to the cruise port and many good restaurants nearby. It is quite a chilled area to visit especially in the evening! The room itself is spacious but a bit old though.
Séjour de 2 nuits en janvier 2020

10/10 – Excellent

David

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 3 nuits en janvier 2020

10/10 – Excellent

Gonzalo

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
muy buena estadia.
Estuve solo horas en el hotel para dar una opinion mas detallada, pero fue todo correcto, y con un desayuno bastante completo.
Séjour de 1 nuit en janvier 2020

8/10 – Bien

peter

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Excellent & well-rounded business & family hotel
Our stay as a group of 5 and business experience was overall very positive and we would happily recommend Novotel Clarke Quay hotel (one of our members also already had a meeting a few years ago and enjoyed the experience and business facilities again). It is also in a great location, quite central and close to a walkable and lively area by the river.
Séjour de 3 nuits en janvier 2020

6/10 – Acceptable

Ysmael

Voyage en groupe
Points faibles : Service et personnel
r No personnels
The front desk were not friendly. They seems to hate visitors, it shows on their faces. When you asked some questions, the usual answers were I don’t know or we do not provide such service.
Séjour de 4 nuits en janvier 2020
Alan Burriws a répondu le 5 févr. 2020
Dear Ysmael, Thank you for sharing your feedback regarding your recent visit to the Novotel Singapore Clarke Quay. I am disappointed to hear that your experience was not as good as expected, please accept my sincerest apologies. We normally receive compliments about our reception team’s courteousness and efficiency thus to receive your feedback is very concerning. I wish to assure you that this is not the usual standard we set and I have addressed this matter with our front office manager accordingly. It is disappointing that we were unable to provide you with a pleasant experience during your recent visit hence I sincerely hope that we get an opportunity to better serve you in the near future. Yours sincerely, Alan Burrows General Manager

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 2 nuits en janvier 2020

8/10 – Bien

ZEB, Brisbane

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Great location right next to Clarke Quay and a short walk to the MRT station and Fort Canning
Séjour de 2 nuits en janvier 2020

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en janvier 2020

6/10 – Acceptable

Blue

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Points forts : Propreté, commodités et état et installations de l’hébergement.
Points faibles : Service et personnel
除了Reception 態度不好,沒有笑容,check in 時因為有小朋友而要求加床, ok了但沒有加, 最後要再打電話去要求加床,其他如酒店也很舒適及清潔的。
Séjour de 4 nuits en janvier 2020
Alan Burrows a répondu le 3 févr. 2020
Dear Blue, Thank you for taking the time to convey your comments regarding your recent stay at the Novotel Singapore Clarke Quay. I am disappointed to hear about your dissatisfaction with your arrival experience during your visit. This is certainly not the typical welcome that we aim to provide our value guests hence I wish to extend my sincerest apologies for the inconvenience you experienced. Kindly rest assured that our front office manager has been advised to address this matter accordingly. I realize that this experience has negatively affected your impression of the hotel hence I sincerely hope that we get an opportunity to make up for the inconvenience you encountered, and regain your confidence in the hotel on your next trip to Singapore. Yours sincerely, Alan Burrows General Manager

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 5 nuits en janvier 2020

6/10 – Acceptable

KEUNHYUNG

Séjour de 2 nuits en janvier 2020

6/10 – Acceptable

Jinwook

Voyage en famille
Points forts : Service et personnel
위치 좋다.(담에 가면. 다른 위치를 선택하겠다. 배타기만 좋다.) 건물 적당하다.(20년정도 느낌) 조식 나쁘다.(딱히 먹을게 없다) 서비스 좋다.(머 괜찮다.) 수영장 나쁘다.(더워서 수영했다.) 내 점수는 50점(돈만 있다면 다른 곳을 선택하겠다. 돈이 없다면 괜찮다,.ㅋㅋㅋ)
Séjour de 3 nuits en janvier 2020
Alan Burrows a répondu le 3 févr. 2020
Dear Jinwook, Thank you for choosing to stay with us during your recent trip to Singapore and for taking the time to share your review of your stay. While I am pleased to hear that you liked the convenient location of the hotel, I am sorry to note that there were some aspects of your stay that did not meet your expectations. Please rest assured that your feedback has been taken in the most constructive manger as we continue to strive to ensure that our products and services consistently meet the high standards expected of the Novotel brand. I do hope that we get a chance to better serve you in the near future Yours sincerely, Alan Burrows General Manager

2/10 – Terrible

Voyageur vérifié

Séjour de 4 nuits en janvier 2020
Alan Burrows a répondu le 31 janv. 2020
Dear Guest, Thank you for taking the time to give us your feedback regarding your recent visit to the Novotel Singapore Clarke Quay. I am sorry to note from the rating you have given that your experience during your visit was not as good as expected, hence I sincerely hope that we get an opportunity to welcome you again and provide you with a more enjoyable stay experience in the future. Yours sincerely, Alan Burrows General Manager

8/10 – Bien

Moe, Dhahran, Saudi Arabia

Points forts : Propreté, service et personnel et commodités.
Good hotel, with excellent location. Rooms are clean and spacious, and the staff were very helpful. The building is quite old thought.
Séjour de 2 nuits en janvier 2020

10/10 – Excellent

Peter, Honolulu, Hawaii

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Excellent 4 star hotel, will be back again. It is conveniently located near the MRT and within walking distance to hundreds of restaurants.
Séjour de 1 nuit en janvier 2020

10/10 – Excellent

Hyunchul

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
깨끗하고 접근성이 좋은 숙소 다만 엑스트라 베드는 좀 아니올시다인듯 허리가 좀 아프고 삐걱거리는
Séjour de 5 nuits en janvier 2020

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Points forts : Propreté, confort de la chambre
Nice stay
The building was old, but overall it was not bad. Breakfast was normal and salads were too fresh enough to find insects. It was ridiculous.
Séjour de 4 nuits en janvier 2020

2/10 – Terrible

E.G

Voyage en famille
Points faibles : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Dirty bed, dirty towline, dirty floor and everything is dirty. I even went to the hospital because i got an a bad infection which made my skin bleed all bc of the dirty bed sheet.
Séjour de 7 nuits en janvier 2020
Alan Burrows a répondu le 31 janv. 2020
Dear E.G, I am terribly sorry to note your disappointment with your recent stay at the Novotel Singapore Clarke Quay. We regret the discomfort you have suffered during your trip and we sincerely hope that you have since recovered well. Your feedback is truly concerning hence we have conducted an investigation and have unfortunately found no record of the incident reported. Nonetheless, I wish to assure you that our executive housekeeper has been advised to step-up on our daily room inspection to ensure that our rooms are consistently at the highest standards for the next guest. I realize that this experience has negatively affected your impression of the hotel hence I sincerely hope that we get an opportunity to welcome you again and regain your confidence in the hotel on your next trip to Singapore Yours sincerely, Alan Burrows General Manager