Suite Premier | Vue de la chambre

Hotel Royal Penang – Avis

4 out of 5
Hotel Royal Penang
No. 3 Jalan Larut, George Town, Penang

Avis

7,0

Bien

Note de 10 – Excellent, d’après 71 avis sur 607." "
Note de 8 – Bien, d’après 249 avis sur 607." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 184 avis sur 607." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 76 avis sur 607." "
Note de 2 – Terrible, d’après 27 avis sur 607." "

6,8/10

Propreté

7,0/10

Service et personnel

6,4/10

Commodités

6,4/10

État et installations de l’hébergement

Avis

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Excellent hôtel ! Seuls petits bémols : la piscine était un grand jacuzzi, oû des enfants se baignant tout habillés (religion oblige) occupaient les lieux en permanence. L'hôtel était un peu excentré, mais je l'avais choisi pour sa piscine, sans pouvoir en profiter. Un immense food court et un centre commercial tout près.
Séjour de 6 nuits en décembre 2019
EwLoh a répondu le 30 déc. 2019
Thanks for the awesome rating! We work hard to meet expectations like yours, and we’re happy to hear we hit the mark for you. Come back and see us soon. Cheers!

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Propreté générale correcte, les équipements sont un peu vieillissants
Séjour de 2 nuits en juillet 2019

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Très bon hôtel classique
Un grand hotel international classique, bonne situation dans la ville, belle vue, chambre confortable, manque rien, le buffet du breakfast est complet, peut-être un vrais café! A la réception un très bon accueil, les réceptionnistes souriantes, disponibles, et efficaces. Le personnel dans son ensemble est agréable, attentionné, disponible, une très bonne note pour leur professionnalisme. Je reviendrai avec plaisir
Séjour de 4 nuits en février 2018
The Management a répondu le 15 mars 2018
Dear Guest, We are pleased that you have had an enjoyable stay with us recently. Should you plan to visit Penang in the near future, do extend to us the opportunity to be of service to you once again. Thank you and warm regards,

4/10 – Médiocre

DANIEL, gif sur yvette

Points faibles : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Hotel un peu excentré, rapport qualité prix peu interressant

6/10 – Acceptable

nadia, Lille

Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
bon rapport qualité/prix, très proche d’un super marché, 30 min de marche ou taxi pour les quartier intéressants de George town

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, confort de la chambre
Hotel Royal Penang mauvaise situation geo
Trés déçus par la situation géographique de l'hôtel. Nous conseillerons plutot des guesthouses (trés nombreuses ) dans les quartiers touristiques du centre ville beaucoup plus animé. Le personnel n'est pas trés professionel. Points positifs : super buffet de petit déjeuner, et piscine très agréable après une journée de marche.

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Great location
Séjour de 1 nuit en juillet 2020

10/10 – Excellent

Stephen

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
good comfortable and friendly
An enjoyable stay. The reception staff are very helpful and I feel I must also make a positive mention of the housekeeping. the breakfast had a good spread and the hotel is handy for lots of eating places. The hotel evening buffet is very good value.
Séjour de 4 nuits en décembre 2019

2/10 – Terrible

Lea

Voyage en groupe
Points faibles : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Veloittavat ylimääräisiä kuluja,huoneluokka väärin ja kun huone vaihdettiin oikeaan luokkaan,saatiin tilalle todella paljon vanhempi ja kulahtaneempi huone. Huonesiivous piti joka kerta soittaa erikseen paikalle kun ei neljään mennessä iltapäivällä oltu käyty yhtenäkään päivänä. Ei käsipyyhkeitä,jotka luulisi olevan automaattisesti jopa yhden tähden hotellissa.
Séjour de 6 nuits en décembre 2019
nora a répondu le 9 janv. 2020
Dear ms Lea, First and foremost, Thank you for sharing your candid review of your recent stay with us. We truly apologies for the inconvenience caused upon arrival and during your entire stay with us, especially for the inconsistent service from Housekeeping department. We will certainly improve our consistency and efficiency and ensure all the information given concise and complete. We hope to welcome you back to a more improved stay in future. Thank you

8/10 – Bien

Seetha

Points forts : Propreté, confort de la chambre
Points faibles : Service et personnel
short overnight stay.
Lagila lounge was advertised with special drink promotion and we were looking forward to have a drnk and relax. At 1130pm it was apparently closed and there were no staff there. Place was dark and empty. No wonder the hotel cannot generate revenue! When it was the Sheraton, it was lively and it had atmosphere and vibrancy. The room was very comfortable and clean. Hotel is very calm and quiet.
Séjour de 1 nuit en décembre 2019

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Clean and Comfortable stay
Clean and comfortable room and bed, efficient check in, value for money.
Séjour de 3 nuits en décembre 2019

8/10 – Bien

Mohd

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 2 nuits en décembre 2019
EwLoh a répondu le 30 déc. 2019
Thanks for the awesome rating! We work hard to meet expectations like yours, and we’re happy to hear we hit the mark for you. Come back and see us soon. Cheers!

8/10 – Bien

Noor

Séjour de 1 nuit en décembre 2019

10/10 – Excellent

Ayu

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Comfort and relax
Great for relax
Séjour de 1 nuit en décembre 2019
EwLoh a répondu le 30 déc. 2019
Thanks for the awesome rating! We work hard to meet expectations like yours, and we’re happy to hear we hit the mark for you. Come back and see us soon. Cheers!

4/10 – Médiocre

Shankar, Auckland

Voyage en famille
Points forts : Service et personnel
Points faibles : État et installations de l’hébergement
Disappointed believeIng this is a 4 star hotel, but this hotel will qualify for 2 stars Or less due to the toilet and bathroom conditions. We have booked 2 rooms but have to change rooms due to the cleanness of the bedsheets in both rooms. Although we were given connecting room in a different floors toilets and bathrooms in all rooms are very bad due to its age. The room we stayed for remaining 4 nights has cracked vanity top, water leaking on the floor through the cracks I believe management is well aware of the conditions of the rooms, and ignoring. I will not recommend this hotel to anyone unless the major renovation is done. I do have pictures and videos of the rooms. We wasted over 2,500 RM for 2 rooms. Keep the cool and to enjoy our 5 days holiday in Penang we decided to continue to stay here. Keep away from this hotel!!
Séjour de 5 nuits en décembre 2019
Nora Ashikin a répondu le 26 déc. 2019
Thank you for your time reviewing our hotel. We regret to hear about your unpleasant experience during recent stay with us. We have taken notes on your comments with regards to each and every constructive point. We do apologize for the inconveniences during your stay. I am really disappointed to hear about the issues related the room. We sincerely apologize for the inconvenience you have experienced. I fully understand your emotions and sentiments for what transpired. We have taken good note of your comments and truly regret the negative impression reflected. It is certainly most unfortunate that we fell short on this occasion and apologize for the incident. Please be rest assured that we have looked into this issue raised seriously with the aim to improve.

6/10 – Acceptable

Bengt

Points forts : Propreté, service et personnel
OK, men ...
Ett stort hotell med tydlig inriktning på lokala resenärer. Vi var i stort sett de enda europeiska gästerna. Frukosten var därefter - första hotellet som inte ens har ost på frukostbuffén! Rummet ok men varför jättetjocka madrasser när det känns som att ligga på en planka? Sängarna i Sydostasien är visserligen oftast hårda men dessa tar priset.
Séjour de 3 nuits en novembre 2019
EwLoh a répondu le 30 déc. 2019
Thanks for the awesome rating! We work hard to meet expectations like yours, and we’re happy to hear we hit the mark for you. Come back and see us soon. Cheers!

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 2 nuits en octobre 2019

4/10 – Médiocre

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Points faibles : Propreté, commodités
Likes: The location was good as it was close to many eateries and tourist sites. The hotel's dinner buffet was very good but the lunch buffet was disappointing. The pool area was quite good. Reception & dining staff were pleasant. Dislikes: The whole hotel needs major refurbishing. Bathroom tiles were full of mold, bath tub chipped in many places. Only 1 hand towel was provided when we asked for 2, it was taken away the next day and not replaced. Cleaning staff need more training. Sink in bathroom badly situated therefore water leaked onto floor which made it slippery and dangerous. We asked for it to be fixed twice but was never resolved. The cleaning staff instead put a floor towel to cover up the puddles. Bed was hard and pillows harder. Towels were paper thin.
Séjour de 6 nuits en octobre 2019

8/10 – Bien

Bobbie

Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en septembre 2019

8/10 – Bien

Farhanah

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en août 2019

6/10 – Acceptable

Mohd Norhairie

Séjour de 2 nuits en août 2019

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Service et personnel, commodités
Séjour de 2 nuits en août 2019

2/10 – Terrible

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Points forts : Service et personnel
Points faibles : Propreté, état et installations de l’hébergement
Very poor maintenance, especially the bathroom. Shower curtain dirty, walls need fresh coats of paint, bathroom tiles need to be cleaned, esp in between the tiles; black stains. Tap head to change water flow from shower to bathtub & vice versa not working. Room carpets don't appear clean & room feels gloomy. Overall room was depressing!
Séjour de 3 nuits en juillet 2019

8/10 – Bien

murugasu

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 2 nuits en juillet 2019

4/10 – Médiocre

Voyageur vérifié

Voyage en groupe, Voyage d’affaires
Points faibles : Service et personnel
The toilet shower tap is okd and leaking
Séjour de 1 nuit en juillet 2019

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Nice hotel and good location
Recommended 👌
Séjour de 1 nuit en juillet 2019

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Séjour de 3 nuits en juillet 2019

8/10 – Bien

WAI MING

Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 3 nuits en juillet 2019

10/10 – Excellent

yung kin

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en juillet 2019

6/10 – Acceptable

Masaru

Points faibles : Propreté, service et personnel
Breakfast is terrible. Even 7:00 nobody took care of egg plates. Food is warmed up
Séjour de 2 nuits en juillet 2019

8/10 – Bien

Jake

Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Séjour de 3 nuits en juillet 2019

10/10 – Excellent

TAI WAI

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Good location
Overall is good, my room at 52/F, good view at day and night, near Twins Tower, near LRT station
Séjour de 2 nuits en mai 2019

4/10 – Médiocre

Florence

Points faibles : Service et personnel
Not recommended to stay
Hotel is old and understaffed. Room was not cleaned the next day till after 2 telephone calls. Breakfast was not nice and the staff were new and ignorant.
Séjour de 2 nuits en avril 2019
Husniza Husin Executive Assistant Manager a répondu le 7 mai 2019
Dear Ms Florence, We want to sincerely apologize for your negative experience in our hotel. However, we'd like to learn more about your situation and what exactly happened. We want to make things right. You can also email us at [husniza.husin@hotelroyalpenang.com] and we will get back to you promptly. We look forward to hearing from you and earning you back your business. Yours sincerely, Husniza Husin Executive Assistant Manager

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points faibles : Propreté, état et installations de l’hébergement
古いが、利便性は良い
古いホテルで、設備の古さも否めない。ロケーションは良く、ジョージタウンの古い町並み、レストラン、お店も近くにある。
Séjour de 3 nuits en avril 2019

6/10 – Acceptable

YUSUKE

Points forts : Service et personnel
Points faibles : Propreté, état et installations de l’hébergement
古い
すごく良い部屋をあてがっていただいたのですが、ホテル全体が古かったです
Séjour de 1 nuit en avril 2019

8/10 – Bien

yipin

Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en mars 2019
Husniza Husin (Executive Assistant Manager) a répondu le 22 avr. 2019
Thanks for the awesome rating! We work hard to meet expectations like yours, and we’re happy to hear we hit the mark for you. Come back and see us soon. Cheers!

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Voyage en groupe
Points faibles : Commodités, état et installations de l’hébergement
ห้องพักกว้างขวาง ที่จอดรถสะดวก พนักงานต้อนรับดี อาหารเช้าพอทานได้ แอร์ไม่ค่อยเย็น ฝักบัวน้ำรั่วตลอดเวลา เก็บค่ามัดจำห้องพัก 50 RM./ห้อง พอเช็คเอ้า ได้คืนแค่ 24 RM./ห้อง ทั้งที่จ่ายเงินค่าที่พักเต็มจำนวน และไม่ได้ทำอะไรเสียหาย
Séjour de 2 nuits en mars 2019

8/10 – Bien

Sam, Singapore

Voyage de couple, Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Hotel located in Central of the George Town, convenience for those who stay at hotel Royal .
Séjour de 1 nuit en mars 2019
Husniza Husin (Executive Assistant Manager) a répondu le 22 avr. 2019
Thanks for the awesome rating! We work hard to meet expectations like yours, and we’re happy to hear we hit the mark for you. Come back and see us soon. Cheers!

10/10 – Excellent

Shane

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Great central location. Hotel staff were very helpful and friendly really enjoyed our stay in Penang.
Séjour de 2 nuits en janvier 2019
Husniza Husin (Executive Assistant Manager) a répondu le 12 févr. 2019
Thanks for the awesome rating! We work hard to meet expectations like yours, and we’re happy to hear we hit the mark for you. Come back and see us soon. Cheers!

10/10 – Excellent

Y, Japan

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
スーパーが近くにあり便利だった。
Séjour de 1 nuit en janvier 2019
Husniza Husin (Executive Assistant Manager) a répondu le 12 févr. 2019
Thanks for the awesome rating! We work hard to meet expectations like yours, and we’re happy to hear we hit the mark for you. Come back and see us soon. Cheers!

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
All was perfect except for the slight rumbling noise of the air cond return fan and poor quality room slippers.
Séjour de 2 nuits en janvier 2019
Husniza Husin (EAM) a répondu le 30 janv. 2019
Thank you for leaving us with a great review. I am thrilled to hear that you have enjoyed your stay with us. Delighted to hear that our team members have left a positive impact on your stay. Kindly be assured that your remarks on our Housekeeping and Engineering service standards have been duly noted and will be shared with the team to improve the service level in future. I look forward to welcoming you back to Hotel Royal Penang again soon.

6/10 – Acceptable

Pasi, Ko Phangan

Points faibles : Propreté
Hotelli oli muuten ihan mukava mutta huone siivous ei lupauksista huolimatta toiminut.
Séjour de 6 nuits en janvier 2019

10/10 – Excellent

Hady

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
oke hotelnya
oke tempatnya
Séjour de 1 nuit en janvier 2019
Husniza Husin Executive Assistant Manager a répondu le 30 janv. 2019
Thanks for the awesome rating! We work hard to meet expectations like yours, and we’re happy to hear we hit the mark for you. Come back and see us soon. Cheers!

8/10 – Bien

Mohammad Zaki Alfuad

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 1 nuit en janvier 2019
Husniza Husin Executive Assistant Manager a répondu le 30 janv. 2019
Thanks for the awesome rating! We work hard to meet expectations like yours, and we’re happy to hear we hit the mark for you. Come back and see us soon. Cheers!

8/10 – Bien

Aleksandr

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Мой Джоржтаун
Отэль в принципе хороший но конечно не 4звезды.Расположение хорошее .За углом продуктовый супермаркет.Номер у нас был с видом на море ну очень красиво.Номер средних размеров.Если в холле разговаривают или пьют под дверью то слышно хорошо.А так отэль рекомендую к проживанию.
Séjour de 4 nuits en décembre 2018
Husniza Husin (Executive Assistant Manager) a répondu le 8 janv. 2019
Thanks for the awesome rating! We work hard to meet expectations like yours, and we’re happy to hear we hit the mark for you. Come back and see us soon. Cheers!

2/10 – Terrible

Yong Khun

Points forts : Confort de la chambre
Points faibles : Service et personnel
Check out horrible
The checking out was terrible. Had to queue and wait behind all the check ins. Took so long. Terrible.
Séjour de 1 nuit en décembre 2018
Husniza Husin (Executive Assistant Manager) a répondu le 2 janv. 2019
We want to sincerely apologise for your negative experience upon your departure. Kindly be assured that your remarks on our Front Desk service standards have been duly noted and will be shared with the team to improve the service level in future. I look forward to welcoming you back to Hotel Royal Penang again soon.

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en décembre 2018
Husniza Husin a répondu le 26 déc. 2018
Thanks for the awesome rating! We work hard to meet expectations like yours, and we’re happy to hear we hit the mark for you. Come back and see us soon. Cheers!

8/10 – Bien

Chee Cheang

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
My stay in royal hotel
As I have continue staying in the hotel for all my trip to Penang speak for itself but good to recognise loyal customer
Séjour de 1 nuit en décembre 2018
Husniza Husin a répondu le 24 déc. 2018
Thanks for the awesome rating! We work hard to meet expectations like yours, and we’re happy to hear we hit the mark for you. Come back and see us soon. Cheers!

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
No lift from parking to lobby
Séjour de 1 nuit en décembre 2018
Husniza Husin a répondu le 24 déc. 2018
Thanks for the awesome rating! We work hard to meet expectations like yours, and we’re happy to hear we hit the mark for you. Come back and see us soon. Cheers!

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
We requested a quiet room away from the crowds, this was not a problem for the excellant reservations team, as was an airport pick up (even though the contract driver took us to the wrong hotel and attempted checkin). Great room and breakfast. Only complaint is the aircon controller would not raise temp above 19 degrees and the dining room is freezing, far too cold to sit and enjoy breakfast. Thank you to staff and management for a great stay, we will be back.
Séjour de 1 nuit en décembre 2018
Husniza Husin a répondu le 24 déc. 2018
Thanks for the awesome rating! We work hard to meet expectations like yours, and we’re happy to hear we hit the mark for you. Come back and see us soon. Cheers!