Hall

Mountain Side Hotel Whistler by Executive – Avis

3 out of 5
Mountain Side Hotel Whistler by Executive
4250 Village Stroll, Building B, Whistler, BC

Avis

8,2

Très bien

Note de 10 – Excellent, d’après 395 avis sur 1004." "
Note de 8 – Bien, d’après 382 avis sur 1004." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 140 avis sur 1004." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 52 avis sur 1004." "
Note de 2 – Terrible, d’après 35 avis sur 1004." "

8,2/10

Propreté

8,6/10

Service et personnel

8,0/10

Commodités

7,8/10

État et installations de l’hébergement

7,8/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 – Excellent

Danielle, Montreal

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
The registration office was a little difficult to find
Séjour de 1 nuit en mai 2023
Joe - Guest Services a répondu le 12 mai 2023
Good Morning, Thank you for your review. I understand it can be a little bit confusing making your way around Whistler. We are very glad you enjoyed your stay and we hope to see you again in the future. Kind Regards,

10/10 – Excellent

Benjamin

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Nice hotel room whistler
It was a nice room with kitchenette. The room was a bit old but very clean. The outdoor Pool and jacuzzi were hot and nice. I would go there again
Séjour de 1 nuit en octobre 2021
Joseph - Guest Services a répondu le 30 oct. 2021
Hi Benjamin, Thank you for your kind review. We are happy that you enjoyed your stay and look forward to welcoming you again in the future.

6/10 – Acceptable

richard

Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Points faibles : Service et personnel
Chambre tres bien
Séjour de 1 nuit en septembre 2021
Joseph - Guest Services a répondu le 24 sept. 2021
Merci pour votre avis

8/10 – Bien

Claude

Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Parfaitement situé mais arrivée un peu compliquée. Malgré cela, belle expérience
Séjour de 1 nuit en septembre 2021
Gillian a répondu le 17 sept. 2021
Bonjour et merci pour votre avis. Nous sommes très heureux que vous ayez eu une bonne expérience et apprécié notre emplacement. Merci pour vos commentaires supplémentaires sur l'arrivée. Nous travaillons à rendre le processus d'enregistrement plus fluide. Nous espérons vous accueillir à nouveau à Whistler! Bien à vous.

8/10 – Bien

Dominique

Points forts : Propreté, confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en août 2021
William a répondu le 16 sept. 2021
Thank you for taking the time to give us feed back, we are glad you enjoyed your stay

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Très bon services Merci beaucoup
Séjour de 2 nuits en juillet 2021
Gillian a répondu le 23 juill. 2021
Bon matin et merci beaucoup pour ton revue. Nous sommes tres heureuses que tu aimait la service at notre hotel et nous esperons que tu va revenir encore!

8/10 – Bien

Pascal

Séjour de 1 nuit en septembre 2020
Miranda a répondu le 5 oct. 2020
Good evening, Thank you for your high rating and for taking the time to review our hotel. We are so happy you enjoyed your stay with us and hope to welcome you back again soon! Warm regards, Miranda | Guest Service Supervisor

10/10 – Excellent

Gabriel

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Great place for solo or couple vacation.
Huge rooms, a lot of useful equipment for cooking, clean enough bathrooms, comfortable bed. The views are just ok. The staff at reception is amazing, really helpful.
Séjour de 3 nuits en septembre 2020
Miranda a répondu le 20 sept. 2020
Good afternoon Gabriel, We are so happy your enjoyed your stay with us! Thank you for taking the time to leave our hotel such a great review. We hope to welcome you back again soon! Warm regards, Miranda | Guest Service Supervisor

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Bien situé, beaucoup de commodités avec la cuisine complète dans la chambre.
Séjour de 1 nuit en juillet 2019
Jack a répondu le 23 oct. 2019
Thank you for your review, we hope to welcome you back soon. Kind regards, Jack Front Office Manager

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Un gros wow pour la chambre. Cuisine complète et sur 2 étages. Son emplacement en plein cœur du village de Whistler nous a comblés. Propreté, bon service et prix abordable
Séjour de 1 nuit en juillet 2019
Jack a répondu le 3 août 2019
Thank you for your amazing review, we really hope to welcome you back soon. Kind regards, Jack Front Office Manager

8/10 – Bien

Beatrice

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Super, confortable et vraiment cosy. Grande chambre, lit tres tres confortable. Cuisinette bien equipee
Séjour de 1 nuit en juillet 2019
Jack a répondu le 26 juill. 2019
Thank you for your lovely review, we hope to welcome you back soon. Kind regards, Jack Front Office Manager

10/10 – Excellent

Nancy

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Excellent rapport qualité/prix
Hôtel très bien situé. Le style est vieillot mais en très bon état et propre. Nous avions la chambre/appartement sur 2 étages pour 2 personnes, mais avec le sofa lit nous aurions très bien pu être bien avec les enfants. Excellent rapport qualité/prix.Nous y retournerons sans problème.
Séjour de 1 nuit en juin 2019
Jack a répondu le 5 juill. 2019
Merci pour votre évaluation fantastique, nous sommes impatients de vous revoir. Sincères amitiés Jack Front Office Manager

10/10 – Excellent

Jean-Paul

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Bon choix pour faire étape ou séjourner
Hotel de très bon niveau et situé en plein centre de la station. Dans notre suite il fallait faire attention aux trois marches entre la partie repas et la partie chambre. Parking privé couvert (18 € / j)
Séjour de 1 nuit en septembre 2018
Anna V a répondu le 22 sept. 2018
Hi Jean-Paul, We are happy to hear that you have had a great stay! Please do visit us again on your next trip to the village. Best regards, Anna V

10/10 – Excellent

Carole, Terrebonne

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Bel hotel au centre du village de Whistler, personnel très accueillant et disponible. Agréable vue sur les montagnes.
Séjour de 2 nuits en juillet 2018
Anna V a répondu le 4 août 2018
Hi Carole, What an awesome review of your stay with us! Thank you very much and hoping you can visit us again the next time you are in Whistler. Best regards, Anna V

8/10 – Bien

Daisy

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Vraiment à 2 min de la gondole et de tout les restaurants la chambre était parfais
Séjour de 3 nuits en juillet 2018
Anna V a répondu le 14 juill. 2018
Hello Daisy, Thank you for this great feedback! Hope to see you again! Best regards, Anna V

8/10 – Bien

Francois

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 2 nuits en novembre 2017
Thank you for the 4 stars!!

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Une très grande chambre avec coin cuisine et séjour; hôtel bien placé proche du centre; très bon rapport qualité/prix
Séjour de 1 nuit en juillet 2017
Char R a répondu le 28 août 2017
Hello and thank you for taking the time to fill in a review of your stay. So glad you enjoyed your room and our central location. I hope you are able to return for a future visit. Regards, Char R

10/10 – Excellent

JOEL

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
agréable séjour
tout était parfait sauf le temps
Séjour de 1 nuit en juin 2017
Hello Joel, Thank you so much for the great review of your stay with us. I do hope you will be able to return for another visit. Kind regards, Char

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Situation géographique idéale.
Excellent rapport qualité/prix. Près de tout pour une belle expérience ski. 3 minutes de marche des gondoles.
Char R a répondu le 30 janv. 2017
Thank you for the nice review of your stay. We hope you have a chance to visit us again. Regards, Char

8/10 – Bien

Johanne, Boucherville, Québec

Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Bel hôtel bien situé
Hôtel confortable avec foyer et cuisinette bien équipée. Propre mais manque un peu d'entretien général ex: chauffage défectueux et piscine hors service.

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Bien
Bien situé, bien équipé, personnel accueillant et serviable.

4/10 – Médiocre

Chris, Winnipeg

Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Points faibles : Service et personnel
Bon hôtel mais expérience décevante
L'hôtel est moderne, confortable et situé à 30 secondes de la piste de ski. Mais le bâtiment est partagé par 2 chaînes d'hôtels. Résultat: on ne sait jamais si, à la réception, on s'adresse au bon employé. Je me suis présenté à l'hôtel en question: l'employée m'a dit que je faisais erreur, et que je devais m'enregistrer ailleurs - j'avais pourtant une réservation. J'ai plus tard constaté que je m'étais adressé au bon hôtel mais l'employée ne s'était pas donnée la peine de vérifier dans ses registres. Autre ennui: le stationnement. Une voiture se trouvait dans l'espace qui m'était alloué. Encore une fois, à la réception, personne ne voulait m'aider. J'ai dû contacter un employé par téléphone. Moche, surtout que le stationnement n'était pas inclu dans la note (25$). Enfin, pendant la nuit, nous avons été réveillés par des gens qui criaient à l'extérieur des bars avoisinants. Somme toute, expérience décevante.

6/10 – Acceptable

Ashley

Voyage de couple
Points faibles : Commodités, état et installations de l’hébergement
This was not a good stay. We got stuck in the corner with no view and it was small and cramped . I found the hotel dirty at all times and the hall was always covered in laundry bags . I would never stay here nor would I pay $400 to do it on a special occasion . Really bad experience
Séjour de 1 nuit en mai 2024

10/10 – Excellent

Dennis

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
This was our second time. Any concerns were fully resolved and we enjoyed our stay again.
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Phoebe a répondu le 25 mai 2024
Hi Dennis, I'm really glad to hear that you enjoyed your second stay with us. We always hope to address any concerns to make your experience the best it can be, and we hope to welcome you back again to Whistler in the future!Best wishes,Phoebe Guest Services

10/10 – Excellent

Seyedeh Yassamin

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Vandita a répondu le 20 mai 2024
Thank you for leaving us a positive review! We look forward to welcoming you to Whistler again. Best wishes, Vandita Guest Services

10/10 – Excellent

Satinder

Séjour de 1 nuit en mai 2024

8/10 – Bien

Toy

Voyage de couple, Voyage avec des animaux de compagnie
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Nice clean room, pet friendly, little bit noise from pool.
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Vandita a répondu le 17 mai 2024
Thank you for your positive review. We are happy to hear that you found the room clean and was accommodating for pets. Sorry to hear that the noise from the pool may have inconvenienced you - we will try and prevent any noise from occurring in public spaces within the hotel from 10pm onwards. Best wishes, Vandita Guest Services

6/10 – Acceptable

David

Points forts : Propreté, service et personnel
Points faibles : État et installations de l’hébergement
For the price its pretty good!
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Vandita a répondu le 2 mai 2024
Thank you for taking the time to leave a review. We are glad you enjoyed your stay and hope to welcome you back in the future. Best wishes,Vandita Guest Services

10/10 – Excellent

Michelle

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Stayed here for a girls’ weekend and we had a great time. We had enough space for us and location is perfect to walk around the village. Staff were all helpful and nice.
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Phoebe a répondu le 26 avr. 2024
Many thanks for taking the time to leave us a review! We are really glad to hear that you had a great time and enjoyed your stay with us. We hope to welcome you back to Whistler in the future!Best wishes,Phoebe - Guest Services Agent

8/10 – Bien

Michelle

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel et commodités.
An older property. Great location.
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Vandita a répondu le 16 avr. 2024
Thank you for taking the time to write a review. We are glad that you liked the location and we are fortunate to be in the heart of Whistler village. We hope to welcome you back to Whistler again. Best wishes, Vandita Guest Services

6/10 – Acceptable

Harmanjot

Voyage en famille
Points forts : Propreté, commodités
Points faibles : État et installations de l’hébergement
Need Renovation, overall good
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Gurkirt a répondu le 12 avr. 2024
Thank you for your review. We appreciate your feedback regarding the need for renovations and will take it into consideration for future improvements.

8/10 – Bien

Xin

Points forts : Propreté, service et personnel
Nice hotel .will come again.
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Charlotte a répondu le 8 avr. 2024
Thank you for taking the time to write a positive review! We are delighted to hear that you enjoyed your stay with us and will visit again!Kind regards,Charlotte Guest Service Supervisor

10/10 – Excellent

Debbie

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Friendly snd helpful staff. Great location.
Séjour de 2 nuits en février 2024
Liam a répondu le 4 avr. 2024
Good morning Debbie,Thank you for taking the time to leave us such an outstanding review. I am glad to hear that our friendly staff and location were such notable aspects of your stay. We hope to welcome you back soon!Kind regards,Liam Guest Services

6/10 – Acceptable

Sharlene

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
I like the location, but it was to noisy to sleep in in the morning. When we arrive there were earplugs sitting on the nightstand and I thought oh no we’re not gonna have a good sleep. So I probably would not stay there again due to the noise factor in the morning.
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Liam a répondu le 4 avr. 2024
Good morning Sharlene,Thank you for taking the time to leave us this review. We are glad to hear that the location was such a positive aspect of your stay! Unfortunately, Whistler can get pretty loud at night. The one downside of our location in the center of the village is that the noise can sometimes reach our rooms. This is why we provide earplugs to help you sleep better. Kind regards,Liam Guest Services

8/10 – Bien

Erik

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel
For the price, this was a good location and property. Some small things were showing some age. But definitely clean and comfortable. Good view of pool so you didn’t have to guess on if it was full. Had a good view of the hill. Great central location. Good ski storage. Staff was friendly and helpful.
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Latara a répondu le 30 mars 2024
Hi Erik,It is great to hear that you enjoyed your stay with us, we agree that our hotel is greatly located in the heart of Whistler making for great access to everything you might need in your time here. Our staff are pleased they could be of assistance to you.We hope to welcome you back very soon.Kind regards,Guest Services

10/10 – Excellent

Jill

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
The property is accessible to skiing, shopping and restaurants. The room is clean, inviting and has all the conveniences of home.
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Latara a répondu le 30 mars 2024
Hi JIll,Thank you for taking the time to leave us some feedback, we appreciate such a positive review that highlights the great aspects of our hotel. We hope to welcome you back in the future.Kind regards,Guest Services

8/10 – Bien

Meredith

Points forts : Propreté, service et personnel
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Latara a répondu le 30 mars 2024
Hi Meredith,Thank you for taking the time to review your stay with us, we appreciate all feedback, if there is anything specific you would like to share with our management team please do not hesitate to contact us.Kind regards,Guest Services

4/10 – Médiocre

xu ming

Voyage en famille, Voyage en groupe
Points forts : Service et personnel
Points faibles : Propreté, état et installations de l’hébergement
The staff there were all friendly. The toilet lids are very dirty. The plates in kitchen are very dirty. The light on the stairs are broken. Both of the bath sinks are blocked. Unpleasant experience.
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Charlotte a répondu le 27 mars 2024
Thank you for taking the time to write a review. We are delighted to hear that you found our staff to be friendly and we will pass on your kind comments to our team! We are sorry to learn about the concerns you raised regarding the cleanliness and maintenance issues during your recent visit. Our team is working diligently to ensure that these issues are investigated and maintained to our high standards.We apologies for any inconvenience this may have caused and appreciate your understanding. Thank you again for sharing your feedback and we hope to welcome you back for an improved stay.Kind regards,Charlotte Guest Service Supervisor

10/10 – Excellent

candis

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Latara a répondu le 28 mars 2024
Hi Candis!Thanks for taking the time to leave us such a positive review. We are glad you enjoyed your time with us and hope to welcome you back soon.Kind regards,The Executive team

10/10 – Excellent

jenny

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 3 nuits en décembre 2023
Latara a répondu le 28 mars 2024
Hi Jenny,We are delighted that your stay with us at The Executive Inn was pleasant, if there is any other feedback you would like to pass along do not hesitate to reach out to our management team.Until next time,The Executive Team

6/10 – Acceptable

scott and billie

Voyage de couple, Voyage d’affaires
Points forts : Service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Points faibles : Propreté
There was blood on the bottom side of one of our pillows....ewww
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Charlotte a répondu le 27 mars 2024
Thank you for taking the time to write a review. We sincerely apologise for the unpleasant experience you had with one of our pillows. Unfortunately, our external cleaning company can occasionally deliver bedding that is stained and we have informed our housekeeping team to conduct a thorough inspection of all our bedding to ensure that such incidents do not occur in the future. We understand the importance of a clean environment for our guests and we will continue to uphold these high standards to ensure that every guest has a pleasant and comfortable stay with us.We hope to have the opportunity to welcome you back to Whistler for an improved stay.Kind regards,Charlotte Guest Service Supervisor

10/10 – Excellent

Cam

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Enjoyed my stay at Mountain Side many times. Great location with a short walk to the Whistler ski lifts.
Séjour de 3 nuits en février 2024
Latara a répondu le 10 mars 2024
Hi Cam!Thank you so much for taking the time to leave such a positive review, we are glad you enjoyed the location and its convenience for accessing the mountain lifts. We hope that we will have the pleasure of welcoming you back soon.Kind regards,Guest Services

10/10 – Excellent

MARION

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
The hotel is in the heart of the Village, a few yards from excellent restaurants and shops. The accomodation provided a well appointed kitchenette and dining area, The bed and the pull-out couch were very comfortable and the heating was excellent.
Séjour de 1 nuit en février 2024
Liam a répondu le 5 mars 2024
Good morning Marion,Thank you for taking the time to leave us such an outstanding review! I am glad to hear that you enjoyed our location, room features, bed, and heating. We hope to welcome you back soon.Kind regards,Liam Guest Services

8/10 – Bien

Ashley

Voyage de couple
Points forts : Propreté, commodités et état et installations de l’hébergement.
Great location!! Room clean and cozy, met expectations. Unfortunately VERYYY noisyyy. Stayed there to ski, and people outside partying, etc kept us up to 2am both nights.. no bars neighboring, must have just been guests from The Keg restaurant that didn’t care there were people trying to sleep, 15 feet from where they were drinking / blasting music
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Liam a répondu le 5 mars 2024
Good morning Ashley,Thank you very much for taking the time to leave us such a positive review. I am glad to hear that there were so many positive aspects of your stay with us! Unfortunately, being in the heart of the village, it can get a bit noisy at night. We provide complimentary earplugs to minimize the noise, but on weekends it can be quite loud. I am glad that you still enjoyed your time with us and we hope to welcome you back soon.Kind regards,Liam Guest Services

10/10 – Excellent

Geoff

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Excellent hotel with nice facilities to be very close to the action (ski lifts, restaurants, shops) without being right in the middle of it. Will stay there again.
Séjour de 3 nuits en février 2024
Liam a répondu le 20 févr. 2024
Good afternoon Geoff, thank you for taking the time to leave us such an outstanding review. I am glad to hear that you enjoyed our location so much! We look forward to welcoming you back. Kind regards, Liam Guest Services

10/10 – Excellent

cathyrine

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 1 nuit en février 2024
Latara a répondu le 15 févr. 2024
Hi Cathyrine,Thank you for choosing The Executive Inn at Whistler Village. We appreciate you taking the time to leave such a positive review of your stay. If there is any specific feedback you would like to provide please don't hesitate to contact our friendly management team. We hope to welcome you back soon!Kind regards,Guest Services

10/10 – Excellent

Christopher

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel et commodités.
My fiancé and I had a perfect stay. My only piece of criticism is that the elevator needs to be replaced
Séjour de 3 nuits en février 2024
Charlotte a répondu le 14 févr. 2024
Thank you for taking the time to leave a review and we're delighted to hear that you and your fiancé had a perfect stay with us.We apologize for any inconvenience the elevator may have caused during your stay and we have notified our maintenance team regarding this. We appreciate your suggestion on how we can improve and we hope to welcome you back to Whistler again soon!Kind regards,Charlotte Guest Service Supervisor

10/10 – Excellent

Christine

Voyage avec des animaux de compagnie
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Great hotel in the perfect location! Will definitely be back!
Séjour de 3 nuits en janvier 2024
Latara a répondu le 1 févr. 2024
Hi Christine!Thank you for choosing The Executive Inn at Whistler, we appreciate you taking the time to leave such a positive review of your stay and are glad that the location was a highlight of the experience.We hope to welcome you back soon!Kind regards, Guest Services

10/10 – Excellent

Teresa, Boise

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Can’t beat the location! Close to everything.
Séjour de 4 nuits en janvier 2024
Liam a répondu le 31 janv. 2024
Good morning Teresa, thank you for this outstanding review. I am glad to hear that you enjoyed our location so much. We hope to welcome you back to Whistler soon! Kind regards, Liam Guest Services

10/10 – Excellent

Susanne T

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Loved having two bathrooms
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Gurkirt a répondu le 18 janv. 2024
Glad to hear you loved having two bathrooms! We appreciate your positive feedback and look forward to welcoming you back.