Façade de l’hébergement

Hotel San Carlo – Avis

2 out of 5
Hotel San Carlo
28 Via Nassa, Lugano

Avis

8,2

Très bien

Note de 10 – Excellent, d’après 57 avis sur 157." "
Note de 8 – Bien, d’après 71 avis sur 157." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 16 avis sur 157." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 12 avis sur 157." "
Note de 2 – Terrible, d’après 1 avis sur 157." "

8,6/10

Propreté

9,0/10

Service et personnel

6,8/10

Commodités

7,8/10

État et installations de l’hébergement

8,0/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 – Excellent

Marc

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Excellent séjour à Lugano. Hôtel magnifiquement bien situé et sympathique. Dans le centre, près du Lac, au milieu des restos. Loin du quartier Paradiso qui est le dortoir de la ville. Mais les suisses pratiquent des prix « indécents « . San Carlo échappe un peu à cette critique mais j’éviterai la Suisse chaque fois que possible.
Séjour de 2 nuits en septembre 2023
Fouzia, reception a répondu le 22 sept. 2023
Dear Marc,Thank you very much for choosing our hotel for your stay and for the positive feedback.We are glad to hear that you had a great experience.Your comment is important to us as it’s a stimulus to improve. We hope to see you soon again.Best regards,Team Hotel San Carlo

8/10 – Bien

Thomas

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel
très bien situö
Idéalement situé pour le Summer Jamboree on the Lake. Juste à côté du centre et du lac. Le personnel est très sympathique. L'hôtel est propre, correct et surtout d'un bon rapport-qualité-prix. C'est dans le centre donc ça peut être bruyant le matin et surtout le dimanche avec les cloches de l'église juste à côté. J'ai réservé une chambre sans WC mais avec douche. On n'a pas pu changer malheureusement parce que l'hôtel était plein, mais ça n'a pas été un grand problème au final. On n'y va pas pour le petit-déjeuner. C'est très basique.
Séjour de 3 nuits en juin 2023
Fouzia, reception a répondu le 8 juill. 2023
Dear Thomas,Thank you very much for choosing our hotel for your stay and for the positive feedback.We are glad to hear that you had a great experience.Your comment is important to us as it’s a stimulus to improve. We hope to see you soon again.Best regards,Team Hotel San Carlo

10/10 – Excellent

stephane

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Hôtel très bien situé dans le coeur de Lugano. Tout était Ok. Accueil sympathique. Parking à proximité avec un tarif intéressant proposé par l'hôtel + carte gratuite pour transport en commun et visites de sites. Je recommande cet hôtel sans problème.
Séjour de 2 nuits en décembre 2022

6/10 – Acceptable

Manuela

Séjour de 1 nuit en octobre 2022
Reception Hotel San Carlo a répondu le 22 oct. 2022
Dear Manuela,Thank you for choosing our hotel for your stay in Lugano and thank you for taking the time to leave us your rating.Your feedback is an important stimulus for us to continue to do our best and improve for our valued guests.We thank you once again and send you our best regards.

4/10 – Médiocre

Angelo

Voyage d’affaires
Points faibles : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en juin 2022
Team Hotel San Carlo a répondu le 21 juin 2022
Dear Angelo, Thank you for choosing our hotel for your stay in Lugano and thank you for taking the time to leave us your rating. We would love to know more, what you appreciated and what you were not satisfied with. Your feedback is a very important stimulus for us to continue to improve and do our best for our esteemed guests. Thanking you once again, we send you our best regards,

8/10 – Bien

Aladin

Séjour de 1 nuit en juin 2022
Team Hotel San Carlo a répondu le 21 juin 2022
Dear Aladin, Thank you for choosing our hotel for your stay in Lugano and thank you for taking the time to leave us this beautiful rating which for us is a very important stimulus to continue to give our esteemed guests the best. We hope to welcome you back to our hotel. We send you our best regards,

8/10 – Bien

Alexandre

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en décembre 2021
Rocco Canosa, Reception a répondu le 3 févr. 2022
Good Morning from Team Hotel San Carlo we thank you for your kind review and we are happy to know that you found yourself happy with your stay in Lugano, we hope to have you as our guest again in the future, in the meantime we wish you a wonderful day Best regards

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Très bon rapport Qualité-Prix pour Lugano
L'hotel est très bien situé en plein centre ville de Lugano. La chambre était un peu petite mais très fonctionnelle ! Le petit déjeuner copieux.
Séjour de 1 nuit en août 2021
Patrick a répondu le 14 mars 2022
Mesdames et Messieurs, Bonjour de Lugano et du personnel de l'Hôtel San Carlo. Nous vous remercions d'avoir réservé dans notre hôtel et pour la merveilleuse critique. Nous sommes heureux de savoir que vous avez apprécié votre séjour, en particulier le petit-déjeuner et le rapport qualité-prix. En même temps, nous espérons sincèrement pouvoir vous accueillir à nouveau prochainement dans notre établissement. Salutations distinguées, Team Hôtel San Carlo

8/10 – Bien

Vinh Nam

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en juillet 2021
Team Hotel San Carlo a répondu le 18 juill. 2021
Dear Mr. Vinh Nam, we thank you for your positive feedback. It was a pleasure to be at your disposal. We are glad to hear that accommodation and services were to your liking. We really hope to see you again next time you come to Lugano. With warm regards

8/10 – Bien

Véronique

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Hôtel très bien situé, personnel souriant et serviable. Hôtel mal insonorisé, assez bruyant.
Séjour de 1 nuit en mai 2021
Patrick Granata, Reception a répondu le 19 mai 2021
Chère Véronique, bonsoir de Lugano et du personnel de l'hôtel San Carlo. Nous vous remercions d'avoir réservé dans notre hôtel et de votre avis. Nous sommes très heureux que vous ayez apprécié votre séjour dans notre hôtel, en accordant une attention particulière à l'emplacement, à la disponibilité et au professionnalisme de notre personnel. Nous sommes désolés des problèmes rencontrés et il nous fera plaisir de trouver des solutions à cet égard afin de garantir un séjour toujours plus agréable à nos clients. Dans l'espoir sincère de pouvoir bientôt vous revoir en tant que client d'accueil, nous saisissons cette occasion pour vous présenter nos meilleures salutations. Team Hotel San Carlo

10/10 – Excellent

Hannah

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en juillet 2020
Sara a répondu le 29 juill. 2020
Dear Mrs Hannah, we thank you for your recent stay and your excellent feedback. It was a pleasure to be at your disposal. We really hope to see you again in Lugano. With warm regards, Sara Monga Reception

8/10 – Bien

Joaquim

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
À répéter
Tout simplement ou ce que on attendait,très bien et un magnifique séjour.
Séjour de 1 nuit en mai 2020
Sara a répondu le 26 juin 2020
Cher Monsieur Joaquim nous tenons à vous remercier pour votre récent séjour et vos excellents retours. Nous sommes heureux d'apprendre que vous avez apprécié votre séjour. Nous espérons vraiment vous revoir à Lugano. En vous remerciant chaleureusement, Sara Monga Reception

4/10 – Médiocre

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté
Impossible de dormir comme il faut On entendait tous les bruits des chambres voisines Des gens qui parlent,jusqu’à à tard la nuit, la réception qui répond pas Décevant Plus jamais cette hôtel
Séjour de 1 nuit en mars 2020
Sara a répondu le 8 mars 2020
Cher Monsieur / Madame, Nous tenons à vous remercier pour votre récent séjour. Ce fut un plaisir d'être à votre disposition. Nous nous excusons vivement si tous les services n'étaient pas à votre goût. Nous prenons en compte vos retours afin d'améliorer les équipements de l'hôtel. Nous vous souhaitons une très belle journée. Cordialement, Sara Monga Reception

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Excellent endroit
Un endroit bien situé, calme, des chambres bien insonorisées, aux décorations originales en bois.
Séjour de 1 nuit en février 2020
Martina Tosi a répondu le 25 févr. 2020
Gentil client Merci pour votre excellente critique. Nous sommes heureux d'avoir été à votre disposition, et que tous les services de notre hôtel aient été à votre goût. Cordialement réception

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
La simplicité, l'accueil, la proximité avec le lac et les petits cafés et restaurants
Séjour de 1 nuit en décembre 2019
Sara a répondu le 5 janv. 2020
Cher Monsieur / Madame, nous tenons à vous remercier pour votre récent séjour. Ce fut un réel plaisir d'être à votre disposition. Nous sommes heureux d'apprendre que l'hébergement et les services étaient à votre goût. Nous espérons vraiment vous revoir à Lugano.

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
hôtel simple, correct, bien situé, assez tranquille pour un centre ville. Bon séjour même si le lit était très dur, j'ai eu mal au dos et les couleurs de peinture bleu pastel pas à mon goût :-)
Séjour de 2 nuits en avril 2019
Vinod a répondu le 3 mai 2019
Chère Madame / Monsieur, Merci pour votre séjour dans notre hôtel. Ce fut un plaisir d'être à votre disposition. Nous considérerons votre jugement pour améliorer notre hôtel. Nous espérons vous revoir. Nous saisissons cette occasion pour vous envoyer nos meilleures salutations. Vinod Chnadwani, réception

8/10 – Bien

Natalia

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel
Great location. Breakfast included which was just ok. The WiFi is free but the wifi can be a little slow. The walls are very thin and you can hear everything. The space is very small. No water given and the room was all little stuffy.
Séjour de 2 nuits en mai 2024
Fouzia, reception a répondu le 22 mai 2024
Thank you very much for choosing our hotel for your stay and for the positive feedback.We are glad to hear that you had a great experience.Your comment is important to us as it’s a stimulus to improve. We hope to see you soon again.Best regards,Team Hotel San Carlo

8/10 – Bien

Kevin

Voyage en groupe, Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Great stay, great town.
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Fouzia, reception a répondu le 4 avr. 2024
Dear Kevin,Thank you very much for choosing our hotel for your stay and for the positive feedback.We are glad to hear that you had a great experience.Your comment is important to us as it’s a stimulus to improve. We hope to see you soon again.Best regards,Team Hotel San Carlo

6/10 – Acceptable

Anita

Preis / Leistung stimmt, aber…
… ich hatte ein Zimmer zur Strasse. Dort war es in der Nacht von Samstag auf Sonntag sehr laut. Auch war es im Hotel sehr ringhörig. Wie bereits geschrieben für mich stimmte das Preis-/Leistungsverhältnis => mein Ziel war ein Platz zum Schlafen und das hat gepasst
Séjour de 1 nuit en février 2024
Fouzia, reception a répondu le 20 févr. 2024
Dear Anita,Thank you very much for choosing our hotel for your stay and for the positive feedback.We are glad to hear that you had a great experience.Your comment is important to us as it’s a stimulus to improve. We hope to see you soon again.Best regards,Team Hotel San Carlo

8/10 – Bien

Andrea

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel
Lugano
Soggiorno breve e posizione molto comoda.
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Fouzia, reception a répondu le 6 févr. 2024
Dear Andrea,Thank you very much for choosing our hotel for your stay and for the positive feedback.We are glad to hear that you had a great experience.Your comment is important to us as it’s a stimulus to improve. We hope to see you soon again.Best regards,Team Hotel San Carlo

6/10 – Acceptable

Silvia

Baumaterial vor Zimmertüre, über sichtbar Renovation nötig!!!
Séjour de 1 nuit en février 2024
Fouzia, reception a répondu le 5 févr. 2024
Dear SilviaThank you for choosing our Hotel for your stay and for taking the time to provide valuable feedback, it will help us to improve and provide a better experience for our guests. We are deeply sorry that your experience did not meet your expectations. Therefore, we are sorry for the inconvenience, your comment will help us to improve and provide a better experience for our future guests.We sincerely apologize for the issues you experienced, and we hope to make this right.Best regards,Team Hotel San Carlo

6/10 – Acceptable

Jana

Points faibles : État et installations de l’hébergement
Für den Preis habe ich nicht viel erwartet. Die Wände waren aber so dünn, dass mal alles von aussen höre. Wir hatten das Zimmer gleich nebem dem Frühstück, somit war es am Morgen sehr laut.
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Fouzia, reception a répondu le 29 janv. 2024
Thank you for choosing our hotel for your stay in Lugano and thank you for taking the time to leave us this detailed review.We assure you that we will analyse point by point everything that did not meet your expectations and we are very sorry for this, but it will be a very constructive cue for us to understand where and how we can continue to improve.Best regards,Team Hotel San Carlo

10/10 – Excellent

Fernando

Points forts : Propreté, service et personnel
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Fouzia, reception a répondu le 5 févr. 2024
Dear Fernando,Thank you very much for choosing our hotel for your stay and for the positive feedback.We are glad to hear that you had a great experience.Your comment is important to us as it’s a stimulus to improve. We hope to see you soon again.Best regards,Team Hotel San Carlo

10/10 – Excellent

Cleyde REJANE

Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Fouzia, reception a répondu le 23 janv. 2024
Dear Cleyde,Thank you very much for choosing our hotel for your stay and for the positive feedback.We are glad to hear that you had a great experience.Your comment is important to us as it’s a stimulus to improve. We hope to see you soon again.Best regards,Team Hotel San Carlo

10/10 – Excellent

Claudio

Voyage en famille
Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement
Tutto bene
Séjour de 1 nuit en novembre 2023
Fouzia, reception a répondu le 8 janv. 2024
Dear Claudio,Thank you very much for choosing our hotel for your stay and for the positive feedback.We are glad to hear that you had a great experience.Your comment is important to us as it’s a stimulus to improve. We hope to see you soon again.Best regards,Team Hotel San Carlo

6/10 – Acceptable

Chen

Points forts : Propreté, confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en novembre 2023
Fouzia, reception a répondu le 30 nov. 2023
Dear Chen,Thank you very much for choosing our hotel for your stay and for the positive feedback.We are glad to hear that you had a great experience.Your comment is important to us as it’s a stimulus to improve. We hope to see you soon again.Best regards,Team Hotel San Carlo

10/10 – Excellent

Riwana

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en octobre 2023
Fouzia, reception a répondu le 21 oct. 2023
Dear Riwana,Thank you very much for choosing our hotel for your stay and for the positive feedback.We are glad to hear that you had a great experience.Your comment is important to us as it’s a stimulus to improve. We hope to see you soon again.Best regards,Team Hotel San Carlo

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Loved this hotel!
Great staff. Perfect central location.
Séjour de 2 nuits en octobre 2023
fouzia, reception a répondu le 12 oct. 2023
Dear guest,Thank you very much for choosing our hotel for your stay and for the positive feedback.We are glad to hear that you had a great experience.Your comment is important to us as it’s a stimulus to improve. We hope to see you soon again.Best regards,Team Hotel San Carlo

6/10 – Acceptable

keith

Points forts : Propreté, service et personnel
Points faibles : Confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Fouzia, reception a répondu le 29 oct. 2023
Dear Keith,Thank you very much for choosing our hotel for your stay and for the positive feedback.We are glad to hear that you had a great experience.Your comment is important to us as it’s a stimulus to improve. We hope to see you soon again.Best regards,Team Hotel San Carlo

4/10 – Médiocre

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Points faibles : Confort de la chambre
Small room
Good location. A very small room. No view (a wall). No ac, but the fan was ok. Noice from the street on Saturday night. On Sunday morning at 8 and 10 worships in the church, you could hear it clearly into the room. No place other than expensive restaurants to buy snacks/food on a Sunday.
Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Fouzia, reception a répondu le 22 sept. 2023
Dear,Thank you very much for choosing our hotel for your stay and for the positive feedback.We are glad to hear that you had a great experience.Your comment is important to us as it’s a stimulus to improve. We hope to see you soon again.Best regards,Team Hotel San Carlo

10/10 – Excellent

Chris

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Great front desk team and hotel.
Séjour de 1 nuit en août 2023
Fouzia, reception a répondu le 3 sept. 2023
Dear Chris,Thank you very much for choosing our hotel for your stay and for the positive feedback.We are glad to hear that you had a great experience.Your comment is important to us as it’s a stimulus to improve. We hope to see you soon again.Best regards,Team Hotel San Carlo

10/10 – Excellent

Melissa

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
The employees at San Carlo were friendly and welcoming. They were very helpful and went above and beyond to help us navigate a town when we didn't speak the language.
Séjour de 1 nuit en août 2023
Fouzia, reception a répondu le 27 août 2023
Dear Melissa,Thank you for choosing our propriety for your stay and for taking a moment to share your experience at Hotel San Carlo, your comment is important to us. We are pleased to hear that you had a great experience and we look forward to welcoming you back again soon.Best regards,Team Hotel San Carlo

8/10 – Bien

Joceline

Voyage en famille
Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Perfeito em todos os sentidos!
Séjour de 3 nuits en août 2023
Fouzia, reception a répondu le 27 août 2023
Dear Joceline,Thank you for choosing our propriety for your stay and for taking a moment to share your experience at Hotel San Carlo, your comment is important to us. We are pleased to hear that you had a great experience and we look forward to welcoming you back again soon.Best regards,Team Hotel San Carlo

4/10 – Médiocre

Tulsi

Voyage en famille
Points faibles : Propreté, commodités et état et installations de l’hébergement.
All the furniture and overall condition of the facility is below average. There is no Air conditioner in the rooms. Lugano is generally quite warm during summer months, the two nights we stayed at the facility were miserable. Breakfast is below average and no available at the time that was told to us. They were setting up breakfast 30 minutes after the time we were told breakfast will be ready. Overall avoid this place if you can.
Séjour de 2 nuits en août 2023
Fouzia, reception a répondu le 27 août 2023
Dear Tulsi,Thank you for choosing our hotel for your stay in Lugano and thank you for taking the time to leave us this detailed review.We assure you that we will analyse point by point everything that did not meet your expectations and we are very sorry for this, but it will be a very constructive cue for us to understand where and how we can continue to improve.Best regards,Team Hotel San Carlo

6/10 – Acceptable

Pierce

Be wary of the shared bathroom being hidden within the description
Séjour de 1 nuit en août 2023
Fouzia, reception a répondu le 27 août 2023
Dear Pierce,Thank you for choosing our hotel for your stay in Lugano and for taking the time to leave your review.We are very happy to hear that you had a good experience with us.Therefore, we apologize for the issues you experienced, and we hope to make this right.Best regards,Team Hotel San Carlo

10/10 – Excellent

bin

Séjour de 1 nuit en août 2023
Fouzia, reception a répondu le 15 août 2023
Dear Bin,Thank you very much for choosing our hotel for your stay and for the positive feedback.We are glad to hear that you had a great experience.Your comment is important to us as it’s a stimulus to improve. We hope to see you soon again.Best regards,Team Hotel San Carlo

8/10 – Bien

Jan

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Hotel in de winkelstraat van Lugano! Hotel ligt op een minuut lopen van boulevard van meer van Lugano. Kamer klein maar schoon,ok.Ontbijt viel mij wat tegen,te eenvoudig,koffie was wel heerlijk.
Séjour de 2 nuits en août 2023
Team Hotel San Carlo a répondu le 12 août 2023
Liebe Jan,vielen Dank, dass Sie sich für Ihren Aufenthalt bei uns entschieden und sich die Zeit genommen haben, eine Bewertung zu hinterlassen. Es freut uns zu hören, dass Sie mit Ihrem Aufenthalt zufrieden waren. Wir freuen uns darauf, Sie in naher Zukunft wieder im Hotel San Carlo begrüßen zu dürfen.Mit freundlichen Grüßen,Team Hotel San Carlo

8/10 – Bien

Susanne Nybo

Séjour de 2 nuits en juillet 2023
Fouzia, reception a répondu le 8 août 2023
Dear Susanne,Thank you for choosing our propriety for your stay and for taking a moment to share your experience at Hotel San Carlo, your comment is important to us. We are pleased to hear that you had a great experience and we look forward to welcoming you back again soon.Best regards,Team Hotel San Carlo

10/10 – Excellent

Jane

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
It is right in the center of the historic part of town. Easy walking to city buses. A block from the lake. A special surprise was a horn quartets performance next door at an old church that echoed throughout the neighborhood.
Séjour de 1 nuit en juillet 2023
Fouzia, reception a répondu le 8 août 2023
Dear Jane,Thank you for choosing our propriety for your stay and for taking a moment to share your experience at Hotel San Carlo, your comment is important to us. We are pleased to hear that you had a great experience and we look forward to welcoming you back again soon.Best regards,Team Hotel San Carlo

4/10 – Médiocre

Chi-Kwan, Albany

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel
Very central and easy to go anywhere. The staff is nice. However, the room is so very hot. The two fans were not sufficient to keep the room cool. The room temperature remained over 80 degree throughout the night. The room amenities were very minimal, only one hot water kettle and nothing else. In this super hot day and night, we could not even keep some cold drinks around,
Séjour de 1 nuit en juillet 2023
Fouzia, reception a répondu le 8 août 2023
Dear Chi,Thank you for choosing our propriety for your stay and for taking a moment to share your experience at Hotel San Carlo, your comment is important to us. We are pleased to hear that you had a great experience and we look forward to welcoming you back again soon.Best regards,Team Hotel San Carlo

6/10 – Acceptable

Lorenz

Séjour de 1 nuit en juillet 2023
Fouzia, reception a répondu le 8 août 2023
Dear Lorenz,Thank you for choosing our propriety for your stay and for taking a moment to share your experience at Hotel San Carlo, your comment is important to us. We are pleased to hear that you had a great experience and we look forward to welcoming you back again soon.Best regards,Team Hotel San Carlo

8/10 – Bien

Lyn

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Traveller
It needs to be made clear when booking a single economy room that it has a share bathroom. You have to open the description of the hotel to find this. Please make it more clear and also on the reservation confirmation.
Séjour de 1 nuit en juillet 2023
Fouzia, reception a répondu le 8 juill. 2023
Dear Lyn,Thank you for choosing our hotel for your stay in Lugano and thank you for taking the time to leave us this detailed review.We assure you that we will analyse point by point everything that did not meet your expectations and we are very sorry for this, but it will be a very constructive cue for us to understand where and how we can continue to improve.Best regards,Team Hotel San Carlo

10/10 – Excellent

Povl H.

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Perect location
Nice big family room right on the shopping street. Everything looked newly maintained. No A/C - only portable one. So we slept with open windows. No problem with noise. Recommended.
Séjour de 1 nuit en juillet 2023
Fouzia, reception a répondu le 8 juill. 2023
Dear Povl,Thank you very much for choosing our hotel for your stay and for the positive feedback.We are glad to hear that you had a great experience.Your comment is important to us as it’s a stimulus to improve. We hope to see you soon again.Best regards,Team Hotel San Carlo

6/10 – Acceptable

Maria

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel
nel complesso potrebbe andare bene per l'inverno ma d'estate senza aria condizionata non è il massimo, comunque discreta per qualità/prezzo
Séjour de 2 nuits en juin 2023
fouzia, reception a répondu le 30 juin 2023
Dear Maria,Thank you very much for choosing our hotel for your stay and for the positive feedback.We are glad to hear that you had a great experience.Your comment is important to us as it’s a stimulus to improve. We hope to see you soon again.Best regards,Team Hotel San Carlo

8/10 – Bien

Yvonne

Séjour de 2 nuits en juin 2023
Fouzia, Reception a répondu le 16 juin 2023
Dear Yvonne,Thank you very much for choosing our hotel for your stay and for the positive feedback.We are glad to hear that you had a great experience.Your comment is important to us as it’s a stimulus to improve. We hope to see you soon again.Best regards,Team Hotel San Carlo

4/10 – Médiocre

Amanda

Voyage de couple
Points forts : Propreté
Points faibles : État et installations de l’hébergement
Our room: Having to share a toilet room was not bad but this was NOT a hotel room - it was like a hostel room. For the price I was shocked. Tiny room - Bed crammed in one corner, sink and shower on one wall, a table and chair and tv Plus cabinet. No amenities like a blow dryer - I was glad they had soap. No AC (they did have an overhead fan) which was okay but the noise from the city could be heard at night. Would not recommend for this price.
Séjour de 1 nuit en juin 2023
Reception a répondu le 9 juin 2023
Dear Amanda,good evening from Lugano and from the staff of the Hotel San Carlo.Thank you for booking at our hotel.We are sorry to read that your stay was not appreciated if we treasure some criticisms to try and guarantee an ever more efficient service to our future guests (such as the services inside the room), others cannot be accept lightly.Speaking of room typology, it is clearly described on all our booking channels that the Economy typologies (two throughout the hotel) have a private shower and sink but an external toilet. To have full private services, it would have been enough to book a Standard Double.The same goes for the Air Conditioning, in fact nowhere is it mentioned as one of the services made available by the Hotel.Having made these due clarifications, we apologize again for the inconvenience encountered and, at the same time, we take the opportunity to wish you a wonderful evening.Best regards,Team Hotel San Carlo

10/10 – Excellent

Ma Tricia

Séjour de 2 nuits en mai 2023
Fouzia, reception a répondu le 30 juin 2023
Dear Ma Tricia,Thank you very much for choosing our hotel for your stay and for the positive feedback.We are glad to hear that you had a great experience.Your comment is important to us as it’s a stimulus to improve. We hope to see you soon again.Best regards,Team Hotel San Carlo

8/10 – Bien

Jeremias

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel
Zimmer sind sehr einfach. Frühstück überraschend gut !
Séjour de 1 nuit en mai 2023
Fouzia a répondu le 6 juin 2023
Thank you very much for choosing our hotel for your stay and for the positive feedback.We are glad to hear that you had a great experience.Your comment is important to us as it’s a stimulus to improve. We hope to see you soon again.Best regards,Team Hotel San Carlo

8/10 – Bien

Peihsun

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 1 nuit en mai 2023
Fouzia a répondu le 6 juin 2023
Thank you very much for choosing our hotel for your stay and for the positive feedback.We are glad to hear that you had a great experience.Your comment is important to us as it’s a stimulus to improve. We hope to see you soon again.Best regards,Team Hotel San Carlo

8/10 – Bien

Rita

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 2 nuits en mai 2023
Fouzia a répondu le 6 juin 2023
Thank you very much for choosing our hotel for your stay and for the positive feedback.We are glad to hear that you had a great experience.Your comment is important to us as it’s a stimulus to improve. We hope to see you soon again.Best regards,Team Hotel San Carlo