Réception

The Strand Suites and Dormitel – Avis

2.5 out of 5
The Strand Suites and Dormitel
#4 Road 2 Dona Vicenta, Davao, Davao Region

Avis

8,2

Très bien

Note de 10 – Excellent, d’après 27 avis sur 65." "
Note de 8 – Bien, d’après 25 avis sur 65." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 7 avis sur 65." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 3 avis sur 65." "
Note de 2 – Terrible, d’après 3 avis sur 65." "

8,8/10

Propreté

8,8/10

Service et personnel

8,2/10

Commodités

8,4/10

État et installations de l’hébergement

7,4/10

Écoresponsabilité

Avis

8/10 – Bien

Martial, France

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Good value for money. Simple and clean.
Simple, clean, noisy, but nice overall.
Séjour de 2 nuits en juillet 2018
Kahrla a répondu le 25 juill. 2018
Hi Martial, thank you for staying with us. We appreciate your feedback.

8/10 – Bien

RUBY

Voyage en groupe, Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Accommodating staff
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Kahrla a répondu le 13 mai 2024
Hi Ruby, thank you for staying with us. Do visit us again. Keep safe.

8/10 – Bien

John

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel et commodités.
Points faibles : État et installations de l’hébergement
Very poor breakfast. No windows in the room, the only window looks into the passage. Bathroom was alright with a hot shower. The area was quite good for my convenient.
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Kahrla a répondu le 13 mai 2024
Hi John, thank you for staying with us. To keep our rates low, we serve minimal breakfast. We hope you will consider staying with us again.

10/10 – Excellent

Michael

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Was on quite residential street. No dogs running around. Easy to walk to corner and get taxi. Everyone there working hard to make your stay so pleasant. Ty
Séjour de 4 nuits en février 2024
Kahrla a répondu le 6 mars 2024
Hi Michael, thank you for staying with us. We appreciate your feedback. Do visit us again .

8/10 – Bien

Clarita

Séjour de 3 nuits en février 2024
Kahrla a répondu le 6 mars 2024
Hi Clarita, thank you for staying with us and hope to see you again soon.

6/10 – Acceptable

Timothy

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel et commodités.
Staff was very friendly, helpful and hospitable. Our room was clean, but had a strange odor, was too “bright white” and noises carried throughout the building.
Séjour de 2 nuits en février 2024
Kahrla a répondu le 6 mars 2024
Hi Timothy, thank you for staying with us and giving your feedback. Do visit us again.

4/10 – Médiocre

Kunibert

Voyage d’affaires
Points faibles : Service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Besser nicht buchen
Leider bin ich von dem Service sehr enttäuscht! Bei der Anreise und Check-In versuchte man mir ein anderes Zimmer als gebucht zu geben! Die Badezimmer Ausstattung ist mehr als sparsam! nach dem Duschen ist das ganze Bad mit Wasser nass. Das Frühstück besteht aus einer Tasse Kaffee und einem in der Microwelle aufgewärmten Brötchen! Geschmacklich eine Katastrophe! Besser nichts essen! Im Zimmer sind kaputte Fliesen an denen man sich verletzen kann!
Séjour de 1 nuit en février 2024
Kahrla a répondu le 14 févr. 2024
Hi, we do apologize we did not meet your expectations. To keep our rates low, we serve minimal breakfast. We will definitely check the tiles and fix them. Thank you and we hope you consider staying with us again.

10/10 – Excellent

Maria Andrea

Séjour de 6 nuits en septembre 2023
Kahrla a répondu le 31 oct. 2023
Hi Maria, thank you for staying with us. Do visit us again. Stay safe!

6/10 – Acceptable

Dave

Points forts : Propreté
Séjour de 1 nuit en août 2023
Ralph a répondu le 21 sept. 2023
Hi Dave, we do apologize if we did not meet your expectations. Please send us an email for your concern. Thank you.

10/10 – Excellent

Susan

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Clean place, excellent staff very helpful and polite
Séjour de 5 nuits en mai 2023
Paw a répondu le 27 mai 2023
Hi Susan, thank you for staying with us and giving your feedback. It was our pleasure serving you. Do visit us again.

10/10 – Excellent

Shane

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
My overnight stay was excellent. Will recommend to friends/ family, and will be back next time in Davao. Very happy !
Séjour de 1 nuit en janvier 2023
Ralph a répondu le 21 janv. 2023
Hi Shane, thank you for staying with us and it was our pleasure serving you. Do visit us again.

10/10 – Excellent

Balasubramanian

Voyage en famille
Points forts : Service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Power supply junction to be added into each and every room, so that customers will be happy.
Séjour de 5 nuits en décembre 2022
Ralph a répondu le 9 déc. 2022
Thank you for staying with us. We appreciate your feedback.

6/10 – Acceptable

Takayuki

Points forts : Service et personnel
全般では価格の割には、非常に満足でした。しかしながら、冷蔵庫がない事、部屋の中に小さなアリが40-50匹程いた事、部屋に外部への窓がなかったので、圧迫感を感じました。
Séjour de 2 nuits en septembre 2022
Ralph a répondu le 5 sept. 2022
Hi Takayuki, we do apologize if we did not meet your expectation. We'll definitely check the ant issue. Thank you and stay safe.

8/10 – Bien

Carol

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Nice place. Note: Four floors no elevator.
Séjour de 1 nuit en juillet 2022
Ralph a répondu le 2 août 2022
Hi Carol, thank you for staying with us. We appreciate your feedback. Stay safe.

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Points faibles : Propreté, confort de la chambre
Cheap
You get what you pay for
Séjour de 1 nuit en février 2022
Ralph a répondu le 2 août 2022
Hi, we do apologize we did not meet your expectation. Keep safe.

8/10 – Bien

Christian

Séjour de 3 nuits en février 2022
Ralph a répondu le 10 juill. 2022
Hi Christian, thank you for staying with us. Stay safe.

8/10 – Bien

Christian Jay

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en février 2021
Ralph a répondu le 27 févr. 2021
Hi Christian, thank you for staying with us. Do visit us again.

10/10 – Excellent

Christian Jay

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en janvier 2021
Ralph a répondu le 24 janv. 2021
Hi Christian, thank you for staying with us. We appreciate your feedback. Do visit us again and stay safe.

8/10 – Bien

Anna Lou

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
the place is clean, staff are good.
Séjour de 1 nuit en mars 2020
Jovy a répondu le 9 mars 2020
Hi Anna Lou, Thank you for your feedback. We do appreciate it.

10/10 – Excellent

Stephannie

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en février 2020
Jovie a répondu le 7 févr. 2020
Hi Stephannie, Thank you for staying with us. Please visit us again.

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 7 nuits en janvier 2020
Jovy a répondu le 24 janv. 2020
Thank you for staying with us.

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
The receptionist was very nice. She always greeted us with a smile.
Séjour de 2 nuits en janvier 2020
Len a répondu le 10 janv. 2020
Hi, guests are like family to us. Thank you for noticing, and staying with us.

8/10 – Bien

Mohammed

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
IT is ok
Séjour de 23 nuits en novembre 2019
Kahrla a répondu le 5 déc. 2019
Hi Mohammed, thank you for staying with us and giving your feedback. Hope to see you again soon.

8/10 – Bien

Rabert

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Alles war Gut und Sauber
Alles war OK
Séjour de 1 nuit en décembre 2019
Kahrla a répondu le 5 déc. 2019
Thank you for staying with us. We do appreciate your feedback. Do visit us again.

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Service et personnel
Clean .. Very friendly and helpful staff ... Good overall experience
Séjour de 1 nuit en août 2019
The Strand Team a répondu le 25 août 2019
Thank you for the review, we strive to keep the high standards we set to make our guests feel at home, please visit us again.

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Nice Hotel and staff, near a excellent Korea restaurant.😊
Séjour de 3 nuits en juin 2019
Kahrla a répondu le 5 juill. 2019
Hi, thank you for staying with us. We do appreciate your feedback. Do visit us again.

8/10 – Bien

Robert

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Alles war OK
Der Urlaub war schön aber ein Kühlschrank auf dem Zimmer wäre in der Hitzezeit schön. Zu Info. Der Rest war OK
Séjour de 12 nuits en mai 2019
Kahrla a répondu le 30 mai 2019
Hi Robert, thank you for staying with us. We do appreciate your feedback. For future reference, we do provide mini refrigerator upon request. Do visit us again.

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
A+ Value for money budget accommodation
Definitely value for money for the service and accommodation. Clean , comfortable and walking distance 10-15min. to Victoria Plaza.
Séjour de 1 nuit en avril 2019
Kahrla a répondu le 5 mai 2019
Thank you for staying with us and giving your feedback. Do visit us again.

10/10 – Excellent

Kelvin

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Overroll my stay was great staff was great
staff was amazing very help
Séjour de 14 nuits en février 2019
Kahrla Badilles a répondu le 12 mars 2019
Hi Kelvin, thank you for staying with us. We appreciate your feedback. Do visit us again.

8/10 – Bien

Laarni

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
New and clean hotel near city center
Room was clean and we were provided basic toiletries (shampoo & soap). We would prefer getting at least bottled water upon arriving. Location was a 5 to 8 minute walk to the nearest convenience store and fast food chain. Staff made sure our breakfast (coffee and bread) was provided promptly. They also helped hail a cab for us.
Séjour de 1 nuit en mars 2019
Kahrla Badilles a répondu le 8 mars 2019
Hi Laarni, thank you for staying with us. We appreciate your feedback. For future reference, our water dispenser is located on the ground floor.

10/10 – Excellent

Ryana

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Stayed last December 2018. Originally, we should sleep for three nights but instead just slept for one. Its not that we don't like the dormitel but we need to transfer to other hotel. Overall, we love our stay and will definitely book again.
Séjour de 2 nuits en novembre 2018
Kahrla a répondu le 2 mars 2019
Hi Ryana, thank you for staying with us again. We appreciate your feedback. Do visit us again.

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Voyage en famille, Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Property was clean and the service good. Room was a good size and bed was good. A/C works well. The only downside was the breakfast. One small bread roll and a packet of coffee. They would be better off not saying breakfast was provided, or put on something a little more substantial. I don't expect a 5 star breakfast from a 3 star hotel, but one can hardly call a bread roll breakfast. If breakfast was a little better they would have got 5 stars from me. In all, a good place to stay.
Séjour de 2 nuits en février 2019
Kahrla a répondu le 22 févr. 2019
Thank you for staying with us. We appreciate your feedback. To keep our rates low, we do serve minimal breakfast. Do visit us again.

10/10 – Excellent

Lenore

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Stranded at Strands...
Except for the toilet bowl which no longer looks white as it should be and needs to be poured a toilet cleaner and brushed thoroughly, over all stay was good. Everything is white and the bed and pillows are comfortable.Ms. Carla, the receptionist was very accommodating but needs to familiarize herself more with the geographic location of Davao City.
Séjour de 2 nuits en février 2019
Kahrla a répondu le 7 févr. 2019
Hi Lenore, thank you for staying with us and taking the time to write your feedback. We do appreciate it.

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Hotel is nice and convenient. But breakfast needs to be improved. Suggest to have variance. Wifi is slow in the room. Generally it was a pleasant experience.
Séjour de 5 nuits en janvier 2019
Kahrla a répondu le 29 janv. 2019
Thank you for staying with us and giving your feedback. To keep our rates low, we do serve minimal breakfast.

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
A good place to stay! The room was neat and clean.
Séjour de 1 nuit en décembre 2018
Kahrla a répondu le 6 janv. 2019
Thank you for staying with us. We appreciate your feedback.

6/10 – Acceptable

Tatiana

Очень плохой завтрак.
Была в аналогичных отелях в Маниле и Себу. За эту же цену были и отели получше и нормальный завтрак. Здесь же пакетик растворимого кофе плюс маленькая теплая булочка. И это все !!! Стыдно называть ЭТО завтраком в отеле.
Séjour de 2 nuits en novembre 2018
Kahrla a répondu le 23 nov. 2018
Hi Tatiana, thank you for staying with us. To keep our rates low, we serve minimal breakfast.

8/10 – Bien

Ellen, Philippines

Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Nice hotel, one ride tricycle or walk from victoria mall
Séjour de 4 nuits en novembre 2018
Kahrla a répondu le 15 nov. 2018
Hi Ellen, thank you for staying with us. We appreciate your feedback. Do visit us again.

8/10 – Bien

Ma Vennice Beatriz

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en septembre 2018
Elvera a répondu le 25 sept. 2018
Hi Ma Vennice Beatriz, thank you for staying with us.

4/10 – Médiocre

Voyageur vérifié

Business Trip
The hotel is located inside the subdivision so public transport is not as convenient. The quality of the accommodation and meal is just commensurate to what I paid for.
Séjour de 1 nuit en septembre 2018
Elvera a répondu le 21 sept. 2018
We do apologize we did not meet your expectation. To keep our rates low, we do serve minimal breakfast.

10/10 – Excellent

hadassah, Manila

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
PERFECT...almost... :-)
i really loved it here. great value for your money; the room was great and they have strong wifi connection. they also have warm and kind workers here. super sulit! for someone who values her privacy and a good night's rest, this has been a home away from home for me. will definitely stay here once i get back to Davao... the only cons in this place is that they don't have an elevator...
Séjour de 2 nuits en août 2018
Kahrla a répondu le 21 sept. 2018
Hi Hadassah, thank you for staying with us. We really appreciate your feedback. Do visit us again.

6/10 – Acceptable

Ginabaybe, Manila

Points forts : Propreté, confort de la chambre
Nice accomodation but there are flaws
Hotel is new... Not advisable for PWD since they do not have an elevator. And we were assigned to 4F. Very tiring to go up and down. During our stay, there was a water interruption.. However, they were able to provide a 5 gallon mineral water for our use. Said that water will come back the next morning.. But it didn't.. Water is weak in both faucet and shower.. Especially when you flushed the water in the toilet bowl. Water heater is not functioning well.. The only thing that I am happy about this hotel is it is new.. and it is clean. Staff are fine.. they are always apologetic about the incoviniences. Hotel should improve the breakfast.. They only serve 1 bread and 1 coffee.
Séjour de 2 nuits en août 2018
Kahrla a répondu le 4 sept. 2018
Hi Ginabaybe, we do apologize we did not meet your expectation. We will check the water pressure and to keep our rates low, we do serve minimal breakfast.

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Séjour de 1 nuit en août 2018
Kahrla a répondu le 18 août 2018
Thank you.

2/10 – Terrible

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement
Points faibles : Service et personnel, confort de la chambre
A shame.Faulty alarm system kept me awake.
There was a fault with the fire alarm system which resulted in the alarm bleeping every 2 seconds.I was exhausted from traveling and could not sleep.The staff said he would call a technician to fix the fault..... The Next day.... Nothing. No repair.Still bleeping sound. Not happy.
Séjour de 1 nuit en août 2018
Kahrla a répondu le 16 août 2018
Hi, we apologize we did not meet your expectation. We will make sure to address the issue regarding the alarm.

8/10 – Bien

Mazen

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
good stay
The property is new.. and is really sparkling clean. dont look forward for the breakfast as it is very simple, but still very hospitable.
Séjour de 2 nuits en juillet 2018
Kahrla a répondu le 29 juill. 2018
Hi Mazen, thank you for staying with us. We appreciate your feedback. Do visit us soon.

8/10 – Bien

Mel, Vancouver BC

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Nice hotel close to shopping.
Stayed there a few days, clean place with great staff. Walking distance to restaurants and shops.
Séjour de 2 nuits en juillet 2018
Kahrla a répondu le 18 juill. 2018
Hi Mel, thank you for staying with us. We appreciate your feedback.

8/10 – Bien

Raju, Singapore

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Look new hotel, Wifi very poor signal. Can Stay if you no expiration
Séjour de 2 nuits en juin 2018
Kahrla a répondu le 11 juill. 2018
Hi Raju, thank you for your feedback. We do apologize we did not meet your expectation. We will check our wifi signal. Drinking water dispenser is on ground floor which can be use/access by guests anytime. We do provide heavy blankets upon request.

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
the workers were approachable,nice and helpful,the entire hotel was clean and accommodating.hoping to book this hotel next vacation lastly it was near to Victoria mall,food courts,restaurants,spa and clothes washer and dryer area which were all important when vacationing.The best location so far.
Séjour de 5 nuits en mai 2018
Kahrla a répondu le 13 juin 2018
Thank you for staying with us. We appreciate your feedback.

8/10 – Bien

Masaki

Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
One Night Stay
Found it was quite new hotel, so I challenged to stay in this room for only one night. Staff was very friendly and some amenity may use or they will lend us with no charge. Shower was hot and pressure was normal i.e. not strong but not weak. One concern is that no elevator equipped, so you have to go up and down by yourself. However, staff will carry your heavy luggage up and down, so no problem. Lastly, Wifi was in good condition, and Grab Driver could easily find this place.
Séjour de 1 nuit en mai 2018
Kahrla a répondu le 21 mai 2018
Hi Masaki, thank you for your feedback. Do visit us again soon.

10/10 – Excellent

Blandie Rose

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Kahrla a répondu le 16 avr. 2018
Hi Blandie, thank you for taking your time to rate us. Do visit us again.

10/10 – Excellent

trixie, manila philippines

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
The Strand
Highly recommended, from the property that is maintained being clean all the time up to the staff who are very accomodating. The property is very near to malls i.e SM Lanang, Abreeza Ayala, Victoria Plaza, Gaisano Mall. Since its located downtown it will not be a problem looking for meals from fine dining resto upto local carinderia.
Séjour de 4 nuits en avril 2018
Kahrla a répondu le 9 avr. 2018
Hi Trixie, thank you for feedback. Do visit us again soon.