Bureau, système d’insonorisation

Le Pommier – Avis

3 out of 5
Le Pommier
Lane E, Route de la Hougue de Pommier, Castel, Guernsey

Avis

8,6

Excellent

Note de 10 – Excellent, d’après 58 avis sur 115." "
Note de 8 – Bien, d’après 38 avis sur 115." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 13 avis sur 115." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 5 avis sur 115." "
Note de 2 – Terrible, d’après 1 avis sur 115." "

9,0/10

Propreté

9,0/10

Service et personnel

8,8/10

Commodités

8,4/10

État et installations de l’hébergement

8,0/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 – Excellent

MR CHEMARIN

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 4 nuits en septembre 2019
Hougue du Pommier Hotel a répondu le 16 sept. 2019
Thank you so much for your rate!

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Hotel confortable et décoré avec goût, personnel très aimable Situation intéressante au calme;
Séjour de 4 nuits en août 2019
Hougue du Pommier Hotel a répondu le 8 août 2019
Thank you for your Stay, we hope to have chance to welcome you again in our Hotel

10/10 – Excellent

Isabelle

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
A recommander
Très bon Hôtel avec un personnel charmant et attentif
Séjour de 6 nuits en mars 2019

10/10 – Excellent

Isabelle

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 6 nuits en février 2019
Tanya, Reservations a répondu le 7 mars 2019
Dear Isabelle, We are really thankful for your rate! Looking forward to welcome you again! Best Regards

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Hôtel rénové, accessible. Idéal en famille
L’hotel est un peu éloigné de st peter port mais bien desservi par le bus qui s’arrête à quelques mètres (ligne 41. Toutes les 15 ou 30 minutes). L’hôtel a été rénové et est très agréable d’autant qu’il est situé dans un joli parc. Nous avons dormi dans une chambre familiale spacieuse (mais les coins enfants et parents sont communicants et ne peuvent pas eee isolés l’un d’en l’autre), très propre, et pourvue d’une kitchenette tout équipée (bouilloire, grille-pain, four, micro ondes, plaques, réfrigérateur). Lit bébé fourni par l’hôtel. La salle de bain était neuve également avec une grande baignoire, et des équipements de qualité. Il y avait un sèche cheveux et un adaptateur. En revanche, l’insonorisation est mauvaise. La piscine est assez grande (mais pas chauffée à ma connaissance), et il est possible de manger sur place au bar ou au restaurant de l'hôtel. Le personnel est accueillant. Bref, avec des enfants et même sans voiture, je vous recommande cet hôtel.
Séjour de 2 nuits en août 2018

10/10 – Excellent

Bruno

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 8 nuits en juillet 2018

10/10 – Excellent

Chantal

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Hôtel très agréable bien situé et confortable
Séjour de 3 nuits en juillet 2017

2/10 – Terrible

Christophe

Points faibles : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.

8/10 – Bien

laurent, Pontivy

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Hôtel très agréable et typique
Sejour de 3 jours et 2 nuits pour la visite en couple de Guernesey .

10/10 – Excellent

Patrick, toulouse

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
6 jours de tout repos sur Guernesey avec promenades le long des côtes et à l'intérieur de l'île + excursions aux îles de Sark et Herm.

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Joli hotel au calme
Joli hotel, personnel accueillant, Lit confortable mais chambre mal insonorisée ... On entend tout ce qui se passe dans le couloir comme par exemple les enfants qui courent sur le parquet... La piscine n est pas couverte. Bémol: petit déjeuner servi jusqu a 9h30 seulement et chambres à libérer pour 10h

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
très bon rapport qualité/prix
très bon hotel. Trèe bon petit déjeuner. Dîner d'un bon rapport qualité/prix. Seul bémol, la situation sur l'île un peu excentrée mais il y a un arrêt de bus juste à côté.

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.

4/10 – Médiocre

vincent, le teil

Points forts : Service et personnel
Points faibles : État et installations de l’hébergement, confort de la chambre
vetuste et tres moyen.
Personnel sympa et a l'écoute. Mais la chambre était très vétuste. Matelas très vieux avec ressort dans le dos. Salle de bain très moyenne. Robinet qui fuient, Carreaux cassé.insonorisation désastreuse. En gros, mériterait grosse rénovation. Certe pas trop cher pour région. Mais on comprend pourquoi.petit déjeuner correct, sans plus. Je ne conseille que pour son prix

8/10 – Bien

FrenchBicycleur37, France

Points forts : Propreté, service et personnel
Hôtel charmant, chambre agréable
Séjour de trois nuits passé dans cet hôtel. Hôtel bien placé dans le centre de l'île, idéal pour des escapades à vélo vers les côtes. Service impeccable, excellent petit-déjeuner, pour déjeuner ou dîner la cuisine est bonne et copieuse. La chambre est assez confortable, mention moyenne pour la literie, les cloisons sont fines, mais même complet (ce qui était le cas lorsque nous y étions) l'hôtel est calme. Cadre agréable, entouré d'un grand parc verdoyant. Nous y retournerons.

10/10 – Excellent

Famille de 4, Paris

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Très bon accueil et bon service
Hôtel très propre avec un personnel souriant et très serviable. La piscine est très agréable et l'espace appréciable. La chambre familiale à 4 est un peu exigüe. Petit déjeuner copieux en buffet permettant de manger plus léger au déjeuner. Plage à 15mn à pied, très belle (sable). Randonnées possibles à partir de l'hôtel. Bar et restaurant (chic ou au bar) sympas avec un personnel toujours aux petits soins. Possibilité de service près de la piscine.

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Calme
La qualité du service

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.

8/10 – Bien

Gail

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
A nice long weekend stay at Le Pommier this May bank holiday.
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Garin a répondu le 27 mai 2024
Dear Gail,Thank you very much for visiting us here at Le Pommier in Guernsey and I am so pleased that you enjoyed your long weekend with us. Whilst we appreciate your 4 out of 5 rating, it would be great to know what we can do to achieve that perfect 5 out of 5 next time so please feel free to get in touch with your recommendations.In the meantime, it would be wonderful if you would tell your friends and loved ones all about us and we look forward to welcoming you again soon.Kind regardsGarin Dart, General Manager **Special offer - Quote LPR4Y and stay 2 nights or longer and receive a complimentary welcome drink**

10/10 – Excellent

Inga

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Staff very nice and friendly.
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Garin a répondu le 14 mars 2024
Dear Inga,How lovely to hear how much the team impressed you with their friendliness and thank you for rating your recent stay at Le Pommier with a perfect 5 out of 5. We are delighted you enjoyed your stay and look forward to welcoming you back next time your plans bring you to Guernsey. If there is anything that we can do to ensure that your next visit is as wonderful as this one was, please do not hesitate to reach out to us.Kind regards,Garin Dart, General Manager **Special offer - Quote LPR4Y and stay 2 nights or longer and receive a complimentary welcome drink**

10/10 – Excellent

Inga

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Staff very nice and friendly.
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Garin a répondu le 10 mars 2024
Dear Inga,Thank you very much for taking the time to review your recent stay at Le Pommier. I am delighted that you had a lovely time and that our friendly team left such a great impression on you.We look forward to welcoming you next time your plans bring you back to Guernsey and in the meantime, perhaps you will be so kind as to recommend us to your friends and loved ones.Kind regards, Garin Dart, General Manager **Special offer - Quote LPR4Y and stay 2 nights or longer and receive a complimentary welcome drink**

10/10 – Excellent

Seamairah

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
The staff were amazing, clean room and good breakfast.
Séjour de 3 nuits en octobre 2021

8/10 – Bien

Laura

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
A one nighter in Guernsey
The decor of the hotel is a bit blandly "current", like they've just gone to Homesense and bought everything there, but our room was comfortable and the shower was good. There was a sign in the bathroom saying that you couldn't drink the tap water, but it didn't clarify whether this meant that you needed to call reception every time you wanted to fill the kettle, or if it only referred to drinking unboiled water. Speaking of the kettle, it didn't work unless you held the lever down, which got very hot. Amusingly, when we were shown to our room, the man helpfully carrying my very empty and small day sack, hung around as if he was expecting a tip! ha. We're not in the States mate, I carried the 20 kilo bag :D Breakfast was good, with a cooked to order breakfast alongside all the usuals on the buffet. The staff at breakfast were great and v attentive. We also ate at the hotel in the evening, and I would recommend going elsewhere as the food was mediocre overall (although the salmon dish was great!) and the staff not particularly switched on.
Séjour de 1 nuit en octobre 2021

6/10 – Acceptable

Sharon

Points faibles : Propreté, confort de la chambre
Wasn’t the best Bed quite small and room wasn’t overly clean
Séjour de 1 nuit en octobre 2021

8/10 – Bien

james

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 2 nuits en septembre 2021

10/10 – Excellent

Paul

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 6 nuits en septembre 2021

10/10 – Excellent

linda

Voyage en famille
Points forts : Propreté, commodités et état et installations de l’hébergement.
Lovely outside area for chilling. Indoor decor beautiful .
Séjour de 3 nuits en septembre 2021

10/10 – Excellent

Candice

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Lovely hotel and pool
Lovely hotel, they have had a recent refurb and it’s been well done. The staff were excellent, nothing was too much trouble, especially reception. Lovely rooms, beds comfy, just wish they had bigger towels in the bathroom. Lovely big HEATED pool. The only negative we had was the background music, needs re considering!
Séjour de 1 nuit en août 2021

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Visited recently for a 1 week holiday and it’s our 2 children (age 6 and 8). Would highly recommend this hotel. The family suite was great (double bed and sofa bed) with a small kitchenette which was very helpful. Staff very friendly and attentive. Nice breakfast every morning. The real reason for picking this hotel was the heated outdoor pool which was essential for us with our 2 children. They spent several hours each day in the pool. I would suggest the pool (and decking) needs cleaning every day by the staff (not obvious that it was) and I often used the net myself to give it a quick clean before using. We hired a car and the hotel would be a bit remote without one. Plenty of trips into Cobo (beach and restaurants) and St. Peter Port. Overall would definitely return again.
Séjour de 7 nuits en juillet 2021

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage de couple, Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Lovely place. Excellent breakfast. Friendly staff.
Séjour de 2 nuits en février 2020
Hougue du Pommier a répondu le 19 févr. 2020
Thank you for the rate

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Fabulous hotel. Friendly staff, clean and comforta
My Mum, sister and I spent 2 nights at this fabulous hotel while visiting family on Guernsey. We really can't thank the staff enough for their warm welcome and helpfulness - particularly Tania on reception, who booked taxis for us, and then had to cancel them as no longer needed. The hotel was really great. Very clean and the bedrooms really comfortable. It was very well maintained and the refurbishment in 2017 was still very evident, as the carpet in the hallway looked new. Breakfast was good.
Séjour de 2 nuits en janvier 2020
Hougue du Pommier Hotel a répondu le 19 févr. 2020
Thank you for being so kind! We are really pleased you enjoyed your stay. Looking forward to welcome you back

10/10 – Excellent

Katie

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
had a lovely night stay here, staff were friendly and high standard service. very enjoy our time here.
Séjour de 1 nuit en janvier 2020
Reception a répondu le 12 janv. 2020
Thank you very much for your feedback, we look forward to seeing you again soon!!

10/10 – Excellent

Sam

Séjour de 2 nuits en octobre 2019

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 1 nuit en octobre 2019
Hougue Du Pommier Hotel a répondu le 8 déc. 2019
Thank you! We are happy you enjoyed your stay

8/10 – Bien

Aric

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 2 nuits en septembre 2019
Hougue Du Pommier a répondu le 6 oct. 2019
Thank you for your feedback! We hope to see you again soon :)

8/10 – Bien

Scott

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en septembre 2019
Hougue du Pommier Hotel a répondu le 6 oct. 2019
Thank you for your feedback! We are glad you enjoyed your time with us, and hope to see you again soon!

4/10 – Médiocre

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, commodités et état et installations de l’hébergement.
We stayed for 3 nights as part of 3 couples, all in deluxe rooms. The room we were in was very small and had one on the blinds just sat on the rail above the window which fell off hitting my wife on the head. We asked to change rooms to be told that all the rooms were the same size, I pointed out that I had been in 2 other rooms which were both significantly larger, therefore I was either being lied to or the receptionist hadn't been in any of them. I was then shown a standard room, it was twice the size and much better so we moved. We were give a complimentary drink as means of an apology, i don't know if we ever got it as the bill process was chaotic. We asked for all the bills to be split evenly between our 3 rooms, which seemed to cause chaos as bills were over £100 different and 1 room even being charged £30 for a dog they didnt own. The food was ok at best with the Sunday roast beef being the low point, tough is an understatement. The staff were all foreign, which isnt a problem unless you're trying to order food and you find English a problem. The staff did however try very hard, especially Victor the barman, what a star. All in the weekend was a bit disappointing regards the hotel.
Séjour de 3 nuits en septembre 2019
Hougue du Pommier Hotel a répondu le 25 sept. 2019
Dear Mr Crass, I would like to apologies again if you were not completely satisfied from your stay. We really do our best to make our guests happy. It was a pleasure for us to have you as guests for all the days of your stay and we are thankful for sharing your experience with us. The room you have booked was a Deluxe room and we explained to you on reception that our Deluxe rooms provide the same standard and facilities. After you shared with us on reception your concerns we immediately offer you another room - Triple Standard room ( these rooms are available for 3 persons and they are bigger than the rooms for double occupancy. Also we immediately fixed asked our maintenance to check the blinds in your room and fix them. Regarding the payment in the end, we would like to confirm to you that any bill that was requested to be separate on 3 parts was separated from our bar stuff. Only one of the bills was not, but unfortunately it happens guest just to forget to request that. We supported you as much as we can to fix that for you. Please note that your reservations was not a group reservation but individually booked and guests with cases like that settle their own accounts. If requested on reception upon the stay we always assist to the guests to keep there accounts updated with the method they prefer. All the stuff is thankful for your comment. We hope you also created nice memories around and as we said upon your departure, we really will be happy to welcome you again! Best Regards,

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Quiet location, could walk to beach & bus stop. Very good members of staff
Séjour de 4 nuits en septembre 2019
Hougue du Pommier Hotel a répondu le 20 sept. 2019
Dear Sir/ Madam! Thank you or your time to give us positive rating! We hope you keep beautiful memories from our island and you will visit us again!

8/10 – Bien

Brian

Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 7 nuits en septembre 2019

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Everything was excellent apart from creaky floor boards from bedroom to bathroom
Séjour de 3 nuits en septembre 2019
Hougue du Pommier hotel a répondu le 16 sept. 2019
Dear Guest, Thank you for your comment! Hope to welcome you again. Best Regards,

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 3 nuits en juillet 2019
Hougue du Pommier Hotel a répondu le 8 août 2019
Thank you for your rate. Looking forward to welcome you again

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Voyage de couple
Points forts : Propreté
Points faibles : Service et personnel
Restaurant was really only bar food standard and lacked finesse in its presentation as did the service.
Séjour de 4 nuits en juin 2019
Hougue du Pommier Hotel a répondu le 8 août 2019
Dear Anonymous! Thank you for sharing with us! We have a lot of locals and residents dining with us every day or coming back exactly because of the food. Of course we absolutely appreciate your opinion, we do realize it is a matter of taste! Best Regards

10/10 – Excellent

Tanya

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
all great
Lovely hotel, great friendly staff, rooms good, food good, nice swimming pool, had a lovely stay, thanks
Séjour de 7 nuits en juillet 2019
Hougue du Pommier hotel a répondu le 8 août 2019
Thank you Tanya. Always nice to hear our guests enjoyed their time with us! Best Regards

8/10 – Bien

PHILIP

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Quiet and Restful Location
The Desk Staff were just wonderful. Being friendly and extremely helpful. Our room was terrific with a very comfortable bed, plus TV, shower and air con that all worked. The restaurant food was first class but the service not the best. There were long waits for breakfast orders to turn up and also long delays between courses during evening meals. Despite food orders being written down, many customers including us often never got what we actually ordered. Perhaps the Chef could not read the Maitre De's handwriting??? Overall, the location and facilities made our stay comfortable and good value for money. We would happily return again.
Garden & Guest Rooms
Garden & Guest Rooms 2
Reception
Séjour de 2 nuits en juillet 2019
Tanya a répondu le 8 août 2019
Dear Philip, Thank you very much for your feedback! We can a sure you, that your comment will reach the management and we will investigate, why that happened to you. We hope you to understand that this is not typical or practice with us and we insist everything on breakfast time to be perfect as the first meal for the day! We hope that will not stop you to visit us again! Best Regards, Tanya

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
A fantastic hotel in a great location. Very friendly staff. Thank you
Séjour de 2 nuits en mai 2019

4/10 – Médiocre

steve

Points faibles : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
The service from check in to breakfast was shocking, wrong beds in the room, very helpful staff and very argumentative , raw eggs for breakfast etc the list goes on I would not stop here again.
Séjour de 11 nuits en mai 2019

6/10 – Acceptable

Lisa

Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
I had a pop up bed in the first room, so I asked for a room with a desk to do some work. Then the TV didn’t work and the room wasn’t very warm. Nice rooms as in deco ,restaurant was good but wouldn’t stay again.
Séjour de 1 nuit en mai 2019

8/10 – Bien

Jenny

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Lovely Hotel
The only downside to the hotel is our room was a tad small and also the bath towels could be bigger. The rest was lovely - beautifully decorated, super comfy bed and pleasant staff. We had a quick lunch in the bar which was tasty and reasonably priced, service attentive but not overbearing. The area is ideal if you want out of town - a 10 minute walk to the coast and a bus stop a minutes walk away. I would definitely recommend and return - in fact we wanted to book for May bank holiday but its full!
Séjour de 1 nuit en avril 2019

10/10 – Excellent

david

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
First visit to H de Pommier
Lovely revamped hotel, smart and comfortable room,good breakfast and very helpful staff
Séjour de 4 nuits en mars 2019