Studio, vue sur la piscine | Vue du balcon

Ondamar Hotel – Avis

4 out of 5
Ondamar Hotel
Urbanização Areias de S. João, Lote 20, Albufeira

Avis

8,2

Très bien

Note de 10 – Excellent, d’après 55 avis sur 149." "
Note de 8 – Bien, d’après 65 avis sur 149." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 20 avis sur 149." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 5 avis sur 149." "
Note de 2 – Terrible, d’après 4 avis sur 149." "

8,8/10

Propreté

8,6/10

Service et personnel

8,0/10

Commodités

8,0/10

État et installations de l’hébergement

Avis

8/10 – Bien

Pierre-Cyril

Séjour de 1 nuit en juillet 2021
Ventura a répondu le 19 sept. 2021
Thanks you for your evaluation. We hope to be able to receive you again soon. Best regards

8/10 – Bien

Raphael

Voyage en famille
Points forts : Propreté
Situation géographique et espace extérieur
Hotel très bien situé dans albufeira, tous les espaces extérieurs de l'hôtel sont entretenu et agréable, cependant concernant les logements, ils sont vetuste et mal équipés, de mauvaise odeur émane des salle de bain et les femme de ménage font énormément de bruit dans les couloirs avec leur chariots très tôt le matin
Séjour de 5 nuits en août 2020
Délio Ventura a répondu le 1 sept. 2020
Nous apprécions vos commentaires. Nous sommes désolés que vous ayez été déçu par certains défauts de notre hôtel. Nous transmettons vos commentaires à la direction de l'hôtel, afin d'améliorer nos services à l'avenir. Cordialement

8/10 – Bien

Stephane

Voyage en famille
Points forts : Propreté, confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en août 2020
Délio Ventura a répondu le 1 sept. 2020
We appreciate your evaluation. We hope to be able to receive them again soon. Yours sincerely

6/10 – Acceptable

sandra

Points forts : Confort de la chambre
Points faibles : Propreté
Déçue !
Le ménage laisse à désirer , douche qui colle , cheveux dans le lit ,micro-onde gras cuvette noir et sol poussiéreux des notre première nuit des cafards se sont invités à notre chambre , on nous a changé de chambre qui a sont tour avait des cafards ( niveau -1). Décevant pour un établissement 4 étoiles. Deux points positif l'emplacement et le parking gratuit
Séjour de 3 nuits en août 2020
Délio Ventura a répondu le 1 sept. 2020
Nous apprécions vos commentaires. Nous sommes désolés que vous ayez été déçu par votre séjour dans notre hôtel. Nous transmettons vos commentaires à la direction de l'hôtel, afin d'améliorer nos services à l'avenir. Nous espérons pouvoir les recevoir à nouveau prochainement. Cordialement

10/10 – Excellent

Eric, Laval

Points forts : Propreté
Bien situé, excellent prix, appartement conforme au photos et description.
Séjour de 7 nuits en mars 2020

8/10 – Bien

Gabriel, Montreal, Canada

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Chambre propre, ce qui est le plus important. La piscine ferme a 19:00 ce qui est assez decevant.
Séjour de 3 nuits en septembre 2018

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour positif, hotel très calme (novembre forcément), juste un petit manque de propreté: des minuscules fourmis dans l'appartement, et le sol gras (sous les pieds nus) dans l'espace cuisine devant l'évier.
Séjour de 5 nuits en novembre 2017

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Hôtel très bien, belle grande chambre mais lit pas terrible.
Séjour de 2 nuits en juin 2017

6/10 – Acceptable

ludo, Rognac

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Encore un bon séjour passer dans cet hôtel en famille.Les piscines,les abords,la proximité des commerces et de la plage.Le personnel réception,ou même les femmes de ménage sont très sympathique. Je recommande cet hôtel.....
Séjour de 7 nuits en mai 2017

8/10 – Bien

ludo, rognac

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Très bon rapport qualité prix
Ménage fait tout les jours Piscine intérieure avec jacuzzi idéal pour les familles...

8/10 – Bien

jean claude

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Bons moments, un cadre idéal, total dépaysement
Paysage agréable avec de belles ballades et en plus le soleil même en cette période d'octobre. Ballade en bateau des grottes avec un plus la vue des dauphins.

10/10 – Excellent

damien

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.

6/10 – Acceptable

M&MS, bourgogne

Points forts : Propreté
séjour agréable
séjour de 12 nuits ,2 adultes et 2 enfants ( 10 et 13 ans).La chambre est spacieuse et confortable ( cependant TV trop ancienne).Le ménage est fait TOUS les jours. Personnel agréable. La piscine est magnifique et très grande, malheureusement comme dans tous les hôtels avec piscine les transats sont pris d'assaut dés 8h00 du matin ( si se n'est pas plus tôt!!!),simplement en mettant sa serviette dessus et ensuite ces même personnes reviennent plusieurs heures plus tard!!! Aucun bruit des chambres d'à côté mais celui de la clim placée juste a côté de la chambre ou nous étions .

8/10 – Bien

Susan

Points forts : Propreté
Séjour de 5 nuits en septembre 2023
Ventura a répondu le 3 oct. 2023
Thank you for your visit and your assessment .We hope to be able to receive you again soon.Best regards

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, confort de la chambre
Portugal 2023
We have stuck with Ondamar for out last few visits the rooms spacious, the location is between the strip and old town gorgeous beach short walk away (taxi back) lovely grounds
Séjour de 7 nuits en septembre 2023
Ventura a répondu le 15 sept. 2023
Thank you for your visit and assessment.We hope to welcome you back soon.Best regards

4/10 – Médiocre

Francis

Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Ventura a répondu le 8 sept. 2023
Thank you for your visit and assessment.We hope to welcome you back in a near future.Best regards

10/10 – Excellent

Miss

Séjour de 1 nuit en août 2023
Ventura a répondu le 6 sept. 2023
Thank you for your assessment and visit to Ondamar HotelHope to welcome you back soon.Best regards

8/10 – Bien

Louise

Séjour de 3 nuits en juillet 2023
Ventura a répondu le 26 juill. 2023
Thank you for your visit and your evaluation.We hope to be able to receive you again soon.Best regards

10/10 – Excellent

James

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, confort de la chambre
Great stay for 3 nights rooms were big and clean and good value for money compared to other options in the area. Only real complaint was that the bar staff beside the pool were quite slow!
Séjour de 3 nuits en juin 2023
Ventura a répondu le 19 juin 2023
Thank you for your visit, evaluation and your comments.We hope to be able to receive you again soon.Best regards

2/10 – Terrible

Jordan

Points faibles : Propreté, confort de la chambre
Do not go to this hotel
Do not stay in this hotel under any circumstances. We’d booked a room of 4 with 4 single beds around 6 months before our trip. We turned up and checked into the room and there were 2 singles and the other two “beds” were a leather sofa that didn’t even pull out as a bed and also a mattress on the floor. When I went down to reception to complain, I was told there was nothing they could do. I even opened hotels.com and found other rooms on there and requested they put two of us in there and they said they couldn’t. Completely un acceptable and ruined our holiday
Séjour de 2 nuits en juin 2023
Ventura a répondu le 26 juill. 2023
Thank you for your visit and comments.We regret that you were disappointed, we have forwarded your comment to the hotel management in order to improve our services.Best regards

10/10 – Excellent

Pamela

Points forts : Propreté, commodités et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 7 nuits en juin 2023
Ventura a répondu le 19 juin 2023
Thank you for visit and evaluation.We hope to be able to receive you again soon.Best regards

10/10 – Excellent

Colin

Points forts : Propreté, commodités et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 3 nuits en mai 2023
Ventura a répondu le 15 mai 2023
Thank you for your visit and your evaluation.We hope to be able to receive you again soon.Best regards

2/10 – Terrible

ray

Voyage en famille
Points faibles : État et installations de l’hébergement
Firstly the beds are really uncomfortable and sleeping was tough enough but add stags parties into the mix having parties on their balconies until 7 am sleep became an added bonus. The complex overall needs some TLC as lots of minor things need fixing, door handles, lights switches and toilets to name but a few. The pool area is nice and clean the gardener does a great job of clearing loose leaves at 8 am every day with his exceptionally loud leaf blower but thats ok because he might wake up the stags party which finished an hour previous. The only dining option open at the time was the poolside bar all other indoor options were closed even though it is May, ordering a drink here became a challenge as they ran out of draft beer and when offered the option of a bottled beer this was taken however, this beer is usually served with lemon or lime inserted but regrettable neither fruit was available. The staff seem to be disinterested in the guests and rarely engage in a meaningful way when approached at the desk. Overall Ondamar although a nice building it needs some care and attention.
Séjour de 4 nuits en mai 2023
Cabrita a répondu le 9 mai 2023
Dear Mr. Ray,I would like to start by thanking you for your comments about our hotel. All of the feedback that we receive about our hotels is important to us and will help us improve our service.I would particularly like to thank you for your comment about the need for updating/improvements in relation to the situations you mentioned. I am pleased to inform you that we will be looking carefully at this matter with a view to improving the quality of the services and facilities that we offer our guests. We will look into the matter and will take appropriate steps.Our aim is always to offer our guests the best possible service and ensure high levels of satisfaction. I hope that you will consider staying with us again in the future so that we can offer you an experience that exceeds your expectations. It will be our pleasure to welcome you back!Kind regards,Ivo CabritaOndamar Hotel

10/10 – Excellent

Faye

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, confort de la chambre
Great, comfortable stay
A group of us stayed for 3 nights and all of us were very happy with the hotel, the service we received and the excellent location. The beds and umbrellas around the pool area seem to be recently updated, the entire hotel was spotlessly clean, reception staff were friendly and helpful. The beds were very comfortable (We stayed in the pool studios). We did have some noise from other guests, and we could hear noise from other rooms, but it is to be expected due to the location, it is close to the strip. Whilst it is close to the Strip it is also far enough away that you can relax and feel remove from it. Would highly recommend to anyone looking to stay in Albufeira!
Séjour de 3 nuits en avril 2023
Ventura a répondu le 3 mai 2023
Thank you for your visit and your comments..We hope to be able to receive you again soon.Best regards

8/10 – Bien

Margaret

Séjour de 5 nuits en avril 2023
Ventura a répondu le 3 mai 2023
Thank you for your visit and assessment.We hope to be able to receive you again soon.Best regards

6/10 – Acceptable

Jennifer

Voyage en famille
Points forts : Propreté
We came close to the end of October. The indoor pool heater was broken which made even that pool not very enjoyable. And the outside temperature has not been great for swimming outdoors. The 2 bedroom apartment was clean and spacious for a family of 5. The beds were very uncomfortable and the noise was very loud from restaurants and bar near hotel till 2am. Which made it hard to sleep. The staff were very friendly and welcoming. It’s in a nice location.
Séjour de 1 nuit en octobre 2022
Ventura a répondu le 3 nov. 2022
Thank you for your visit and your comments.We regret that you were disappointed, regarding the noise from neighbors bars and restaurant, we ask always guests to alert reception, so that we can call the police to stop the noise, unfortunately information did not reach reception.Works are scheduled in order to improve our services.We hope to be able to welcome you again soon.Best regards

8/10 – Bien

Niamh

Voyage en famille
Points forts : Propreté, confort de la chambre
Fab hotel
Very clean and brilliant location
Séjour de 4 nuits en octobre 2022
Ventura a répondu le 3 nov. 2022
Thank you for your visit and your comments.We hope to be able to receive you again soon.Best regards

8/10 – Bien

christian

Points forts : Propreté, confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en septembre 2022
Ventura a répondu le 3 nov. 2022
Thank you for your visit and your rating.We hope to be able to receive you again soon.Best regards

10/10 – Excellent

Michael, St. Anton am Arlberg

Voyage de couple
Points forts : Propreté, commodités et état et installations de l’hébergement.
Hervorragend
Séjour de 2 nuits en septembre 2022
Ventura a répondu le 13 sept. 2022
Thank you for your evaluationWe hope to be able to receive you again soon.Best regards

8/10 – Bien

Billy

Voyage en famille
Points forts : Propreté, commodités et état et installations de l’hébergement.
Great location, walking distance to most places. Good size pool with plenty of beds available. Restaurant closed unfortunately and pool snack bar is expensive.
Séjour de 7 nuits en août 2022
Ventura a répondu le 13 sept. 2022
Thank you for your stay and evaluation.The Restaurant "A lota" and Mirage Bar are closed due to the contingency of lack of employees that is affecting the Algarve region and throughout Europe with a special focus on employees linked to the turism industry. Prices applied are in line with prices applied in 4-star hotels.We hope to be able to receive you again soon.Best regards

6/10 – Acceptable

Paulo

Voyage en famille
Points forts : Propreté
Séjour de 2 nuits en août 2022
Ventura a répondu le 13 sept. 2022
Agradecemos a sua avaliação.Esperamos poder voltar a recebe-los em breve.Os melhores cumprimentos

4/10 – Médiocre

MARCOS

Voyage en famille
Points forts : Propreté, confort de la chambre
Regular
Hotel muy viejo. Necesita una reforma o que le quiten un par de estrellas. Instalaciones de piscinas exterior buenas. Limpieza bien.
Séjour de 3 nuits en août 2022
Ventura a répondu le 13 sept. 2022
Agradecemos su comentario.Se están planificando mejoras para el HotelEsperamos poder volver a recibirle pronto.los mejores saludos

8/10 – Bien

Steven

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en août 2022
Ventura a répondu le 24 août 2022
Thank you for your evaluation.Hope to welcome you back soon.Best regards

10/10 – Excellent

Iain

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en août 2022
Ventura a répondu le 23 août 2022
Thank you for your evaluation.We hope to be able to receive you again soon.Best regards

10/10 – Excellent

Olwyn

Séjour de 1 nuit en août 2022
Ventura a répondu le 23 août 2022
Thank you for your evaluation.We hope to be able to receive you again soon.Best regards

4/10 – Médiocre

Peter

Voyage en famille
En hotel langt fra sin storhedstid
Jeg synes hotelet og værelset især var meget dårligt holdt det var mange år siden der vr brugt penge - tid på vedligehold. Morgenmaden var meget basic og ikke særlig lækker - meget primitiv. Kolde æg og meget smagsløst. Pool området fint - folk ligger håndklæder ud osv.... meget rodet. Flinkt og sødt personale - meget hjælpsomt.
Séjour de 1 nuit en août 2022
Ventura a répondu le 23 août 2022
Thank you for your comments.We regret that you were disappointed, we have forwarded your comment to the hotel management in order to improve our services.We hope to be able to receive you again soon.Best regards

8/10 – Bien

Marguerite

Voyage en famille
Points forts : Propreté, confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en août 2022
Ventura a répondu le 23 août 2022
Thank you for your evaluation.We hope to be able to receive you again soon.Best regards

10/10 – Excellent

Amy

Séjour de 5 nuits en juillet 2022
Ventura a répondu le 23 août 2022
Thank you for your evaluation.We hope to be able to receive you again soon.Best regards

8/10 – Bien

RUBEN

Séjour de 2 nuits en juillet 2022
Ventura a répondu le 23 août 2022
Agradecemos a sua avaliação.Esperamos poder voltar a recebe-los em breve.Os melhores cumprimentos

10/10 – Excellent

Ianaubi

Séjour de 1 nuit en juillet 2022
Ventura a répondu le 23 août 2022
Thank you for your evaluation.We hope to be able to receive you again soon.Best regards

4/10 – Médiocre

Fabio

Séjour de 1 nuit en juillet 2022
Ventura a répondu le 23 août 2022
Lamentamos que tenha ficado dececionado, reencaminhamos a sua avaliação à nossa administração, a fim de melhorar nossos serviços.Esperamos poder voltar a recebe-los em breve.Os melhores cumprimentos.

10/10 – Excellent

Brianna

Séjour de 3 nuits en juillet 2022

2/10 – Terrible

Amanda

Voyage en famille avec de jeunes enfants
We had a very negative experience at this hotel. All through the night people are out on their balconies drinking and being loud. People come back to the hotel late and are very loud in the hallways. We also had housekeeping come into our room twice with the do not disturb sign hanging. One time I was changing in the middle of the living room. No knock on the door. The other time we were gone and came in to the room being cleaned, which we didn’t want. We also had a broken hair dryer and were told they couldn’t replace it, it had to be repaired. We had to have a bedside lamp switched out three times because we kept getting broken ones. When we went for breakfast our final day, one person stayed behind to go later. When she went she was told that because the other people in the room went to breakfast already her food was already provided and she couldn’t have anything. Not even a cup of coffee! No one told us anything at breakfast. We said three people at the time! We asked to leave after the first night and be refunded so we could stay somewhere else. The manager refused. I would only recommend this place if you stay up late and are okay with noise. I would never recommend it otherwise.
Séjour de 2 nuits en juin 2022
Ventura a répondu le 26 juin 2022
Thank you for your comments. We regret that you were disappointed, we have forwarded your comment to the hotel management in order to improve our services. We will bring together the heads of departments to investigate the different occurrences reported. We hope to have the change to provide you a better experience in our resort in a near future. Best regards

8/10 – Bien

Mathew

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, confort de la chambre
Great hotel, good location, very clean!
Hotel was very good, staff in reception were polite. Rooms were very clean. My only comment would be that the security around the pool over the weekend stopping people playing with a light weight ball in the pool was a bit much! Overall we had a great stay and i would return.
Séjour de 4 nuits en juin 2022
Ventura a répondu le 26 juin 2022
Thank you for your comments. We have forwarded your comment to the hotel management in order to improve our services. We hope to be able to receive you again soon. Best regards

8/10 – Bien

Kelly

Points forts : Commodités, état et installations de l’hébergement
Staff was extremely nice
Séjour de 1 nuit en mai 2022
Ventura a répondu le 24 mai 2022
Good morning dear guest, Thank you very much for your evaluation. Best regards

10/10 – Excellent

José Luis

Séjour de 3 nuits en avril 2022
Ventura a répondu le 16 mai 2022
Agradecemos a sua avaliação. Esperamos poder voltar a recebe-los em breve. Os melhores cumprimentos

8/10 – Bien

John

Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement
Points faibles : Commodités
Séjour de 3 nuits en avril 2022

10/10 – Excellent

Gary, Commerce

Points forts : Propreté
Very clean and nice interior
Séjour de 7 nuits en novembre 2021
Ventura a répondu le 14 nov. 2021
Thanks you for your comments. We hope to be able to receive you again soon. Best regards

10/10 – Excellent

Harry

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, confort de la chambre
Hotel good, Staff friendly and rooms big. Not really modern but beds comfortable and clean. Very quite but off season during covid so to be expected and good value.
Séjour de 3 nuits en octobre 2021
Ventura a répondu le 11 oct. 2021
Thanks you for your comments. We have forwarded your comment to the hotel management in order to improve our services. We hope to be able to receive you again soon. Best regards

10/10 – Excellent

Ernesta

Voyage en famille
Points forts : Commodités, état et installations de l’hébergement
Atendimento impecável, hotel super acolhedor, confortável, limpo. Muito bem localizado. Destaco maior atenção para a receção todos impecáveis, principalmente o sr. Carlos muito atencioso.
Séjour de 5 nuits en septembre 2021
Ventura a répondu le 12 sept. 2021
Agradecemos o seu comentário. Esperamos poder voltar a recebe-los em breve. Os melhores cumprimentos