Extérieur

Moness Resort – Avis

3 out of 5
Moness Resort
Crieff Road, Aberfeldy, Scotland

Avis

8,6

Excellent

Note de 10 – Excellent, d’après 428 avis sur 980." "
Note de 8 – Bien, d’après 387 avis sur 980." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 117 avis sur 980." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 33 avis sur 980." "
Note de 2 – Terrible, d’après 15 avis sur 980." "

8,8/10

Propreté

8,8/10

Service et personnel

8,2/10

Commodités

8,2/10

État et installations de l’hébergement

7,8/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Séjour de 3 nuits en septembre 2019

8/10 – Bien

Anne M.

Points forts : Propreté
Chambres spacieuses dans un cadre splendide. Calme assuré. Petits déjeuners très sympas
A noter la réactivité du veilleur de nuit pour l’installation d’un lit d’appoint dans notre chambre et sans supplément. Seul bémol, le manque d’explication sur le site concernant le paiement qui s’effectue lors de la réservation et la procédure de pré autorisation demandée par l’établissement qui entraîne le paiement en double de la prestation, en attendant son remboursement.
Séjour de 1 nuit en août 2019

10/10 – Excellent

Vanessa

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en août 2019

8/10 – Bien

marc

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 2 nuits en août 2019

8/10 – Bien

Luc

Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Au départ mauvaise indication quant à l'endroit de notre chambre...il y a le côté cottage et le côté hôtel...on nous a indiqué le côté cottage...mais soit, tout est rentré dans l'ordre. Restaurant et bar fermés à notre arrivée, 21.00. Le restaurant étant fermé ce lundi soir et à 1ère vue aussi le mardi soir. Pour le reste, parking aisé. Calme. Petit-déjeuner standard, pour une qualité moyenne...
Séjour de 1 nuit en juillet 2019

8/10 – Bien

pm, Nantes

Points forts : Propreté
TV internet qui fonctionnait partiellement et eau chaude... pas très chaude.
Séjour de 1 nuit en septembre 2018

10/10 – Excellent

Marie-Christine

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Très bon séjour
Nous avons bien aimé le cadre, les installations, le restaurant avec un service parfait
Séjour de 1 nuit en septembre 2018

6/10 – Acceptable

Stephanie

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Hôtel etape
Réservation faite dans cette hôtel pour les Highland Games dans la même ville. Réservation en demi pension mais nous avons du payer le diner sur place ?!? Seul le petit déjeuner a été proposé gratuitement ... Horaires imposés pour les enfants à la piscine, esprit très résidence années 60. J'ai eu l'impression de faire un bond en arrière mais les cottages à l'écart ont l'air sympathiques.
Séjour de 1 nuit en août 2018

10/10 – Excellent

Nicolas

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
je recommande
Super endroit, piscine, spa, des appartements spacieux, vraiment un endroit sympa à recommander.
Séjour de 2 nuits en août 2018

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
charmant hôtel dans un environnement calme
hôtel très agréable dans un cadre calme et verdoyant les chambres sont propres et spacieuses bonne base de départ pour les visites dans la région comme la distillerie Edradour et le château de Glamis nous n'avons pas pu essayer le restaurant de l'hôtel car fermé à l'improviste , par contre n'allez surtout pas à leur restaurant / caféteria. Les ingrédients ne correspondent pas forcément à ce qui est indiqué dans la carte et les fritures sont faites dans une huile beaucoup trop chaude. Mon mari a été malade pendant plusieurs jours. par contre, je recommande vivement le Restaurant at Ailean Chraggan, pas très loin de l'hôtel
Séjour de 2 nuits en juin 2018

10/10 – Excellent

Karine, Dijon

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Excellent
Nous séjourné qu une seule nuit et quelle dommage.
Séjour de 1 nuit en juin 2018

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Excellent, en pleine nature, spacieux et calme, dommage que nous ayons pris uniquement une seule nuit car pas mal de balades aux alentours et la piscine en rentrant le soir est très appréciée par les enfants. Accessibilité et équipements pour les personnes à mobilité réduite dans la chambre. Petit déjeuner très bien aussi. Pour revenir sans aucun doute.
Séjour de 1 nuit en août 2017

10/10 – Excellent

philippe

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
suoer hotel avec tout ce qu'il faut
Très bon hôtel avec toutes commodités, nous avons profité de la piscine, jaccuzzi, hammam et sauna. La chambre est très spacieuse,très calme avec une grande baignoire duo pour se prélasser après piscine. Genial
Séjour de 1 nuit en juillet 2017

2/10 – Terrible

Holveck

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Points faibles : Confort de la chambre
Demandez à voir la chambre avant
Impossible de dormir toute la nuit un spot projetait sur la fenêtre de la chambre (sans rideau occultant ) une très forte lumière la baignant d une luminosité hyper genante Effectivement nous n avions pas payé cher, mais après une nuit, je comprends pourquoi.

8/10 – Bien

Nicole, Marly

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Lieu merveilleux ; cadre fantastique
Hotel familial dans un cadre bucolique ; accueil très sympathique et agréable Le bémol est le spa qui est dans la piscine et donc pas très grand, bruyant et le vestiaire pas au top (pas de savon, pas très propre)

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.

8/10 – Bien

William

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Property was good and spacious.Had problems with Tv remote, not switching on, had batteries replaced but no difference. Exterior of property could do with a clean up. Enjoyed stay and thought it was good value.
Séjour de 4 nuits en mai 2024

10/10 – Excellent

Yvonne

Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement
I feel so relaxed having spent the week at Moness. Pool, sauna etc was included in the price . Aberfeldy was lovely
Séjour de 4 nuits en mai 2024

10/10 – Excellent

Martijn

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Great location, accomodation was a little bit outdated, but very clean and comfortable. Would go back again.
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Annie a répondu le 10 mai 2024
Thank you for staying with us, and for your taking the time to leave feedback - we really appreciate it.We're looking forward to welcoming you back to Moness! Annie, Moness Reception team

10/10 – Excellent

Martyn

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Annie a répondu le 8 mai 2024
Thank you for staying with us and for feedback Martyn! We hope to welcome you back again soon. Annie, Moness Reception Team

10/10 – Excellent

Marcin

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Place is amazing, very quiet but and beautiful Recommend it
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Annie a répondu le 8 mai 2024
Thank you for your ki9nd feedback Marcin - we're delighted to see that you enjoyed your stay and look forward to welcoming you back again soon. Annie, Moness Reception Team

8/10 – Bien

Jacqueline

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
I stayed with my 8 year old grandson and the only disappointment was the games room. It only had a pool table, I was hoping for a bit more for his age group.
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Nesse a répondu le 6 mai 2024
Thank you for taking the time the time to leave us a review. We are sorry that you felt disappointed by our games room. I hope this didn't affect your stay too much. I I will pass along your feedback to the team.

8/10 – Bien

Dale

Voyage en famille avec de jeunes enfants, Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Love Moness, its a great place for a relaxing time away. There is a small kids play area that could do with a few extra items and the pool was a little cool this time but that aside we will definitely be back.
Séjour de 3 nuits en avril 2024
nessie a répondu le 13 avr. 2024
Thank you for staying with us Dale- we look forward to welcoming you back again soon! Annie, Moness Reception Team

8/10 – Bien

Sarah

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
We had a much needed quiet break here. Excellent facilities, well cared for, and friendly, responsive staff.
Séjour de 7 nuits en avril 2024
nessie a répondu le 13 avr. 2024
Thank you for staying with us Sarah! I hope we can welcome you back again soon. Annie, Moness Reception Team

10/10 – Excellent

Mhairi

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 2 nuits en avril 2024
nessie a répondu le 13 avr. 2024
Thank you for the kind feedback Mhairi - we're so pleased to see that you had a great stay and look forward to welcoming you back to Moness. Annie, Moness Reception Team

6/10 – Acceptable

Grant

Voyage en famille
Points faibles : Propreté, commodités et état et installations de l’hébergement.
Cabin hadnt been hoovered, broken shelf in fridge, one very overpriced resteraunt open after 5pm, no lifeguards at pool, pool water freezing - so cold that all 20 swimmers had leftlong before the session was over
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Moness Reception Team a répondu le 10 avr. 2024
Thank you for your feedback Grant - we really appreciate it. Our Spa Pool is unattended and all children must be accompanied in the Pool. I hope we were able to sort any issues you experienced and look forward to welcoming you back to Moness soon.

10/10 – Excellent

Susan

Séjour de 1 nuit en mars 2024
Megan a répondu le 19 avr. 2024
Thank you for staying with us1 We appreciate your kind feedback!

8/10 – Bien

David

Séjour de 3 nuits en février 2024
Moness Reception Team a répondu le 20 mars 2024
Thank you for staying with us and for leaving feedback David. We really appreciate it and hope to welcome you back again soon.

4/10 – Médiocre

David

Points forts : Service et personnel
Points faibles : État et installations de l’hébergement, confort de la chambre
In need of updating
Good sized cottage, all basics provided. But decor in bad need of updating, cupboard were falling apart, carpet beyond dirty and bed so uncomfortable we considered leaving early.
Séjour de 3 nuits en février 2024
Nessie a répondu le 14 févr. 2024
Thank you for taking the time to leave feedback - we really appreciate it.I'm sorry to hear that your experience was disappointing on this occasion, and I've passed on your comments to be investigated.

8/10 – Bien

Stuart

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Points forts : Propreté, service et personnel
No hot water in the kitchen , place is getting a little dated . otherwise all ok
Séjour de 2 nuits en février 2024
Nesse a répondu le 12 févr. 2024
Thank you for taking to time to leave feedback. We are very sorry about the maintenance issue in your accommodation, and thank you for highlighting this. I have passed this along.We hope we can welcome you back to Moness in the future and meet all expections.Kind Regards,The Reception Team

10/10 – Excellent

Justin

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en février 2024
Nesse a répondu le 4 févr. 2024
Thank you for your lovely review, we really appreciate it and hope we can welcome you back to Moness for years to come.Kind Regards,The Moness Reception Team

6/10 – Acceptable

Debbie

Voyage en famille
Not returning
Hotel stay our Rom was big but very nosey with people upstairs also we decided to have dinner service was soooooo slow staff were ok but then after long wait after getting dinner 15 min wait for bill we actually went up and payed at the bar as no one came back to us. Fridge in room not turned on and stank will not stay again. Only positive was breakfast was lovely
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Nessie a répondu le 27 janv. 2024
Thank you for taking the time to leave feedback Debbie. Your comments have been passed to the relevant departments to investigate. We apologise that this has been your recent experience with us and we hope to improve this for the future.Kind regards,Moness Reception

10/10 – Excellent

Donald

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Nesse a répondu le 23 janv. 2024
Thank you for your kind feedback, we really appreciate it and hope we can wlecome you back to Moness in the future. Kind Regards,

10/10 – Excellent

Andrew

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
We went for a last minute 2 night escape. We had a 2 bedroom cottage and were amazed at the space. Everything was perfectly clean. The bathrooms appear to have been renovated recently. Kitchen had everything we needed to cook breakfast and an evening meal one night. We ate in the hotel restaurant one night and can’t fault the food. It did feel a little expensive but no complaints. We wandered into Aberfeldy on the Saturday and had lunch at a lovely place we stumbled across, the three lemons, highly recommended. Some lovely walks around the resort. We used the pool and hot tub and again no complaints. Couldn’t fault any of the staff who were all very pleasant and happy to help or advise. We will be back and have already recommended to others. Our only gripe would be the 10am checkout time, 11am feels more normal but guess with the size of the cottages and resort there is a lot of cleaning to be done on a changeover day.
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Nessie a répondu le 18 janv. 2024
Thank you for your kind feedback Andrew. We 're delighted to see that you had a great stay at Moness and if you'd like us to organise a late check out for you next time you stay with us at Moness, please ask at Reception on check in.Moness Reception Team

8/10 – Bien

Claire

Voyage en famille avec de jeunes enfants, Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel et commodités.
Séjour de 3 nuits en janvier 2024
Nessie a répondu le 18 janv. 2024
Thank you for taking the time to leave feedback Claire. We're so pleased to see that you enjoyed your stay and I hope we can welcome you back again soon. Moness Reception Team

10/10 – Excellent

Clare

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Great location.
Séjour de 3 nuits en janvier 2024
nessie a répondu le 18 janv. 2024
Thank you for the kind feedback Clare. It's lovely to see that you had a great stay at Moness, and we look forward to welcoming you back again soon. Moness Reception Team

10/10 – Excellent

Napoleon

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Nice place
Stayed a few times before, nice surroundings room was clean and enjoyed the stay.
Séjour de 2 nuits en décembre 2023
nessie a répondu le 18 janv. 2024
We're so pleased that you enjoyed your stay and I hope we can welcome you back again soon. Moness Reception Team

10/10 – Excellent

David

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 4 nuits en décembre 2023
Nessie a répondu le 18 janv. 2024
Thank you for taking the time to leave feedback David. We're so pleased to see that you had a great stay at Moness and hope to welcome you back again soon. Moness Reception Team

10/10 – Excellent

Maureen

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Nice room very comfortable and spacious, Due to weather conditions on the 27th dec the power went down for a while however it did go back on later that day then they had problems with the boilers so unfortunately no hot water for the rest of my stay. There was showers in the changing rooms at the pool but as you can imagine they would be busy. Anyway apart for that i had a great time and wouldnt hesitate to return .
Séjour de 2 nuits en décembre 2023
Nessie a répondu le 6 janv. 2024
Thank you for taking the time to leave feedback Maureen!We're so pleased to see that you had a great stay at Moness and I'm sorry the Engineer was delayed with the storm.We look forward to welcoming you back again soon.Moness Reception Team

6/10 – Acceptable

kirstie

Séjour de 1 nuit en décembre 2023
Nessie a répondu le 7 janv. 2024
Thank you for taking the time to leave feedback Kirstie. I hope you enjoyed your stay at Moness and that we have the chance to impress in the future.Moness Reception Team

8/10 – Bien

Kaye

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel et commodités.
Really enjoyed our stay. Loved the cottage. The only issue was the mattresses in both bedrooms were very uncomfortable. Apart from that the cottage is well appointed and the whole estate is lovely as are all the staff we encountered.
Séjour de 2 nuits en décembre 2023
Nessie a répondu le 6 janv. 2024
Thank you for taking the time to leave feedback Kaye!We're so pleased that you had a great stay at Moness, and I'm sorry that you found the beds uncomfortable. I hope we were able to sort this for you.

10/10 – Excellent

Allwyn

Séjour de 2 nuits en décembre 2023
nessie a répondu le 7 janv. 2024
Thank you for your kind feedback Allwyn.We're delighted to see that you enjoyed your stay and I hope we can welcome you back again soon.Moness Reception Team

10/10 – Excellent

Tommy

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Lovely break at Moness.
In the earlier part of this review I have given 5 stars for comfort, cleanliness and service so I don't really have anything to add to that.
Séjour de 3 nuits en décembre 2023
nessie a répondu le 6 janv. 2024
Thank you for the kind feedback Tommy! We look forward to welcoming you back to Moness again soon.

8/10 – Bien

Kenny

Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Huge rooms at outskirts of town
Nice hotel at the outskirts of the town. Room was huge, maybe better for big families with need of extra bed.
Séjour de 1 nuit en novembre 2023
Nessie a répondu le 6 janv. 2024
Thank you for your kind feedback Kenny! I hope we can welcome you back to Moness again soon.

4/10 – Médiocre

Bryn

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel
Points faibles : État et installations de l’hébergement
Spa facilities, hot tub broken, steam room broken, sauna working but a big wooden panel broken and hanging off the wall and the pool, too crowded. Dinner at their restaurant, the food was ok. The menu was very limited so we ended up getting 5 starters to make a tapas style meal. Bedroom, bed was very old. As soon as you sat on it you were hitting the hard base. The bathroom, very clean but very dated. Beautiful stand alone Victorian style bath ruined by rust around the plug hole and various other spots. Would not recommend, sorry Moness.
Séjour de 1 nuit en novembre 2023
Nessie a répondu le 19 janv. 2024
We so sorry to read that there was some damage to the complementary Spa facilities during your stay andI'm sorry too, that you found the bed uncomfortable. I hope we had the opportunity to sort this for you.Annie, Moness Reception team

8/10 – Bien

Edmund

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel et commodités.
Excellent location and the staff were very friendly. We had a cottage which had a great view. The sofa was a bit tired looking. The main restaurant food was just ok.
Séjour de 2 nuits en novembre 2023

8/10 – Bien

george

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 2 nuits en novembre 2023

10/10 – Excellent

lisa

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Great hotel
Beautiful hotel in amazing area. Great breakfast fabulous clean good size rooms
Séjour de 1 nuit en octobre 2023

10/10 – Excellent

Melissa

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 2 nuits en octobre 2023

6/10 – Acceptable

Katie

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Points forts : Propreté, service et personnel
Grounds are lovely and ideal location however, Changing room at pool had a very strong smell of urine. We stayed in the hotel, we were kept up most of the night by the sound of the room above walking about, flushing the toilet etc. there was also a large green fire exit light in the room that lit the room up all night.
Séjour de 1 nuit en octobre 2023