Piscine extérieure, parasols, chaises longues

Le Charme Vientiane Hotel – Avis

3.5 out of 5
Le Charme Vientiane Hotel
2 12 Francois Nginn St, Mixai Village Chanthaboury Dist, Vientiane

Avis

8,6

Excellent

Note de 10 – Excellent, d’après 149 avis sur 328." "
Note de 8 – Bien, d’après 127 avis sur 328." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 37 avis sur 328." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 10 avis sur 328." "
Note de 2 – Terrible, d’après 5 avis sur 328." "

8,8/10

Propreté

8,8/10

Service et personnel

8,6/10

Commodités

8,4/10

État et installations de l’hébergement

7,8/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 – Excellent

Myriam

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Hôtel simple bien situé
Joli hôtel simple , pour un début de voyage, pas testé la piscine mais elle était bien la …
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Le Charme Vientiane Hotel a répondu le 29 janv. 2024
Hi Myriam,We are thrilled to see you had a positive stay!Thanks again for choosing our hotel and hope to see you on your next trip to Vientiane!

8/10 – Bien

Françoise

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel
Pour un second séjour court à Vientiane, j' ai changé d hôtel. Mauvaise literie. Piscine. Netflix. Petit déjeuner payant, 5USD. Bon quartier pour le tourisme.
Séjour de 2 nuits en novembre 2023

8/10 – Bien

NICOLAS

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 6 nuits en juillet 2022
Kris Bosman a répondu le 1 août 2022
Dear Nicolas, Thanks for taking your time to score our hotel. We hope to see you again on your next trip in Vientiane!

10/10 – Excellent

GILBERT

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Gilbert Best Western
Très bon accueil Petit déjeuner excellent Piscine très agréable Très bien placé et propre Serviettes changées tous les jours 2 bouteilles d'eau par jour
Séjour de 3 nuits en février 2020
Sarah Lim - General Manager a répondu le 7 mars 2020
Dear Mr. Gilbert, We're glad to hear you had such a great experience with our staff and facilities. We can't wait to host you again soon for another amazing experience! Have a nice day!

8/10 – Bien

Chantal

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Hôtel bien situé. Bien tenu. Bon rapport qualité prix. Bon petit déjeuner.
Séjour de 2 nuits en février 2020
Sarah Lim - General Manager a répondu le 29 févr. 2020
Thank you for staying with us, We appreciate your feedback!

8/10 – Bien

Simon

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Bon sejour
Séjour de 2 nuits en décembre 2019

10/10 – Excellent

CYRILLE

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 12 nuits en août 2019
Sarah Lim - General Manager a répondu le 9 sept. 2019
Thank you for stayong with us, We appreciate your feedback.

10/10 – Excellent

CYRILLE

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Excellent hôtel
Excellent établissement bien situé Personnel attentionné
Séjour de 5 nuits en août 2019
Sarah Lim - General Manager a répondu le 9 sept. 2019
Thank you for staying with us, We appreciate your feedback.

10/10 – Excellent

THIERRY

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
rien à dire tout était parfait, le personnel, la situation à 100m du mekong et du marché de nuit
Séjour de 3 nuits en août 2019
Sarah Lim - General Manager a répondu le 9 sept. 2019
Thank you for staying with us, We appreciate your feedback.

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Voyage de couple
Points faibles : Service et personnel
Le personnel de l’hotel nous à confirmé un transport gratuit pour l’aéroport. Au moment d’indiquer notre horaire, la gérante nous a affirmé que le service était uniquement pour les vols internationaux. On nous a alors proposé un taxi, trois fois plus cher que celui arrêté dans la rue.. quelle politique malheureuse et quel mauvais service de faire une si grosse commission sur le service de taxi. Nous sommes très déçus de notre séjour.
Séjour de 4 nuits en janvier 2019
Sarah Lim - General Manager a répondu le 20 janv. 2019
Dear Madam, Thank you for your recent stay with us, We appreciate your feedback. We deeply regret to inform you that we can afford to offer complementary Airport pick up and Transfer for an International Flights only due to our limited Shuttle Service.

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Tout etait bien, juste la rue un peu bryante le soir avec les vehicules qui passent. A recommander
Séjour de 3 nuits en décembre 2018
Sarah Lim - General Manager a répondu le 27 janv. 2019
Thank you for your recent stay, We would love to welcome you back again. Have a fantastic day!

10/10 – Excellent

catherine

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Hôtel de bon standing et très bien situé
Hôtel très bien situé. Chambre spacieuse et confortable.
Séjour de 1 nuit en décembre 2018
Sarah Lim - General Manager a répondu le 26 déc. 2018
Dear Madam Catherine, Thank you for staying with us, We appreciate your feed back.

8/10 – Bien

CYRILLE

Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 6 nuits en novembre 2018
Sarah Lim - General Manager a répondu le 23 déc. 2018
Thank you for staying with us, We appreciate your feed back!

6/10 – Acceptable

CYRILLE

Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Bien dans l’ensemble mais environnement bruyant Un effort est à faire pour le petit déjeuner
Séjour de 5 nuits en novembre 2018
Sarah Lim - General Manager a répondu le 23 déc. 2018
Dear Cyrille, Thank you for reviewing Best Western Vientiane Hotel. We do our best to control outside noise disturbances and apologize for any you experienced. I hope you will decide to join us again in the near future. Have a fantastic day!

10/10 – Excellent

marc

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Très bien
Excellent hôtel propre et spacieux. Personnel à l'écoute et fort sympathique. Très bon choix pour visiter Vientiane.
Sarah Lim a répondu le 25 févr. 2018
Dear Sir, Thank you for staying with us, We appreciate your feedback.

8/10 – Bien

Claude

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Hotel très bien situé
Chambre avec balcon très agréable au dernier étage. Très bons petit déjeuner. Hotel très bien situé et personnel très agréable.
Séjour de 3 nuits en novembre 2017

10/10 – Excellent

Ely

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Hotel bien placé pour départ de visite de la ville
L'emplacement de l’hôtel et son accueil nous a permit de bien préparer nos visites de la ville

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.

8/10 – Bien

RICHARD S.

Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Superbe
Un parfait hôtel tout confort dans un lieu très dynamique

6/10 – Acceptable

isa, Nantes

Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Hôtel bien situé en centre ville
Chambre spacieuse, personnel accueillant, petit déjeuner très correct. Hôtel bien situé dans le centre de la ville dans une rue regroupant plusieurs restaurants et bars et proche du marché de nuit.

8/10 – Bien

MARIE, LA ROCHELLE

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
HOTEL CONFORTABLE ET TRES BIEN SITUE
HOTEL PROPRE, ACCUEILLANT et CONFORTABLE et surtout TRES BIEN SITUE AU COEUR DE LA VILLE ET AU BORD DU MEKONG

10/10 – Excellent

alain

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.

10/10 – Excellent

David, Emeryville

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Le Charme is exceptionally well run. Plumbing and electrical, bedding and furniture, service and food were all international quality. On Expedia the hotels in this part of the world tend to all look good so it is difficult to see the details. Fantastic location. Good price too. Highly recommend.
Séjour de 1 nuit en février 2024
Kris BOSMAN a répondu le 22 févr. 2024
Dear David,Thanks for sharing your well written review.I am thrilled to see that you enjoyed staying at the hotel and rate us a 5 out of 5!We hope to have the pleasure of welcoming you back on your next visit to Vientiane.Best regards

6/10 – Acceptable

Ashley

Points forts : Propreté
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Kris Bosman a répondu le 5 févr. 2024
Hi Ashley,Thanks for taking your time to score our hotel.Regards,

8/10 – Bien

sangyuel

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
품위있는 호텔
중저가형 호텔임에도 호텔의 품위가 있어 만족함 가격에 비해 방크기도 좋고 청결상태가 매우 좋음
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Kris Bosman a répondu le 2 févr. 2024
Dear Sanyuel,Thank you very much for staying at our hotel.We hope to have the pleasure to welcome you back on your next visit to Vientiane

6/10 – Acceptable

kunio

Voyage d’affaires
Points faibles : Service et personnel
Séjour de 3 nuits en janvier 2024
Kris Bosman a répondu le 2 févr. 2024
Dear Kunio,Thank you for staying with us again and taking the time to write your feedback!We are looking forward to welcome you back on your next visit in Vientiane.

10/10 – Excellent

ALLAN

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Great people!! Very enjoyable stay
Séjour de 3 nuits en janvier 2024
Kris a répondu le 25 janv. 2024
Hi Allan,It was good seeing you again!Thanks for staying at the hotel and hope to welcome you back on the next visit to Vientiane!Best regards,

10/10 – Excellent

P

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Amazing staff, large comfortable rooms, everything you need, food great, good location. Will definataly stop here again.
Séjour de 6 nuits en janvier 2024
Kris Bosman a répondu le 18 janv. 2024
Hi P,We are thrilled to see you had an impeccable stay and we can't wait to welcome you back on your next trip to Vientiane.Thank you for taking the time to write a review!

8/10 – Bien

Tony

Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Kris Bosman a répondu le 2 févr. 2024
Hi Tony,Thank you for staying with us and taking your time to leave a score.We hope to have the pleasure of welcoming you back here on your next visit to Vientiane.

8/10 – Bien

Masao

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel et commodités.
The hotel was comfortable. I enjoyed staying hotel. Only problem i think was the noise from outside. Multiple constructions went on endlessly. Otherwise. the all staff members were good.
Séjour de 1 nuit en décembre 2023
Kris Bosman a répondu le 18 janv. 2024
Dear Masao,Thanks for leaving a review.Glad to see that you enjoyed your stay at the hotel!Sorry about the construction noises from down the street. There is a new hotel opening up soon and, from what we heard, they're putting in the final touches to make the deadline for the opening. At the same time, a small shop house just across the street decided to also renovate their property.Thanks again for choosing our hotel and for taking the time to leave a review!All the best

8/10 – Bien

Masao

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel et commodités.
Le Charme is a handy hotel. It is not too large, not too small. Guests are wonderful. Staff of the hotel is also excellent. Only problem I found is that hot water is not well facilitated, and so it takes a long time to take a hot water shower.
Séjour de 2 nuits en décembre 2023
Kris a répondu le 26 déc. 2023
Dear Masao,Thank you for taking the time to leave your review.I am thrilled to see you had a positive stay overall!Each room has an individual water heater so I am surprised the water took long to get hot. I will look into this with our technical right away.Kind regards,

10/10 – Excellent

Ngee Huat

Séjour de 1 nuit en octobre 2023
Kris BOSMAN a répondu le 8 nov. 2023
Dear Ngee,Thanks for leaving your score.We are thrilled to see you had an impeccable stay!Kind regards

10/10 – Excellent

Ngee Huat

Séjour de 1 nuit en octobre 2023
Kris Bosman a répondu le 8 nov. 2023
Dear Ngee,Thanks for leaving your score.All the best

10/10 – Excellent

Timi

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 6 nuits en septembre 2023
Kris Bosman a répondu le 12 oct. 2023
Hi Timi,Thanks for sharing your feedback.We are excited to see you had an impeccable stay!Kind regards,

10/10 – Excellent

YOHAN

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Kris a répondu le 13 sept. 2023
Hi Yohan,Thanks for the review.All the best!

10/10 – Excellent

Michel, Gatineau

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Sapciois room
Séjour de 1 nuit en juillet 2023
Kris BOSMAN a répondu le 26 juill. 2023
Dear Michel,We're thrilled to see you had an impeccable stay.All the best to you.

10/10 – Excellent

Michel, Gatineau

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Some minor repairs has to be done
Séjour de 2 nuits en juillet 2023
Kris BOSMAN a répondu le 26 juill. 2023
Hi Michel,I'm pleased to see you had a positive experience staying at our hotel and well noted about your feedback.Hope to see you again on another visit to the capital of Laos.Kind regards

10/10 – Excellent

YUKI

Points forts : Propreté, service et personnel
Séjour de 4 nuits en juin 2023
Kris Bosman a répondu le 14 juin 2023
Hi Yuki,Thanks for leaving your score.We're glad to see you had an impeccable stay!All the best,

8/10 – Bien

Darren jason

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Good location in city, everything you needed in hotel.
Séjour de 6 nuits en mai 2023
Kris Bosman a répondu le 12 juin 2023
Hi Darren,Thanks for your feedback.We hope you chose Le Charme Vientiane Hotel again on your next visit!All the best

8/10 – Bien

Hiroki

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
スタッフは親切です。 ナイトマーケットにもすぐ行けます。 朝食は簡単ですが、おいしかったです。 部屋のwi-fiが弱かった点のみ残念でした。
Séjour de 2 nuits en avril 2023
Kris BOSMAN a répondu le 8 mai 2023
Dear Hiroki,Thanks for taking the time to review our hotel. We are pleased to see you liked our staff and that you found our breakfast tasty. I'm a bit surprised regarding the internet comment, as our internet speed is 100mbp/s. It might have been a defect in your room's router. We will look into it and make sure to fix this issue.We hope to see you again on your next trip to Vientiane.Best regards

8/10 – Bien

rodomarque

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 2 nuits en avril 2023
Kris a répondu le 25 avr. 2023
Hi Rodomarque,Thanks for leaving your score.We hope to be your hotel of choice, next time you visit Vientiane!

6/10 – Acceptable

Kevin

Séjour de 3 nuits en mars 2023
Kris a répondu le 5 avr. 2023
Hi Keving,Thanks for rating our hotel. Especially for the lower rated reviews it would be useful to have some more details. Your feedback would give us invaluable information as to where we can improve our service.I would really appreciate it if you could email me direct with some context on gm@lecharmevientiane.com.Thanks again for staying with us and hoping to hear from you!Best regards

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en février 2023
Kris a répondu le 5 avr. 2023
Thank you for leaving a review and hope to see you again on your next trip in Vientiane.

10/10 – Excellent

David

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Good location for exploring Vientiane, quiet, clean hotel...helpful staff.
Séjour de 3 nuits en mars 2023
Kris BOSMAN a répondu le 14 mars 2023
Hi David,Thanks for taking the time to leave a review. It's a pleasure to see that all the aspects of our hotel satisfied you!We hope you chose Le Charme Vientiane Hotel again on your next visit to Vientiane.

10/10 – Excellent

Mylia

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
I will stay here again the next time I visit! This is the perfect location and the staff were the nicest.
Kris a répondu le 6 févr. 2023
Hi Mylia,Great to see you had a wonderful time at our hotel!I will make sure to pass your feedback to the team.Looking forward to welcome you back on your next visit to Vientiane!

8/10 – Bien

Johanna

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
good location
Great location, and nice staff. Had window in the room, but it was basically covered. For being a rather high class hotel, it would have been nice with soap for the room, and the time set correctly on the clock etc. Bit noisy at night
Séjour de 3 nuits en janvier 2023
Kris a répondu le 28 janv. 2023
Dear Johanna,Thanks for taking the time to leave your review.The reason why the windows are translucent (frosted appearance) is that on the back side of the hotel (Deluxe Rooms), there is no view. This style of windows gives us the option to let in a lot of light, without having to look at the neighbour's wall. I appreciate you giving us a high class hotel comment even though we consider ourselves to be a mid range hotel!I'm a bit shocked to see that you did not have soap since all rooms are supplied with 2 big refillable containers that are labeled as 'shampoo' and 'body wash'. Thanks again for staying with us and hope to see you again for your next trip in Vientiane!

10/10 – Excellent

Mylia

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
I plan to come back and stay here again! It’s clean, close to everything you’d want to see or do, and the customer service is top notch! This place is a hidden gem.
Kris a répondu le 16 janv. 2023
Dear Mylia,Thanks for taking the time to leave your feedback.What a pleasure to see that you enjoyed our hotel this much!We are looking forward to welcome you back on your next trip to Vientiane!

8/10 – Bien

Brenda

Points forts : Service et personnel, confort de la chambre
Hotel a bit tired, location is great
This wasn't a bad stay, but it wasn't the best. Room was far more tired than expected, especially for the price. Previously the best western, it has probably had its hey day. Staff were lovely, and the location was great. Pool area was nice but basic lounge chairs. They provided two bottles of water per day for free but I would prefer they save the plastic and have a big water cooler to refill your own bottle. This goes for everywhere we stayed in Laos. The bar that is part of the hotel has a nice little terrace to have a night cap. Prices were reasonable and good service. I would choose to stay elsewhere on my next Vientiane visit as don't feel the amount paid matched the room quality. Had to ask the housekeeper to change the sheets as they had marks on them when we arrived
Séjour de 3 nuits en décembre 2022
Kris BOSMAN a répondu le 30 déc. 2022
Dear Brenda,First of all thank you for taking the time to leave your review.Your feedback and criticism gives us invaluable information to keep improving as a hotel.I apologize about the bed sheet situation, i understand from our housekeeping department that this was resolved right away after you reported it. Due to the pandemic and having no income for the last 3 years, we had to make budgeting choices with regards to our renovations. We have prioritized becoming an eco friendly hotel and have installed high quality, isolating PVC windows in every room and 180 sqm of solar panels on the roof to power the hotel.With kindest regards

8/10 – Bien

POONYAWEE

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.

10/10 – Excellent

Mary

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
I liked the friendly staff and that they let me use the pool before my checkin time.
Séjour de 1 nuit en novembre 2022
Kris BOSMAN a répondu le 1 déc. 2022
Hi Mary,Thanks for taking your time to leave a review.We hope to see you again on your next trip to Vientiane!