Literie de qualité, minibar, coffre-fort, décor unique

Elizabeth Unique Hotel – Avis

5 out of 5
Elizabeth Unique Hotel
Via delle Colonnette 35, Rome

Avis

9,6

Exceptionnel

Note de 10 – Excellent, d’après 172 avis sur 199." "
Note de 8 – Bien, d’après 19 avis sur 199." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 4 avis sur 199." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 3 avis sur 199." "
Note de 2 – Terrible, d’après 1 avis sur 199." "

9,8/10

Propreté

9,8/10

Service et personnel

9,4/10

Commodités

9,8/10

État et installations de l’hébergement

9,6/10

Écoresponsabilité

Avis

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Cet établissement aurait pu être parfait si nos chambres n'avaient pas été dans le bâtiment indépendant. Ceux qui n'arrivent pas à dormir avec la lumière du jour s'abstenir de prendre un chambre dans le bâtiment indépendant pas de volet et pas de rideau occultant. Eviter la chambre 5 il y a une lingerie avec le service de nuit donc du bruit. Sinon pour le reste la grande classe un vrai 5 étoiles petit déjeuné extraordinaire service et personnel au top petite gourmandise le soir et eau à volonté il n'y avait donc juste qu'un petit problème comparé au reste
Séjour de 4 nuits en février 2020

10/10 – Excellent

Elizabeth

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 3 nuits en février 2020
Elizabeth a répondu le 3 mars 2020
Thank you for your review. We will share it with our staff.

10/10 – Excellent

Sandrine

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Très bien situé au calme
Très bon service, personnel au top. Hôtel calme avec un bon petit dej. La terrasse est agréable.
Séjour de 3 nuits en mai 2019

10/10 – Excellent

Christophe

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Hotel idéalement situé pour profiter de Rome.
Hotel idéalement situé pour profiter de Rome. Etablissement très confortable, moderne, récent, en phase de réglage pour le service de nuit, petit déjeuner....
Séjour de 3 nuits en juillet 2018
Alessandro a répondu le 9 août 2018
Dear Mr. Christophe, we appreciate very much you wonderful review. Looking forward to welcoming you back very soon Best regards Alessandro Guest service ambassador

10/10 – Excellent

Jan

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Fantastic hotel, located at very close of Spanish Stairs and looking on via Corso
Séjour de 1 nuit en avril 2024

10/10 – Excellent

Martha

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Excelente hotel ubicación ideal
Séjour de 3 nuits en avril 2024

10/10 – Excellent

Nakhlé

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Just perfect
Séjour de 4 nuits en avril 2024

10/10 – Excellent

Carlos

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Excellent
Séjour de 4 nuits en avril 2024

8/10 – Bien

Yuuki

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 4 nuits en février 2024

2/10 – Terrible

SEIJI

Points forts : État et installations de l’hébergement
All the contents of the wallet I had in Limoa's suitcase had been stolen. My wallet, which had $2,000 in it, was empty. I never thought it would be stolen from a luxury hotel. Take care of yourself, please.
Séjour de 2 nuits en février 2024
E.Palma - Room Division Manager a répondu le 17 mars 2024
Dear Mr Seiji,we are very surprised you decided to share such a bad experience after one month from your departure.During your stay we did not have any feedback regarding any problem from you, even upon your departure. Such a serious problem should had been shared immediately to take an immediate action. I am sorry but I feel immense embarrassment reading your words. Our guest orientation and our honesty is unquestionable. I can personally guarantee about our staff clearness and uprightness, so I regret but we cannot accept this accuse. It is a serious and underserved damage for our reputation. Please feel free to contact me privately if you need any clarification. Best regards

10/10 – Excellent

Willem Ferdinand

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 5 nuits en février 2024

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
ElizaBEST!
From upon arrival, everyone was incredibly gracious and lovely! We arrived on a morning flight and they were able to accommodate an early check-in, which was such a treat! Alex was a gem! The room was the perfect size for a three night stay to celebrate a milestone birthday. They booked a reservation for us at a speak easy, which was a nice amenity! Can’t wait to return!
Séjour de 3 nuits en janvier 2024

10/10 – Excellent

Ibtihal

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
It's by far the best hotel stay we ever had, with outstanding customer service.
Séjour de 5 nuits en décembre 2023

10/10 – Excellent

Daniel

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
I’ve traveled to lots of European countries, and stayed at many hotels from 2 star to 5, I’ve seen nice treatment and horrible treatment before. This has to be the nicest staff I have ever encountered. The location is perfect, is walkable to many main attractions, has lots of restaurants and shops near by. The property itself is very clean, warm, and cozy. Would love to come back again one day.
Séjour de 1 nuit en décembre 2023

10/10 – Excellent

Daniel

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
.
Séjour de 3 nuits en décembre 2023

10/10 – Excellent

Matthew

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Great hotel
Wonderful hotel!!! Cannot recommend highly enough. Great location, beautiful rooms, pleasant and helpful service and great food.
Séjour de 1 nuit en décembre 2023

10/10 – Excellent

Michelle

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Nice and quiet facility, nice staff
Séjour de 2 nuits en décembre 2023

10/10 – Excellent

Waverly

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 3 nuits en novembre 2023

10/10 – Excellent

Alicia

Points forts : Commodités
Service was excellent
Séjour de 4 nuits en novembre 2023

10/10 – Excellent

erin

Points forts : Propreté
Séjour de 1 nuit en octobre 2023

10/10 – Excellent

Geoffrey

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
It was great, highly recommended!
Séjour de 2 nuits en octobre 2023

10/10 – Excellent

Judson

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
The reception was great, especially Elena!!
Séjour de 1 nuit en septembre 2023

10/10 – Excellent

Einar

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 3 nuits en septembre 2023

10/10 – Excellent

Madeline

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
The staff was very friendly and accommodating. Especially Francesco for all his help with transportation from cruise line and also Marta for her help in getting tickets for entry into sites. Would definitely stay there again.
Séjour de 2 nuits en septembre 2023

10/10 – Excellent

Suzanne

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
We just left the hotel and my husband and I are already talking about our next stay there. What we loved about this beautiful boutique hotel- The location is in walking distance to many of the sites, shopping and restaurants. Definitely include the breakfast with your stay. The food was exceptional. The rooms had all the newest technology and still felt warm and inviting. They had toiletry bags for woman and men, coffee and tea machine, hair dryer, laundry service, room service and concierge services. Customer service was exceptional and above our expectations.
Séjour de 2 nuits en août 2023

10/10 – Excellent

scott

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Decent 5 star boutique hotel, lovely, well appointed room, luxury bathrooms, very friendly and professional staff. Breakfast is a must, great choice of high quality freshly prepared food. Highly recommend a stay here. Great location too!
Séjour de 3 nuits en juillet 2023

8/10 – Bien

Pamela

Séjour de 3 nuits en juillet 2023

8/10 – Bien

Alexandra

Voyage en famille
Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Average experience for an expensive hotel
The hotel itself has a great location and is quite lovely inside. But it does face one well traveled road and I would recommend requesting a room not facing that road. It is loud until very late into the next am. The first room I received had problems with its air and though I called down at least four times I was not moved to a new room- a downgraded room - until 11:30 PM. The next day when I spoke with the manager Claudia he was extremely unhelpful and insisted on blaming the problem on technology. Obviously it was a technological problem, but it was not my problem. That was an unfortunate interaction I did have a lovely front desk coordinator named Barbara, who was extremely helpful and caring and apologetic. The breakfast offered was quite light in its selection. Overall, the hotel is beautiful and a lovely location but my experience did not reflect the cost that I paid for the hotel. I must note though that Claudia did put a bottle of champagne in my room for my inconvenience of having to repack my room at 11:30 PM. Honestly, just a simple apology an acknowledgment for my discomfort was all that was necessary.
Séjour de 2 nuits en juin 2023

10/10 – Excellent

Lisa

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Beautifully appointed property. Elegant appointments in the room. The staff was exceedingly professional, accommodating and gracious. The breakfast was second to none. Excellent location right in the heart of the Via del Curso. I highly recommend this hotel for your stay in Rome.
Séjour de 2 nuits en mai 2023

10/10 – Excellent

Jisoo

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 3 nuits en mai 2023

8/10 – Bien

Jeffrey

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel
Beautiful room and excellent staff. Loved the location and the feel of the hotel. Only downside was the sauna - the major selling point for me - it did not heat up even with over 2 hours of advance heating. Nevertheless the hotel was amazing but I really wish the sauna was an amenity we could have used.
Séjour de 3 nuits en mai 2023

10/10 – Excellent

Janet

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 2 nuits en mai 2023

10/10 – Excellent

Hiroyuki

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Only a few minutes walk to Spanish Steps and the central shopping plaza the location is excellent.
Séjour de 3 nuits en mai 2023

8/10 – Bien

Juan Antonio

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Muy bien, solo fallo el desayuno y el Sauna
Muy bonito el hotel, impecable, moderno y cuartos grandes. Muy atento el personal. Solo dos detalles el desayuno muy malo en especial el pan y el Sauna de los cuartos no calienta nada bien.
Séjour de 4 nuits en avril 2023

10/10 – Excellent

Susan

Voyage en famille
Points forts : Service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Great experience! We highly recommend it. The room and the whole hotel was very clean and well decorated and the location was excellent. Staff was helpful and very friendly. Also the breakfast was included and was very delicious.
Séjour de 7 nuits en avril 2023

10/10 – Excellent

Sharon

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 3 nuits en décembre 2022

6/10 – Acceptable

Daniela

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
El Hotel y sta muy lindo pero el ruido de la calle es demasiado. Toda la noche hay mucho ruido de motos, personas, vos trucho es te y no hay manera de aislarlo.
Séjour de 3 nuits en mars 2023

10/10 – Excellent

Rod

Voyage en famille, Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Quiet and very well run
Séjour de 7 nuits en février 2023

10/10 – Excellent

Jeremy

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Service and staff were fantastic; property is well maintained and has very attractive features and art
Séjour de 4 nuits en février 2023

10/10 – Excellent

Amy, Bartlett

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.

10/10 – Excellent

Donald

Voyage en famille, Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Cleanly hotel with great service in a nice area. Shopping and restaurants all around. Major attractions like the Colosseum, Trevi Fountain, Villa Borghese, Pantheon all within 25 mins of walking.

10/10 – Excellent

Judson

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
A wonderful experience, we stayed here over Christmas- the staff is extraordinary, and the hotel rooms are beautiful. The food at the hotel was next level, we will definitely be back!

10/10 – Excellent

Jorge

10/10 – Excellent

Thomas

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Front desk staff were very knowledgeable and helpful with respect to both our time in Rome and our onward journey.
Séjour de 1 nuit en novembre 2022

10/10 – Excellent

Mohd

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
I spent 4 nights in the hotel and it was an excellent choice
Séjour de 4 nuits en septembre 2022

10/10 – Excellent

Ricardo

Séjour de 4 nuits en septembre 2022

8/10 – Bien

Jim

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Nice safe clean stylish Hotel with friendly staff. Beautiful Breakfast Terrace. Nice sized bathrooms.
Séjour de 5 nuits en septembre 2022

10/10 – Excellent

William, Coto de Caza

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 3 nuits en août 2022

10/10 – Excellent

Erin, new york

Séjour de 1 nuit en juin 2022

4/10 – Médiocre

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Points forts : Service et personnel
Points faibles : Propreté
Ikke 2000€ værd for 2 overnatninger.
Værelset havde ekstremt mange myrer, som kom fra gården og kravlede i sengen og alle andre steder. Badeværelserne lugtede begge dårligt lagt, og vi havde ikke rengøring imens vi var der (klokken var 22 da de kom, men vi var gået i seng, vi havde børn med) Tablet til alt info (roomservice bla.) virkede ikke (connection, man kunne ikke bestille men kun kigge) og ingen fixede den selvom vi gjorde opmærksom på det. Restaurant menu matchede ikke den i tabletten. Dog var maden i bistroen udemærket. Steak, vin og service var god i bistroen. Roomservice kvalitet var den klart dårligste jeg har prøvet, og der manglede flere ting som aldrig kom. Service ved check in var god, og sødt personale på hotellet. Men til 15.000,- DKK (omkring 2000 euro) for 2 overnatninger, var mine forventninger højere. Vi betalte også for morgenmad den ene morgen, selvom det var included. Forsøgte at forklare ved udcheckning at morgenmads-chargen på regningen ikke hørte til, men måtte give op til sidst, da vi skulle nå et fly. Besværligt at booke bord på bistro, de meldte alt booket, men der var ikke et øje. Vi måtte heller ikke sidde udenfor selvom der var tomt. Alt i alt, vil jeg ikke anbefale hotellet.
Séjour de 2 nuits en juin 2022
Claudio Buonocore a répondu le 29 juin 2022
Thank you very much for residing with us during your time in Rome and for sharing your feedback in regards The Elizabeth Unique Hotel First and foremost accept my apologies for any inconveniences you might have experienced during your stay. While I enjoyed reading that you appreciated our kind service, the food and our friendly team, I am disappointed to learn that your stay fell short of your expectations. After an investigation on the points you have raised, a case it has been opened. Regarding the ants this has been the very first time that this issue has been reported, however there is no record on the complaints book on the dates you have resided. Also, no trace of ants have been reported by the maids that served your room during your stay. If a call of assistance were received, immediate assistance would have been offered by our Ambassadors. In order to avoid the recurrence of the issue you have addressed , we took this matter into account very seriously and we are monitoring the yard constantly. Green actions will be taken in case. Regarding the concierge tablet, the new restaurant and room service menus have been updated recently. Due to a bug of the system, this operation cannot be done in cloud or using the wireless system. We are updating the tablets one by one accordingly. Minor issues may incur during this process and we regret that the device in your room was not update during your stay. Your à là carte breakfast was included in your room rate and no attempts of double postings are present in your final bill. However, few charges of € 7 for “Room service delivery” are present in the bill. These are legits as the room service is normally not included in the room rate. On June 23rd when you asked to book a table outdoor in our Donna & Bistrot restaurant, one of the Ambassador at the front desk kindly informed you that the patio was already booked for a private event. He did offered the possibility to book an indoor table though. Mr. & Mrs. Salvarli our aim is to give guests‘ satisfaction at all times, regrettably on this occasion we do understand we committed few oversights.. We would love to welcome you back, and should you decide to, I would be most honoured if you would contact me directly so that I could personally ensure a personalised experience in the hope to restore your confidence in us. Wishing you a memorable stay with us in the next not too distant future, I remain at your own disposal for anything. Yours Sincerely, Claudio Buonocore Front of The House Manager