Extérieur

Ariel House – Avis

4 out of 5
Ariel House
50 - 54 Lansdowne Road, Ballsbridge, Dublin, Dublin

Avis

9,2

Merveilleux

Note de 10 – Excellent, d’après 579 avis sur 875." "
Note de 8 – Bien, d’après 243 avis sur 875." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 39 avis sur 875." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 11 avis sur 875." "
Note de 2 – Terrible, d’après 3 avis sur 875." "

9,4/10

Propreté

9,6/10

Service et personnel

8,8/10

Commodités

8,8/10

État et installations de l’hébergement

9,0/10

Écoresponsabilité

Avis

8/10 – Bien

jean

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Engin Alkaya, Guest Relations Manager a répondu le 9 nov. 2023
Dear Jean,Thank you for taking the time to share your feedback.We're delighted to hear that you had a positive experience during your stay at Ariel House. Your rating of 8 out of 10 is greatly appreciated. If there are any specific areas where you feel we can improve and earn a perfect score next time, please don't hesitate to share your insights with us.Warmest regards,Engin AlkayaGuest Relations Manager

10/10 – Excellent

Victoire

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Une nuit en famille a Dublin
Tres belle maison; accueil sympathique et proximite aviva stadium arret du dart. Petit dejeuner tres bon et agreable sous la veranda.
Séjour de 1 nuit en juillet 2023
Engin Alkaya, Guest Relations Manager a répondu le 20 juill. 2023
Dear Victoire,Thank you for sharing your experience at Ariel House.We are delighted to hear that you had a wonderful family night in Dublin and enjoyed our beautiful house. Our team takes great pride in providing a friendly welcome to all our guests, and we are pleased to know that you felt welcomed during your stay. As well as this, we are glad you enjoyed our award-winning breakfast. We aim to create a pleasant dining experience for our guests, and we're pleased to know you had such a positive experience.Thank you once again for your kind words. We hope to have the pleasure of welcoming you and your family back to Ariel House in the future.Yours sincerely,Engin AlkayaGuest Relations Manager

10/10 – Excellent

Delphine

Séjour de 1 nuit en avril 2023
Guest Relations Manager a répondu le 11 mai 2023
Dear Guest,Thank you for your review.We are looking forward to have the pleasure of welcoming you back soon.Yours Sincerely,Engin AlkayaGuest Relations Manager

6/10 – Acceptable

Amandine

Voyage en famille
Points forts : Service et personnel
La literie pas top du tout il faudrai changés les matelas car je pense trop usé y a des trou central quand tu dort à 2 c’est pas facile la salle de bain pas pratique le sol qui craque énormément dés que tu bouge un peu bref pas top
Séjour de 1 nuit en février 2023
General Manager a répondu le 15 févr. 2023
Dear Amandine,Thank you very much for taking the time to tell us about your stay with us - we really appreciate any feedback.I am very sorry to see that the mattress was not comfortable and would like to apologize sincerely for this.We will certainly inspect the mattresses immediately and change them if required.Kind regards,Marko BobeticGeneral Manager

10/10 – Excellent

Alain

Séjour de 4 nuits en mai 2022
Marko Bobetic a répondu le 4 juin 2022
Dear Alain, Thank you very much for rating your stay with us - we are delighted to see that you have enjoyed it! Your sincerely, General Manager

10/10 – Excellent

Denis

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Parfait !
Service impeccable. Le personnel est adorable et aux petits soins. Petit déjeuner exceptionnel ! Très bien placé. Le train est à 1min de l’hôtel et mène au centre de Dublin en 5-10minutes.
Séjour de 2 nuits en février 2020

10/10 – Excellent

Sophie

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Excellent séjour
Belle maison, accueil chaleureux et excellent petit déjeuner et chambres spacieuses, seul la salle de bain mérite un rafraichissement. Bien placé dans un quartier tres calme depuis lequel il est possible d'acceder au centre ville à pied ou transport en commun.
Séjour de 1 nuit en août 2019

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
superbe hôtel
Super hôtel à 100m du stade de Dublin dans un quartier très calme. A 2mn de la station de transport permettant de se rendre en centre ville en quelques minutes. L'hôtel est une maison à l'anglaise très chaleureuse. Accueil extrêmement souriant. Personnel aux petits soins. Breakfast superbe (sous forme de buffet et de plats à commander - sans supplément- parmi une dizaine). Service par un personnel souriant et aux petits soins également. La chambre (nous étions au sous sol chambre 257) est très confortable et calme. Le seul petit reproche pourrait concerner la salle de bain un peu exiguë avec une ventilation bruyante et une chasse d'eau très lente à se remplir mais ça reste un détail. Au final je recommande chaudement cet hôtel.

10/10 – Excellent

Louis

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Très bon séjour, hôtel bien placé pour se rendre en ville à pied ou en transport. Personnel très serviable et agréable, y compris pour le petit déjeuner.

8/10 – Bien

Gabriela, Paris

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Très bon hôtel.
Un très joli hôtel prés du Stade Aviva. Quartier calme mais loin du centre. J'ai eu une chambre très grande et confortable. L'hôtel a l'air d'un B&B et le service EXCELLENTE! Mais le meilleur est le petit déjeuner, le meilleur de tous les hôtels que j'ai visité (et je voyage beaucoup!). La qualité, la quantité, la variété, et surtout la fraîcheur. C'est comme manger à la maison.

10/10 – Excellent

Gregoire, Paris

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Au top
Hotel un peu excentré (compter 25min à pied de temple bar) mais excellente prestation: propre, calme, confortable, personnel aux petits soins et petit déjeuner exceptionnel!

6/10 – Acceptable

FR, France

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Très bon service
Chambre bizarrement meublée, pas très pratique. Lieu très calme, service impeccable.

8/10 – Bien

Paul, Marseille, France

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Hotel tres sympa pour séjour à Dublin
Hotel vraiment sympa et correct pour un sejour a Dublin.

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.

10/10 – Excellent

Didier, LEOGNAN 33

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
hôtel accueillant, proche du centre ville
Découverte à l'occasion du marathon de Dublin, parfait sur tous les points......

10/10 – Excellent

J.Marc/Laurence, Bordeaux

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Hôtel et personnels superbes
Chambre spacieuse, personnel souriant très agréable et disponible. De très bons conseils pratiques pour notre séjour à Dublin. Méritait le détour.

10/10 – Excellent

Ludo, Québec

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Great service, great stay!

8/10 – Bien

Chloé, Nice, France

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Hôtel agréable avec enfants
J'ai passe 2 nuits dans cet hôtel seule avec mes enfants en chambre triple. L'emplacement est parfait pour accéder facilement en centre ville tout en passant la nuit au calme. L'hôtel est propre et cosy, la salle de bain reste rudimentaire. Le personnel est très agréable et aidant , particulièrement au petit-déjeuner. L'endroit nous a bien plu même si le tarif est assez élevé.

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.

10/10 – Excellent

Plourde

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Personnel très compétent
bon rapport qualité/prix. Belles promo en basse saison (3 nuits et +). Personnel très compétents qui connait sa région. très bons conseils de visites! Boissons et friandises gratuits dans le salon commun.

10/10 – Excellent

humair

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.

10/10 – Excellent

Warriner

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.

10/10 – Excellent

Nigel

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Dublin visit , Easy walking distance to Conference
Superb, friendly staff, easy access to Dublin on foot or train.Easy access to airport by Air Coach 40mins 8 Euros single return 14 Euros.. Leafy suburbs, the Chophouse was just around the corner good if slightly pricey steak bistro. in reality all of Dublin is at your feet with the train station 100 yards away. Aviva stadium next door!.

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.

8/10 – Bien

Ricard

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Chambre familiale
La chambre familiale est sombre et se situe sous l'accueil donc du bruit de pas la nuit. Mais une très bonne adresse pour les familles car accueil très agréable, environnement calme, parking gratuit, proximité du train pour le centre ville et superbe maison.

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Ariel House Avril 2012
Hotel très calme proche du centre ville, à trois stations par le train,15 minutes de trajet, la gare est à 100 m de l'hotel. Le personnel est très serviable et les chambres sont confortables, le tout dans un batiment ancien qui ne manque pas de charme.

10/10 – Excellent

Jonathan, France

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Très bon rapport qualité / prix
Hôtel dans la pure tradition anglosaxonne à 30 min à pied du centre ville (ou 5 min en train). Accueil, hotel et chambres impeccables. Je vous recommande le petit déjeuner à 11 € (Très bon rapport qualité / prix)

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
agréable guest house
accueil tres sympathique. maison calme et paisible. j'ai demandé à changer de chambre car je trouvais la mienne trop petite: on m'en a donné une beaucoup plus spacieuse pour le même prix. bon petit déjeuner il manque un peu de lumière dans les chambres

10/10 – Excellent

CB, Hauts de Seine

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
ras
ras

10/10 – Excellent

Paul

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Amazing property! Highly recommend!! Loved our stay!! The food & service was excellent ✨✨✨
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Engin Alkaya a répondu le 16 mai 2024
Dear Paul,Thank you for your fantastic review!We're delighted to hear that you loved your stay at Ariel House and found our property amazing. It's wonderful to know that you enjoyed the excellent food and service.We appreciate your high recommendation and look forward to welcoming you back in the future.Best regards,Engin Alkaya Guest Relations Manager

8/10 – Bien

Lilian

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Engin Alkaya a répondu le 29 mars 2024
Dear Lilian,Thank you for taking the time to share your feedback about your recent stay at Ariel House. We’re pleased to hear that you had a positive experience overall.We hope to have the opportunity to welcome you back for an even better stay in the future.Best regards,Engin AlkayaGuest Relations Manager

10/10 – Excellent

Monica, Barrow in Furness

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
I'm struggling with the Excellent. The staff is among the most polite ever! They go above and beyond for you and is amazing how friendly and helpful they are. But, even though the rooms are good and they look clean, the carpets really need a change or a proper clean, also the walls are really thin and we saw a guy knocked in someone else door to shushed them off even though those people were only laughing (in my opinion they were normal). Besides that, the area is amazing, around the corner is the train station, and in the other corner is the bus from and to the airport. It was only those things, but even with the carpet, they were one of the best that I've stayed, for me it was the personnel that made a massive impact! and the main reason why they are excellent!
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Engin Alkaya a répondu le 12 mars 2024
Dear Monica,Thank you for taking the time to share your feedback.We’re delighted to hear that our staff made such a positive impression on your stay. Providing exceptional service is our top priority, and we’re delighted that our team went above and beyond to assist you.Regarding your concerns about the carpets and thin walls, please accept our apologies for any inconvenience caused. We appreciate your valuable feedback, and we will certainly look into addressing these issues to ensure a more comfortable experience for our guests in the future.We’re glad that you enjoyed the convenient location of our hotel and found our team to be a standout feature of your stay. Should your travels bring you back to Dublin, we would love to welcome you again.Warmest regards,Engin AlkayaGuest Relations Manager

10/10 – Excellent

HANNAH

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Our visit to Ariel House
This was a return visit for us and we definitely recommend it for location and great attention from the staff
Séjour de 1 nuit en février 2024
Engin Alkaya a répondu le 17 févr. 2024
Dear Hannah,Thank you for choosing to return to Ariel House and for taking the time to share your feedback.We're delighted to hear that you had another wonderful experience with us and that our location and attentive staff met your expectations.We truly appreciate your recommendation and look forward to welcoming you back for another enjoyable stay in the future.Best regards,Engin AlkayaGuest Relations Manager

10/10 – Excellent

Mark

Séjour de 1 nuit en février 2024
Engin Alkaya a répondu le 15 févr. 2024
Dear Mark,Thank you for taking the time to leave us a perfect rating! We're delighted to hear that you had a fantastic experience during your stay at Ariel House.We look forward to welcoming you back on your next visit to Dublin.Warmest regards,Engin AlkayaGuest Relations Manager

8/10 – Bien

Paige

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Good hotel, would stay again, few issues
It is such a lovely hotel, and I would definitely stay there again. The staff are lovely and the breakfast is delicious. They upgraded my room for free, as well as checking me in early for free as well. Only problems were my room wasn’t completely clean when I went in but I didn’t complain because I don’t care (only mentioning as someone else might). A couple of concerns though: on the second day the housekeeping team left my room door unlocked and later that day I came back to find my light turned on (when I had definitely turned it off) so I was a little worried as to why someone came in to my room without me knowing. Didn’t say anything as I was leaving the next day. Overall, would stay there again!
Séjour de 2 nuits en décembre 2023
Engin Alkaya a répondu le 14 janv. 2024
Dear Paige,Thank you for choosing Ariel House, and we appreciate your thoughtful feedback. We're delighted to hear that you found our hotel lovely and enjoyed the delicious breakfast. It's great to know that you appreciated the complimentary room upgrade and early check-in.We sincerely apologize for the oversight regarding the cleanliness of your room and any concerns you had about housekeeping. Rest assured, we take these matters seriously and will address them with our team to ensure a more seamless experience for our guests in the future. Additionally, we regret any inconvenience caused by the room service team inadvertently leaving the light on and assure you that this was an oversight.We value your understanding and hope to welcome you back for another stay, providing you with an even more delightful experience.Best regards,Engin AlkayaGuest Relations Manager

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 2 nuits en décembre 2023
Engin Alkaya, Guest Relations Manager a répondu le 17 déc. 2023
Dear Guest,Thank you for your exceptional feedback! It's truly heartening to know that your experience at Ariel House was outstanding.We greatly value your high rating and are pleased to have contributed positively to your visit.Best regards,Engin AlkayaGuest Relations Manager

10/10 – Excellent

Becky

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
We had a great stay at Ariel House!
Séjour de 1 nuit en novembre 2023
Engin Alkaya a répondu le 28 nov. 2023
Dear Becky,Thank you for awarding us a perfect score!We're delighted to hear that your stay at Ariel House was enjoyable. Should your travels bring you back to Dublin, we'd love to welcome you for another fantastic experience.Best regards,Engin AlkayaGuest Relations Manager

10/10 – Excellent

Judith

Séjour de 1 nuit en novembre 2023
Engin Alkaya, Guest Relations Manager a répondu le 17 déc. 2023
Dear Judith,Thank you for your stellar rating! Your high praise means a lot to us. We're delighted to hear that you had a wonderful experience at Ariel House.Should you have any specific feedback or areas where we exceeded your expectations, we'd love to hear more. Your thoughts help us continuously refine our services.Warmest regards,Engin AlkayaGuest Relations Manager

8/10 – Bien

Johny

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
The place was nice clean friendly staff all the stairs could make it difficult for older travellers
Séjour de 1 nuit en novembre 2023
Engin Alkaya a répondu le 28 nov. 2023
Dear Johny,Thank you for sharing your feedback and rating us!We're delighted that you found our place nice, clean, and appreciated the friendliness of our staff. Please note that our team is readily available to assist our guests with their luggage, especially considering the stairs that might pose challenges for some travelers.Should you plan to visit again, we would be delighted to welcome you back.Best regards,Engin AlkayaGuest Relations Manager

10/10 – Excellent

Lil

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en novembre 2023
Engin Alkaya, Guest Relations Manager a répondu le 19 nov. 2023
Dear Mathilda,Thank you immensely for your perfect score!We're pleased to know you had an exceptional experience during your stay with us.We hope to have the pleasure of hosting you again soon!Warmest regards,Engin AlkayaGuest Relations Manager

8/10 – Bien

Ricky

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en octobre 2023
Engin Alkaya, Guest Relations Manager a répondu le 9 nov. 2023
Dear Ricky,Thank you for taking the time to share your feedback.We value your rating and appreciate your stay at Ariel House. If there are specific areas where you feel we could improve and elevate your experience to a perfect 10, please don't hesitate to share your thoughts. We're here to ensure every guest enjoys an exceptional stay.Warmest regards,Engin AlkayaGuest Relations Manager

10/10 – Excellent

Antony

Séjour de 1 nuit en octobre 2023
Engin Alkaya, Guest Relations Manager a répondu le 20 nov. 2023
Dear Antony,Thank you for the top rating!We hope you had a wonderful stay with us. If there's anything we can do to make your next visit even better, please let us know.We're looking forward to welcoming you back soon!Best regards,Engin AlkayaGuest Relations Manager

10/10 – Excellent

Buelent

Séjour de 5 nuits en octobre 2023
Engin Alkaya, Guest Relations Manager a répondu le 9 nov. 2023
Dear Bülent,Thank you for your outstanding rating!We're pleased to hear that you had a perfect experience during your stay at Ariel House. Should you have any comments or suggestions you'd like to share that made your stay exceptional, please feel free to let us know.We are looking forward to have the pleasure of welcoming you back in the very near future.Warmest regards,Engin AlkayaGuest Relations Manager

10/10 – Excellent

Jennifer

Voyage de couple
Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement
Cute boutique hotel! Lovely stay, great food and super accommodating.
Séjour de 2 nuits en octobre 2023
Engin Alkaya, Guest Relations Manager a répondu le 27 oct. 2023
Dear Jennifer,Thank you for your kind words!We're delighted to hear you enjoyed your stay at Ariel House. Our team takes pride in providing a memorable experience for our guests.If you ever plan to visit Dublin again, please don't hesitate to contact us. We'd be delighted to welcome you back.Yours sincerely,Engin AlkayaGuest Relations Manager

6/10 – Acceptable

Paul

Séjour de 1 nuit en octobre 2023
Engin Alkaya, Guest Relations Manager a répondu le 9 nov. 2023
Dear Paul,Thank you for taking the time to share your rating with us.We appreciate your feedback and would love to hear more about your experience. Your insights can help us make necessary improvements. Should you have any specific feedback or concerns, please feel free to share. We're committed to ensuring all our guests have a wonderful stay.Warmest regards,Engin AlkayaGuest Relations Manager

4/10 – Médiocre

Devon

Voyage en famille
Points forts : Service et personnel
Points faibles : État et installations de l’hébergement
Shower didn’t get hot, bottom of the outside of the tub area was cracked. The heater wouldn’t shut off, the towel warmer didn’t work.
Séjour de 1 nuit en octobre 2023

4/10 – Médiocre

Barrie

Voyage de couple
Failure to inform us that no room was available
Séjour de 1 nuit en octobre 2023
Engin Alkaya, Guest Relations Manager a répondu le 19 nov. 2023
Dear Barrie,I apologize for the inconvenience caused by the unavailability of your room.Unfortunately, unforeseen circumstances emerged within the room, rendering it unavailable for your stay. Despite our attempts to accommodate you, we regret that we couldn't secure a room at our property.Should you decide to stay with us in the future, please feel free to contact me at guestrelations.arielhouse.ie directly.Best regards,Engin AlkayaGuest Relations Manager

10/10 – Excellent

Lea A

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Staff was very friendly. Breakfast was very good. Loads of charm
Séjour de 1 nuit en octobre 2023
Engin Alkaya, Guest Relations Manager a répondu le 27 oct. 2023
Dear Lea,Thank you for your kind words.We're pleased to hear that you found our staff friendly and enjoyed our delicious breakfast. It's wonderful to know that you found our hotel charming.We appreciate your feedback and hope to welcome you back to Ariel House in the future.Yours sincerely,Engin AlkayaGuest Relations Manager

10/10 – Excellent

Robert

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
The hotel has parking available and is located 1/2 block from the train station and is 2 stops from central Dublin. The staff is very professional and accommodating. The free breakfast is cooked to order each morning and is delicious. HIGHLY RECOMMEND this hotel!!
Séjour de 2 nuits en septembre 2023
Engin Alkaya, Guest Relations Manager a répondu le 27 oct. 2023
Dear Robert,Thank you for your glowing recommendation!We're delighted to hear that you appreciated our convenient location near the train station and our parking facilities. It's wonderful to know that you found our staff professional and accommodating. We're especially pleased that you enjoyed our freshly cooked breakfast each morning.Your high recommendation means a lot to us, and we hope to have the pleasure of welcoming you back to Ariel House in the future.Yours sincerely,Engin AlkayaGuest Relations Manager

10/10 – Excellent

Eleanor

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
A very quaint place. Feels like home. Rooms were pleasant and clean. Staff was friendly and helpful. The breakfast was great. Evening cocktails in the sitting room with free coffee and tea or a selection of liquors to choice from. Great area to visit and meet new people and there adventures. Highly recommend this place.
Séjour de 2 nuits en septembre 2023
Engin Alkaya, Guest Relations Manager a répondu le 27 oct. 2023
Dear Eleanor,Thank you for your delightful feedback!We're pleased to hear that Ariel House felt like home to you. It's wonderful to know that you found our rooms pleasant and clean, our staff friendly and helpful, and our breakfast great. We're especially pleased that you enjoyed the Honesty Bar in the Drawing Room and the opportunity to meet travelers. Your recommendation means a lot to us.We look forward to welcoming you back for another delightful stay.Yours sincerely,Engin AlkayaGuest Relations Manager