Plage privée, sable blanc, cabana (gratuite), serviettes de plage

SOL by Meliá Benoa Bali – Avis

5 out of 5
SOL by Meliá Benoa Bali
Jalan Pratama Tanjung Benoa, Nusa Dua, Bali

Avis

8,2

Très bien

Note de 10 – Excellent, d’après 247 avis sur 627." "
Note de 8 – Bien, d’après 239 avis sur 627." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 89 avis sur 627." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 35 avis sur 627." "
Note de 2 – Terrible, d’après 17 avis sur 627." "

8,4/10

Propreté

8,8/10

Service et personnel

7,8/10

Commodités

7,8/10

État et installations de l’hébergement

8,0/10

Écoresponsabilité

Avis

6/10 – Acceptable

Fares

Points forts : Propreté, confort de la chambre
Points faibles : Service et personnel
Vous pouvez trouvez mieux
Pas à la hauteur du rapport qualité prix, et il est mal placé
Séjour de 7 nuits en septembre 2023
Ratna a répondu le 29 sept. 2023
Chers Fares,Salutations les plus chaleureuses de SOL by Melia Benoa Bali - Tout Inclus !Merci pour votre confiance et votre soutien dans le choix de notre hôtel comme hébergement à Bali pendant vos vacances. Cependant, veuillez accepter nos sincères excuses si l'emplacement, les services et les produits de notre hôtel n'ont pas répondu à vos attentes. Nous apprécions vos commentaires constructifs et nous espérons avoir l'occasion de restaurer votre confiance en nous, pour de bien meilleurs services à l'avenir.Merci et cordialement,Ratna DewiResponsable de l'expérience client

10/10 – Excellent

Gabriel

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 4 nuits en mars 2022

10/10 – Excellent

gruot, maillane 13910

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
bonne ambiance et prestations , excellent directeur tres competent
Séjour de 13 nuits en mars 2020
Indra a répondu le 4 mai 2022
Dear Gruot, Greeting from the beautiful island Thank you very much for choosing Sol by Melia Benoa Bali - All Inclusive as your staying destination, it was great pleasure to welcoming you here and your feedback has been shared to other related department . We hope to welcoming you back in the nearest future Kind regards, Management

6/10 – Acceptable

mestre pascal, france

Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Points faibles : Service et personnel
Bon hôtel
Bon établissement personnel très très accueillants chambre spacieuse bonne literie mais odeur d égout des qu on prend la douche dommage excellente cuisine belles soirées avec repas servi dans le jardin avec des spectacles de pros et variés
Séjour de 14 nuits en août 2017
Brigita da Santo a répondu le 28 sept. 2017
Dear mestre pascal, Greetings from Sol Beach House Bali Benoa All Inclusive Resort! Thank you for spending some times in sharing your recent experience with us. We are delighted to know that you were happy with our beach, pool, garden, food and most of all with the service delivered by our team. We do apologize for the inconvenience you might have experienced in the room. We wish to know this issue in advance in order for us to improve your impression regarding your stay with us. Yet, we have taken an action to follow up your feedback. We hope to have another chance to welcome you back in order to provide you with better experience. Warmest regards from Bali. Brigita da Santo Guest Experience Director Sol Beach House Bali Benoa by Melia Hotels International

6/10 – Acceptable

fernand

Points forts : Propreté
Mitigé.
Premier jour dans une chambre juste a côté d'une évacuation pour cuisine un bruit de soufflerie insupportable donc pas moyen de dormir. Mais le lendemain pas de problème pour nous changer de chambre. Le All Inn que vous annoncé dans votre catalogue en ligne n'est pas très au point car plusieurs type de tous compris et nous avions le moins favorable. Pour moi quand vous annoncez un All Inn ça doit être un véritable mais pas un camouflé étant donné qu'il fallait payer des suppléments pour par exemple un verre de champagne.... Plage privée mon oeil elle fait au plus 20 x 30 mètres car 20 ou 30 jets Sky ou autres et u bruit d'enfer..... l'horreur
Séjour de 6 nuits en mai 2017
Dear Fernand, Thank you so much for staying with us and for sharing your recent stay with everyone here. On behalf of the Management, I would like to apologize if we are unable to exceed your expectation. We will take your comments as a constructive feedback to improve our service and facilities for our beloved guest. We hope that your stay will not impede you to stay in other Melia Hotels International worldwide. Kind regards, Brigita da Santo Guest Experience Director Sol Beach House Bali Benoa by Melia Hotels International

10/10 – Excellent

Bet

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Super sejour
Superbe hotel de taille raisonnable et super athmosphere sejour tres agreable.

10/10 – Excellent

soisick

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Super hôtel
Tout le personnel est vraiment accueillant et nous avons passé un séjour génial en formule Gold. Tout nous a plu...

8/10 – Bien

philippe, rouen

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Excellant rien a redire , triste de partir ...
Vraiment pleins d'activités , personnel chaleureux et souriant , excursions au top , chambre spatieuse , 3 restaurants avec beaucoup de choix , je recommande vivement le Hall inclusive , nous en avons pris pleins les yeux , des vacances de rêve
GEX Manager a répondu le 31 août 2016
Dear Mr. Philippe, Thank you so much for your comments. We greatly appreciated all you feedback and we hope to welcome you back soon. Kind regards Management

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
hotel convivial et agréable pour repos complet
Ok pour se reposer, globalement bien, toiture en réfection

8/10 – Bien

marie chritsine, Paris

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
De bonnes vacances au Sol Beach House Benoa
Après une arrivée tardive à l'hôtel en raison de l'absence de nos bagages à l'aéroport, nous avons été déçus par notre chambre qui donnait sur la rue alors que j'avais demandé une vue sur la piscine lors de la réservation. Grâce à l'écoute du personnel, nous avons pu changer de chambre dès le lendemain en fin de journée, en même temps que nous récupérions nos deux valises. Une belle chambre avec terrasse et vue directe sur la piscine. L'hôtel est à taille humaine, chaleureux, l'équipe est nombreuse et aux petits soins. Certains membres savent dire quelques mots de français ce qui nous a plu. Nous n'avons pas pris le "all inclusive" pour rester libres de notre emploi du temps mais nous avons profité avec plaisir du "El Patio" pour y manger parfois (nourriture excellente, choix de vins de qualité, service dans un délai confortable). La piscine est agréable et la proximité directe avec la plage de l'hôtel et de la plage des indonésiens voisine est un bon atout. Le petit déjeuner est copieux, il y en a pour tous les goûts en raison de la clientèle internationale présente au sein de l'hôtel. Seul bémol, il faut absolument demander et insister pour avoir du vrai jus d'orange pressé car il n'en est pas donné ni proposé spontanément. Comme notre vol était en toute fin de journée, nous avons pu garder notre chambre jusqu'à notre heure de départ en payant 50 dollars. Nous avons apprécié ce confort. Nous avons passé une belle semaine, et nous conseillons cet hôtel sans hésiter.

6/10 – Acceptable

Marc, Ajaccio

Points forts : Service et personnel
Bien mais sans plus ...
Inutile de prendre le all inclusive , il y a des petits et très bons restos a quelques mètres dans lesquels nous mangeons pour 15€ à 2 par contre les consommations et repas a l hôtel sont exorbitants , 10€ 2 bières et 40€ le buffet pas génial pour 2 , alors que nous avons mangez dans un sublime restaurant grandiose ( Taman Baghawan ) pour 20€ à 2 apero , plat dessert ... L hôtel est un peu vieillot mais sympa ... L accueil est parfait ...

2/10 – Terrible

Reynald

Points faibles : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
LA PIRE CHAMBRE DE MA VIE
Chambre humide en permanence, sol mouillé, lit mouate, vêtements dans l armoire poisseux au bout d un jour!!!! Climatisation non fonctionnelle Odeur d égout dans les couloirs !!! À part ça la piscine et plage privée sont correctes

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Reception staff are great
Hotel really great, clean and on the beach. The food had a mix of Indonesian and European varieties so everyone can eat. The hotel staff at reception are great and will endeavour to solve any problems. Really great experience.

8/10 – Bien

Delphine, veauche

Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Superbe plage hôtel très bien
L'hôtel est parfait pour les clients All inclusive car de nombreuses activités sont proposées (paddle, tai Chi, vélo...) mais pour les clients ss All inclusive ces activités deviennent payantes ce qui gâche un peu la qualité globale du séjour. Mis à part ce point négatif, l'hôtel est très bien. Il a une super plage et une super piscine. Le lobby et le patio sont magnifiques et les chambres de qualité. Même s'il n'est pas récent on sent une réelle implication et application pour le restaurer.

10/10 – Excellent

Alessandra, Lausanne

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Reposant
Magnifique séjour dans ce petit coin de paradis, il me manque déjà!

10/10 – Excellent

Maurice Mireill, Nice

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Hotel sur la plage, situation idéale
Accueil excellent. Personnel très agréable et de grande courtoisie. Chambre très confortable et environnement calme (période décembre) Plage idéale pour baignade même très tardive; Accès un peu éloigné pour accéder au centre (boutiques) mais taxis très abordables; Hôtel idéal pour profiter des vacances sans déplacements.

6/10 – Acceptable

Jordan, Lyon

Points forts : Service et personnel
Points faibles : État et installations de l’hébergement
Doit faire des efforts.
Depuis quelques années que nous le fréquentons, le personnel est toujours souriant mais la propreté est moyenne, le buffet du PdJ est sans plus.

8/10 – Bien

Nadia, Paris

Points forts : Service et personnel
Hotel en bordure de plage
Le personnel affable et souriant les chambres sont propres et les draps changés tous les jours . Cependant il faut souligner que les repas ne présentaient pas une diversité trés marquée et qu'on se lassait rapidement de manger toujous la même chose. Le second point négatif il n'y a pas beaucoup d'activités proposées

8/10 – Bien

Didier, Paris, France

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
sejour agréable au Mélia Bénoa
C'est un grand hôtel en excellent état, belle piscine et prestations de bon niveau. Le 'all inclusive' plait aux familles, couples etc... Pour ma part je préférai sortir et découvrir aussi des endroits dans la ville.

8/10 – Bien

charlys, france

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
hotel ideal pour les couples et voyageur itinerant
petit structure très style indonésien avec beaucoup de charme. Le tout dans un magnifique jardin très luxuriant mais pas envahissant. Cet hotel affiche pour l instant un sentiment de bien etre et de calme ; le personnel toujours présent y contribue beaucoup. Seul bémol le centre spa complètement dépassé et pas adapté à une clientèle internationale. Les boutiques BOF BOF BOF. Attention petite plage et baignade a oublier sauf en piscine.Le restaurant plage et principal offrent une nourriture saine simple répétitive (hélas) surtout si l on reste 15 jours. Mais il est possible de se contenter sans problème de cette nourriture et de n avoir jamais faim. Le top reste le petit déjeuner le service au bar de la piscine les serveurs et le reste seule l ile de BALI peut le donner.

8/10 – Bien

Bruno687

Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Hôtel un peu désuet mais très bon accueil
Bon séjour en famille, personnel très prévenant, piscine agréable, plage très correcte mais moins "sélect" que 200 m plus au sud, forte activité de jet skis et hors bords remorquant bananes et flying fishs dans ce secteur.

6/10 – Acceptable

Denis, Genève, Suisse

Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement
Agréable, sans plus !
Le lobby est vaste et confortable assez bien aéré naturellement. Etablissement bien situé. Le jardin est splendide et l'entretien extérieur est particulièrement bien soigné. La ventilation et la sortie de la production de l'air conditionné donnent sur le jardin central et donc à proximité de plusieurs chambres proches du lobby. (Demander une chambre située aux extrémités des 2 ailes de cet hôtel et côté jardin) Le buffet du petit déjeuner est abondant, varié et de bonne qualité. Le service de table attentionné et les serveurs toujours souriants, disponibles et agréables. La plage est bien entretenue. L'espace réservé aux baigneurs est beaucoup trop exigu et encore plus particulièrement à marée basse, ceci pour laisser un maximum d'espace aux engins motorisés pour sports nautiques qui sont omniprésents et gâchent le calme que l'on vient rechercher dans ce genre d'établissement. Le coût des prestations additionnelles (en dehors de la formule choisie - only breakfast ou all inclusive) est exhorbitant. Les boutiques pour achats (souvenirs, etc...) sont sans intérêt et les vendeurs n'ont aucune motivation pour la vente de leurs produits. En résumé une étoile de trop dans le classement de cet hôtel.

8/10 – Bien

Jordan

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Parfait pour se reposer quelques jours
Très bonne impression globale. Un conseil : ne pas manger au restaurant de l'hôtel, mais sur la plage à 200 mètre, ou l'on peut manger des langoustes, crevettes géantes, king prawn à 25 euros le kilo, poissons grillés red snapper ou mahi mahi.

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
très bien pour un court séjour
beau petit resort , calme , agréable , personnel très aimable , parfait pour séjour de quelques jours , all in gold parfait pour le choix de nourriture , par contre le blue package est assez pauvre pour la qualité des repas

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Hotel Mélia Benoa à Nusa Dua - Bali
Très bon hôtel, très bonne prestation, au calme et face à la mer. Bon rapport qualité prix.

10/10 – Excellent

François, 95220 Herblay

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Melia Benoa
Très bel hôtel avec jardins très fleuris, grande piscine très agréable, petite plage très sympa

8/10 – Bien

Anonymous

Points forts : Propreté, service et personnel
L'hotel est situé à l'extérieur
L'hotel est situé à l'extérieur de la zone standing de Nusa Dua. La majorité des clients ont une formule club tout compris. C'est donc plus un club de vacance qu'un hotel. La piscine et le jardin sont très agréables. Par contre si les chambres sont propres, elles n'ont aucun charme. L'espace ras de jardin est plutôt glauque. C'est dommage. Impression globale mitigée.

6/10 – Acceptable

Edlira

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
The good, the bad and the ugly: The good: small and nice resort by the sea with chairs and umbrellas. Staff is very nice, polite and trying to help. The bad: very limited choice of food, we had all inclusive package but it was the same kind of food every day, although they tried different themes and they had dinner buffet by the beach with some entertainment like shows or duo concerts. The all inclusive concept here is not like all inclusive resorts in Mexico. There is no air conditioning anywhere except your room and you are lucky if it works well. There are a lot of mosquitoes so be careful especially at night. The ugly: the beach, unfortunately it was very dirty, not the blue turquoise color that someone might expect. A lot of garbage on the sea that came to shore every day. The other not good thing about the beach is the low tide that happens every afternoon when you don’t have any water at all to swim. Kind of waste to go to Bali for the beach
Séjour de 5 nuits en mars 2024
Ratna a répondu le 2 avr. 2024
Dear Edlira,Warmest greetings from SOL by Melia Benoa Bali All Inclusive!Thank you for your trust and support in choosing our hotel as your accommodation during your recent holiday in Bali.We appreciate your appreciation to our friendly and helpful staff, resort ambiance as well as the facilities such as day beds and umbrellas.However, we also highly value your constructive feedback towards our Food and Beverage department and it has been addressed accordingly for further evaluation and improvement.We also hire beach cleaners who clean the beach three times a day to maintain its cleanliness and for our guests comfort. Beaches in Bali are public and it doesn't belong to our hotel. However, our hotel location is quite lucky to have its direct beach access.Please accept our sincere apologies for any inconvenience that happened during your stay with us.We hope to have the opportunity to host you again with more memorable experiences in your future holiday in Bali.Thank you and best regards,Ratna DewiGuest Experience Manager

10/10 – Excellent

Tong

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 4 nuits en février 2024
Ratna a répondu le 22 mars 2024
Dear Tong,Warmest greetings from SOL by Melia Benoa Bali.Thank you for your trust and support in choosing our hotel as your second home during your recent holiday in Bali!We appreciate your appreciation towards our services and we are pleased to learn that you had a great stay and experience with us.We look forward to hosting you again for another relaxing stay in your future holiday with us!Best regards,Ratna DewiGuest Experience Manager

10/10 – Excellent

Jason

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Such a nice hotel, staff very tentative. Food was nice, good variety. We where upgraded to a pool side room, which was an added bonus. Most definitely go back again
Séjour de 3 nuits en février 2024
Ratna a répondu le 27 févr. 2024
Dear Jason,Warmest greetings from SOL by Melia Benoa Bali All Inclusive!Thank you for your trust and support in choosing our hotel as your second home during your recent holiday in Bali.Thank you for your kind review and we are pleased that you had great experiences with us, as well as that our services have met your expectations!I have personally delivered your compliments to our beloved team to appreciate their outstanding hard work and to let them know how pleased you were.We can't wait to see and host you again for another relaxing stay in your future holiday with us.On behalf of the entire team, I would like to thank you once again for your recommendation of SOL by Melia Benoa Bali All Inclusive!Best regards,Ratna DewiGuest Experience Manager

10/10 – Excellent

Andrew

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Beautiful
Séjour de 3 nuits en février 2024
Ratna a répondu le 16 févr. 2024
Dear Andrew,Warmest greetings from SOL by Melia Benoa Bali All Inclusive!Thank you for your trust and support in choosing our hotel as your second home during your recent holiday in Bali.We are pleased to know that you had great experiences with us and that our services have met your expectations!We look forward to seeing and hosting you again for another relaxing stay in your future holiday with us!Please let me know if you need any further assistance for your future stay with us.Best regards,Ratna DewiGuest Experience Manager

10/10 – Excellent

Laura

Voyage en famille
Points forts : Service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
All staff is very sweet and attentive, ready to help and share a smile. Semi-private beach is a plus, definitely recommend.
Séjour de 9 nuits en janvier 2024
Ratna a répondu le 22 janv. 2024
Dear Laura,Thank you for your trust and support in choosing our hotel as your second home to stay in Bali recently and taking the time to write the review.We are thrilled to read your kind review and I have personally shared your compliments to our beloved team to appreciate their hard work and to let them know how pleased you were!Our services are from the heart and we all look forward to hosting you again for another pleasant holiday!Please do let us know if we can be of any further assistance for your future stay.Best regards,Ratna DewiGuest Experience Manager

6/10 – Acceptable

Jozsef

Points forts : Propreté, service et personnel
Points faibles : État et installations de l’hébergement
Séjour de 3 nuits en janvier 2024
Ratna a répondu le 22 janv. 2024
Dear Jozsef,Warmest greetings from SOL by Melia Benoa Bali All Inclusive!Thank you for your trust and support in choosing our hotel as your accommodation during your recent stay in Bali.We hope that your stay was pleasant and we look forward to hosting you again with much better experiences.Please do let us know if we can be of any further assistance to anticipate your future visit.Best regards,Ratna DewiGuest Experience Manager

8/10 – Bien

OBA

Points faibles : État et installations de l’hébergement
レストランがもう少しあると良いと思います。朝食が連泊すると同じてあきがくる。 近くにレストランがあると良いです。
Séjour de 5 nuits en décembre 2023
Ratna a répondu le 2 janv. 2024
親愛なるオバ様ソル バイ メリア ベノア バリ オール インクルーシブから温かいご挨拶を申し上げます。バリ島での最近の休暇中の宿泊施設として当ホテルをお選びいただき、信頼とサポートをいただきありがとうございます。当社の品質の継続的改善に対する建設的なフィードバックに感謝し、さらなる改善に向けてお客様の懸念を各部門に直接伝えました。より良いサービスと経験を提供して再びお客様をお迎えする機会があれば幸いです。ありがとうございます、よろしくお願いします。ラトナ・デウィゲスト エクスペリエンス マネージャー

8/10 – Bien

Anthony

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Very nice resort.
This is a really nice resort but 5 star is a bit of a stretch. The lobby and gardens are beautiful, rooms and some of the interiors are very nice, but not amazing. Restaurant food was ok. It’s worth noting that this is primarily an all-inclusive focused family resort, so not the best choice for a solo traveler. The staff, of course, were amazing (it’s Bali). Nothing really negative, it’s a very nice resort just not quite the 5 star level for me. If you’re looking for luxury it’s not quite the right bit of Nusa Dua either.
Séjour de 3 nuits en décembre 2023
Ratna a répondu le 2 janv. 2024
Dear Anthony,Warmest greetings from SOL by Melia Benoa Bali All Inclusive!Thank you for your trust and support in choosing the accommodation at our hotel following your recent holiday in Bali.We are delighted to read your kind review and we thank you for your appreciation to the team for their hard work. I have personally delivered your compliments to the team and we are pleased to learn that you had a pleasant stay with us. We look forward to hosting you again in your future holiday with us. Please do let us know if we can be of any further assistance for your future stay.Thank you and best regards,Ratna DewiGuest Experience Manager

4/10 – Médiocre

Sultan

Points forts : Service et personnel
Séjour de 7 nuits en décembre 2023
Ratna a répondu le 21 déc. 2023
Dear Sultan,Warmest greetings from SOL by Melia Benoa Bali All Inclusive!Thank you for your trust and support in choosing our hotel as your accommodation during your recent holiday in Bali. However, please accept our sincere apology should there be any services which have not met your expectations. We wish that you have shared with us your concerns, therefore we could rectify your concerns immediately during you were with us.We hope to have the opportunity to restore your confidence with us and we look forward to hosting you again with much better services.Please let us know if we can be of any further assistance to anticipate your future booking.Thank you and best regards,Ratna DewiGuest Experience Manager

8/10 – Bien

Karol

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Ratna a répondu le 7 févr. 2024
Dear Karol,Warmest greetings from SOL by Melia Benoa Bali All Inclusive!Thank you for your trust and support in choosing our hotel as your accommodation during your recent holiday in Bali. We do appreciate your kind rating and we hope that our services have met your expectations! We look forward to host you again for another relaxing and memorable holiday.Please do let us know if we can be of any further assistance for your future booking and stay with us!Best regards,Ratna DewiGuest Experience Manager

10/10 – Excellent

Rafael

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
The cultural structure, pictures , live ponds. The cleanliness. Amazing staff.
Séjour de 6 nuits en décembre 2023
Ratna a répondu le 15 déc. 2023
Dear Rafael,Warmest greetings from SOL by Melia Benoa Bali All Inclusive!Thank you for your trust and support in choosing our hotel as your second home during your recent holiday in Bali.We are thrilled to read your kind review and it is our pleasure to learn that you liked our hotel cultural structures, ambiance, pictures, live ponds, cleanliness and the services of our beloved team.I have personally delivered your compliments to our beloved team to appreciate their hard work and to let them know that their services have met your expectations!We will be honored to host you again for another relaxing stay in your future holiday with us.Please do let us know if we can be of further assistance for your future visit.On behalf of the entire team, I would like to thank you once again for your recommendation of SOL by Melia Benoa Bali All Inclusive!Best regards,Ratna DewiGuest Experience Manager

8/10 – Bien

Kar Yi Joyce, Markham

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
We spent a week at Sol by Melia for our honeymoon and our stay was great! The resort is quite small but not overly crowded which was great. We were greeted the moment we arrived and was given a lovely cake for our honeymoon celebration. We opted for the all- inclusive package so technically everything was included except for premium alcohol like rose and etc which was fine. The overall presentation of the resort is good but can notice some cracks here and there within the buildings but you can also tell they are working to either fix or maintain it which is good. The food is very good! You basically get buffet during breakfast, lunch and dinner but there’s also a a la carte that is 24 hours! They also have daily activities like live music or fire dance depending on which nightly dinner event you go to. There’s also snack bars like gelato or coconut booth you can go to whenever!
Séjour de 7 nuits en novembre 2023
Ratna a répondu le 7 déc. 2023
Dear Kar Yi Joyce,Warmest greetings from SOL by Melia Benoa Bali All Inclusive!Thank you for your trust and support in choosing our hotel as your accommodation during your recent stay in Bali.We are pleased to read your kind review and to learn that you had a pleasant stay with us. It was a good decision that you opted the All Inclusive Package, therefore it was more convenient to have the benefit of food and beverages during your stay.I have personally delivered your compliments to our beloved team to appreciate their hard work and to let them know how pleased you were!Additionally, we also value your constructive feedback for the improvement of the hotel look. Therefore we would like to have our guests to return and to have better services as well as products.On behalf of the entire team, I would like to thank you once again for your recommendation of SOL by Melia Benoa Bali All Inclusive, and we look forward to hosting you again in your future stay in Bali.Best regards,Ratna DewiGuest Experience Manager

10/10 – Excellent

Tracey

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
From the beginning of our first day to the very last second of our last, EVERYTHING & EVERYONE was exemplary. What an absolutely amazing experience. Sol is a fabulous choice for vacation in Bali.
Séjour de 5 nuits en novembre 2023
Ratna a répondu le 24 nov. 2023
Dear Tracey,Warmest greetings from SOL by Melia Benoa Bali All Inclusive!Thank you for your trust and support in choosing our hotel as your second home during your recent holiday in Bali.We are thrilled to read your kind review and it is our great pleasure to learn that you had an absolutely amazing experience with us! I have personally delivered your compliments to our beloved team to appreciate their hard work and to let know how pleased you were!We can't wait to host you again in your future stay with us for another relaxing and memorable holiday!Please do not hesitate to let us know if we can be of any further assistance for your future booking and to anticipate your future visit.On behalf of the entire team, I would like to thank you once again for your recommendation of SOL by Melia Benoa Bali All Inclusive!Best regards,Ratna DewiGuest Experience Manager

10/10 – Excellent

Julia

Voyage en groupe
Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement
Great beach hotel
Séjour de 7 nuits en octobre 2023
Ratna a répondu le 13 nov. 2023
Dear Julia,Warmest greetings from SOL by Melia Benoa Bali All Inclusive!Thank you for your trust and support in choosing our hotel as your second home during your holiday in Bali, and we do appreciate that you took the time to support us with your positive review.It is our pleasure to know that you liked our hotel with its direct beach access, and that our services have met your expectations.We will be honored to host you again for another relaxing and fantastic stay in the near future.On behalf of the entire team, I would like to thank you once again for your recommendation of SOL by Melia Benoa Bali All Inclusive!Best regards,Ratna DewiGuest Experience Manager

8/10 – Bien

Boua, San Francisco

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel et commodités.
The property sits in a perfect spot for the beautiful sunrise, I enjoyed every sunrise that I stayed at the hotel. However the property itself is kind of outdated and needs more improvements in order to attract the return customers.
Séjour de 8 nuits en octobre 2023
Ratna a répondu le 7 nov. 2023
Dear Boua,Warmest greetings from SOL by Melia Benoa Bali All Inclusive!Thank you for your trust and support in choosing our hotel as your accommodation during our holiday in Bali and we appreciate that you took the time to write the online review.We are delighted to know that you liked our hotel location where you could enjoy the beautiful sunrise everyday! We also value your feedback with regard to the needs of the property improvement itself. I have personally shared your concern to the Management and it could be the attention for the Owning Company as well.We hope to have the opportunity to host you back with much better services and products in your future holiday in Bali.Please do not hesitate to reach me if I can be any of further assistance.Best regards,Ratna DewiGuest Experience Manager

10/10 – Excellent

Vidan

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
I liked it because of the every evening there was entertainment. Property location right on the beach. I didn't like it's only one pool and its all one depth.
Séjour de 5 nuits en octobre 2023
Ratna a répondu le 3 nov. 2023
Dear Vidan,Warmest greetings from SOL by Melia Benoa Bali All Inclusive!Thank you for your trust and support in choosing our hotel as your second home during your holiday in Bali!It is our pleasure to know that you liked our hotel location with its direct beach access and enjoyed the daily evening entertainment. Your input in regard to the pool is noted and it could be the further evaluation for the Management and the Owner. However, we do have 2 pools which are for adult and for the children.We hope to have the opportunity to serve you back with much better experiences, and we look forward to host you back soon!Best regards,Ratna DewiGuest Experience Manager

8/10 – Bien

Karol, Brompton

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
The staff is amazing.
Séjour de 7 nuits en octobre 2023
Ratna a répondu le 3 nov. 2023
Dear Karol,Warmest greetings from SOL by Melia Benoa Bali All Inclusive!Thank you for your trust and support in choosing our hotel as your second home during your holiday in Bali. Your compliments to the staff is truly appreciated and I have personally delivered your kind words to them to appreciate their hard work and to let them know how pleased you were.We look forward to hosting you back for another relaxing stay in your future holiday in Bali!On behalf of the teams, I would like to thank you once again for your recommendation of SOL by Melia Benoa Bali All Inclusive!Best regards,Ratna DewiGuest Experience Manager

4/10 – Médiocre

Espen

Voyage de couple
Points faibles : Propreté, commodités et état et installations de l’hébergement.
Turistfelle, som kun er ute etter å loppe turister for mye penger for elendig mat og drikke. I tillegg er ikke stranda som forventet. Du er avhengig av at høyvannet treffer perfekt på døgnet for å få badet. Under lavvann er det som en stygg sølepytt. Anbefaler alle å holde seg unna dette hotellet for enhver pris. Vi valgte kun å sove her. På dagtid tok vi taxi til Jimbaran beach, ca 15 min unna. Der fikk man en herlig strand med uendelig gode restauranter med mat og drikke til en brøkdel av prisen.
Séjour de 4 nuits en octobre 2023
Ratna a répondu le 30 oct. 2023
Kjære Espen,Hilsen fra SOL av Melia Benoa Bali - Alt inkludert!Takk for din tillit og støtte ved å velge hotellet vårt som overnattingssted under ferien din på Bali!Vi setter stor pris på din konstruktive tilbakemelding for vår kontinuerlige kvalitetsforbedring, og jeg har personlig levert dine bekymringer til de respektive avdelingene for videre evaluering og forbedring.Stranden tilhører imidlertid ikke hotellet privat. Det er en offentlig strand, og vi kan ikke kontrollere tidevannet og bølgene ettersom det er naturen. Når det gjelder maten, ønsker vi at du informerte oss under oppholdet, så vi kunne imøtekomme dine bekymringer og rette opp problemene dine.Vi håper å ha muligheten til å tjene deg tilbake med mye bedre tjenester og produkter i fremtiden.Takk og vennlig hilsen,Ratna DewiGuest Experience Manager

8/10 – Bien

Louise

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Beautiful gardens , right on the beach, lovely pool, good food
Séjour de 4 nuits en octobre 2023
Ratna a répondu le 26 oct. 2023
Dear Louise,Warmest greetings from SOL by Melia Benoa Bali - All Inclusive!Thank you for your trust and support in choosing our hotel as your second home during your holiday in Bali and we do appreciate for your compliments through the online review.It is our pleasure to know that you liked our hotel with its beautiful gardens and the direct beach access, relaxed at the pool and enjoyed the variety of delicious food.We look forward to hosting you back for another memorable stay in your future holiday in Bali!On behalf of the teams, I would like to thank you once again for your recommendation of SOL by Melia Benoa Bali - All Inclusive!Best regards,Ratna DewiGuest Experience Manager

10/10 – Excellent

Kun

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Great staff. Shoutout to Risma and Annie at the Kitchen Restaurant and Aguun from the front desk. All made us felt like family and very welcoming.
Séjour de 12 nuits en septembre 2023
Ratna a répondu le 12 oct. 2023
Dear Kun,Warmest greetings from SOL by Melia Benoa bali - All Inclusive!Thank you for your trust and support in choosing our hotel as your second home in Bali and we are very pleased to know that our services have met your expectations.I have personally delivered your kind words and compliments to Risma and Annie at The Kitchen restaurant and Agung at the front desk to appreciate their outstanding hard work and they definitely would be pleased to see you again in your future holiday.We all look forward to hosting you back for another relaxing and memorable stay!On behalf of the teams, I would like to thank you once again for your recommendation of SOL by Melia Benoa Bali - All Inclusive!Thank you and best regards,Ratna DewiGuest Experience Manager

8/10 – Bien

Maria

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
I was a bit disappointed in all inclusive option because on the day of arrival they were pretty much closing doors on me saying “bar is closed”, “pool kitchen is closed” when official time of closing was 30-40 min away, so I had to wait for more than an hour before I could eat anything in the main restaurant. Its very beautiful hotel but there were not much to do for fun, just relax by the pool, because ocean water is gone till after 12 pm. The sidewalk on the beach was great for walkers, runners, strollers and alike, and no sale people randomly walking, felt really safe!
Séjour de 1 nuit en octobre 2023
Ratna a répondu le 11 oct. 2023
Dear Maria,Warmest greetings from SOL by Melia Benoa Bali - All Inclusive!Thank you for your trust and support in choosing our hotel as your accommodation during your holiday in Bali and we highly appreciate your constructive feedback for our future improvement.I have personally addressed your concerns to the respective departments for further evaluation and immediate improvement, and we hope that we will have the opportunity to restore your confidence in us with much better services and products in your future holiday.Thank you and best regards,Ratna DewiGuest Experience Manager

10/10 – Excellent

elizabeth

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 2 nuits en juillet 2023
Ratna a répondu le 12 oct. 2023
Dear elizabeth,Warmest greetings from SOL by Melia Benoa Bali - All Inclusive!Thank you for your trust and support in choosing our hotel as your second home in Bali and we are pleased to know that our products and services have your expectations.We look forward to hosting you back for another relaxing and memorable stay in your future holiday.Best regards,Ratna DewiGuest Experience Manager

6/10 – Acceptable

Rafiqah, Petaling Jaya

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Points forts : Service et personnel
We stayed there for 2 nights and it was just alright. The pool was nice and it had an easy beach access.
Séjour de 2 nuits en septembre 2023
Ratna a répondu le 11 oct. 2023
Dear Rafiqah,Warmest greetings from SOL by Melia Benoa Bali - All Inclusive!Thank you for your trust and support in choosing our hotel as your accommodation during your holiday in Bali.We are delighted that you liked our hotel location with easy beach access, enjoy the pool and had a pleasant stay with us.We look forward to hosting you back in your future holiday for another relaxing stay!Thank you and best regards,Ratna DewiGuest Experience Manager