Piscine extérieure

The Fairwind Hotel – Avis

4 out of 5
The Fairwind Hotel
1000 Collins Avenue, Miami Beach, FL

Avis

7,6

Bien

Note de 10 – Excellent, d’après 481 avis sur 1188." "
Note de 8 – Bien, d’après 296 avis sur 1188." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 188 avis sur 1188." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 97 avis sur 1188." "
Note de 2 – Terrible, d’après 126 avis sur 1188." "

8,0/10

Propreté

8,0/10

Service et personnel

7,6/10

Commodités

7,6/10

État et installations de l’hébergement

7,8/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 – Excellent

Dolly

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Bel hôtel, bien situé sur south beach, accès facile à la plage et près des attractions, cependant beaucoup de musique très forte au restaurant de l’hôtel, donc pour la tranquillité, s’abstenir.
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 28 mars 2024
Dear Dolly,Thank you for staying with us at Fairwind Hotel Miami and for sharing your kind comments. We hope to have the opportunity of welcoming you back to re-experience Fairwind Hotel Miami in the near future.

2/10 – Terrible

Benoit

Voyage en famille
Le bruit avec le bar extérieur
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 10 mars 2024
Dear Benoit,Thank you for staying with us at Fairwind Hotel Miami. We thank you for your feedback and your comments. I apologize for the few inconveniences you experienced during your stay. It is feedback like yours that allows us to improve our hotel each day.We hope to have the pleasure of welcoming you back soon.

2/10 – Terrible

Benoit

Voyage en famille
Le bruit extérieur est insoutenable.
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 6 mars 2024
Dear Benoit,I apologize for the few inconveniences you experienced during your stay. It is feedback like yours that allows us to improve our hotel each day. We hope to have the pleasure of welcoming you back to re-experience South Beach!

10/10 – Excellent

william

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Super hotel, planifié vos frais d’hébergement afin de ne pas avoir de mauvaises surprises. Stationnement municipale à 20$/24h à 2 coins de rue. Hyper propre. A 1 coin de rue de ocean drive et south beach. Personnel accueillant et piscine sur le toit. A 2 coins de rue du trolley et de l’autobus 100 qui vous amènes au centre-ville. Je vous le recommande.
Séjour de 3 nuits en janvier 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 8 févr. 2024
Dear William,Thank you for staying with us at the Fairwind Hotel Miami and for sharing your kind comments!I am delighted to hear that you were able to enjoy our hotel as well as take advantage of our convenient location. We cannot wait to welcome you back again soon!

10/10 – Excellent

Florian

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Ma chambre était spacieuse et bien équipée. L'hôtel est tres bien situé et facilement accessible depuis l'aéroport. Le personnel est agréable et efficace.
Séjour de 1 nuit en février 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 13 févr. 2024
Dear Florian,It pleases me that you found our staff to be very accommodating. Our team takes great pride in creating a memorable stay to each of our guests. We cannot wait to welcome you back again soon!

6/10 – Acceptable

Rusana

Points faibles : Service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Didnt have my wine bottle every day as I supposed to. Room was very Dark. No natural light. Pillows are not comfortable at all.
Séjour de 4 nuits en décembre 2023
Guest Service Team a répondu le 18 déc. 2023
Dear Rusana, Thank you for staying with us at Fairwind Hotel Miami. We thank you for your feedback and your kind comments. We apologize for the few inconveniences you experienced during your stay. It is feedback like yours that allows us to improve our hotel each day. We hope to have the pleasure of welcoming you back soon. Regards, Guest Service Team

8/10 – Bien

doraid

Séjour de 1 nuit en décembre 2023
Guest Service Team a répondu le 25 déc. 2023
Dear Doraid, Thank you for staying with us at Fairwind Hotel Miami and for sharing your kind comments. We can't wait to welcome you back soon! Regards, Guest Service Team

10/10 – Excellent

rene

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Très bien …. Je recommande
Séjour de 11 nuits en novembre 2023
Guest Services Team a répondu le 1 déc. 2023
Dear ReneThank you for staying with us at Fairwind Hotel Miami and for sharing your kind comments.We can't wait to welcome you back soon!

8/10 – Bien

Annie

Points forts : Propreté
.
Séjour de 5 nuits en novembre 2023
Guest Services Team a répondu le 24 nov. 2023
HI, AnnieThank you for staying with us at Fairwind Hotel Miami. We hope to have the pleasure of welcoming you back soon!

8/10 – Bien

Audrey

Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement
Points faibles : Service et personnel
Le service de ménage venait presque toujours vers l'heure de se préparer pour souper ce qui est très déplaisant et nous devions toujours redemander des serviettes en plus Cependant nous avons adoré notre séjour
Séjour de 7 nuits en novembre 2023
Guest Services a répondu le 20 nov. 2023
I apologize for the few inconveniences you experienced during your stay. It is feedback like yours that allows us to improve our hotel each day.We hope to have the pleasure of welcoming you back to re-experience South Beach!

6/10 – Acceptable

Marie-Christine

Voyage en famille
Points faibles : Commodités, état et installations de l’hébergement
Séjour de 8 nuits en juillet 2023
Front Desk Team a répondu le 1 août 2023
Thank you so much for the review, we hope to have you stay here again!

10/10 – Excellent

Alain

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour très agréable au cœur du quartier art déco et de l’action ainsi qu’à 2 pas de la mer! Chambre calme côté 10th Street, piscine agréable et personnel extrêmement helpfull !
Séjour de 4 nuits en mai 2023
Front Desk Team a répondu le 14 juin 2023
Thank you so much for the amazing review, we cant wait to see you again!

10/10 – Excellent

Jacob

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Nous avons passé un très beau séjour au Fairwind au début du mois de mai 2023. Au début, nous étions sceptiques de notre choix selon les avis et du bruit. Toutefois, Valentina a été très gentille et nous a accommodé pour avoir une chambre silencieuse. Évidemment, on est à South Beach, alors on entendait les voitures klaxonner donc pour cela vous pouvez vous apporter des bouchons si ça vous dérange. Les femmes de ménage étaient très gentille et sont venues à tous les jours changer les serviettes et faire le lit. Durant notre séjour, on avait droit à 2 serviettes de plage. Le coffre fort est suffisamment grand pour contenir un appareil photo et un laptop 13 pouces (je ne peux confirmer pour un 15 pouces). Aussi, information pertinente, certaines chambres ont un AppleTV si vous désirez vous informer à cet effet. Les chromecast ne fonctionnent pas avec l'internet. En bref, très beau, très propre, sent bon et silencieux. Nous y retournerions!
Séjour de 4 nuits en mai 2023
Front Desk Team a répondu le 17 mai 2023
Thank you so much for the great review I'm happy to hear my staff was very helpful we look forward to seeing you again!

8/10 – Bien

Stephane

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Bon choix
Séjour excellent .chambre calme et confortable.idéalement placé.service aimable et collaboratif
Séjour de 2 nuits en avril 2023
Front Desk Team a répondu le 27 avr. 2023
Thank you for the awesome review! We can't wait to have you stay with us again!

4/10 – Médiocre

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Points faibles : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 3 nuits en mars 2023
Fernando Fairwind Guest Services Manager a répondu le 29 mars 2023
Thank you for the score, We take every score/ comment to heart so that we may better our services for you and future guests. I wish I know what it was we could of worked on. Until then, safe travels.

4/10 – Médiocre

louis

Voyage de couple
Points forts : Propreté, commodités
Nous avons loué une suite pour avoir une belle chambre et finalement notre suite était moins bien que les chambres !!!
Séjour de 3 nuits en février 2023
Fernando Guest Services Manager a répondu le 10 févr. 2023
Thank you for the comments, We take every comment to heart so that we may better our services for you and future guests. Until then, safe travels.

8/10 – Bien

David

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Hôtel idéal pour ses commodités, sa proximité avec la plage et les points d’interêt de South Beach. La piscine pourrait par contre fermer un peu plus tard.
Fairwind hotel team a répondu le 18 déc. 2022
Thank you for staying with us David , We take every comment/score to heart so that we may better our services for you and future guests. Until then, safe travels.

10/10 – Excellent

Alexandre

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Très beau et situé près de la plage. Bon service.
Séjour de 3 nuits en novembre 2022

8/10 – Bien

Samuel

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 10 nuits en novembre 2022

6/10 – Acceptable

Marc-Olivier, chateauguay

Voyage en famille avec de jeunes enfants, Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Yes
Séjour de 1 nuit en août 2022
Fairwind Hotel Team a répondu le 17 août 2022
Thank for your response

6/10 – Acceptable

thierry

Points faibles : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 3 nuits en août 2022

6/10 – Acceptable

Jonathan

Séjour de 2 nuits en mars 2022
Fairwind Team a répondu le 16 avr. 2022
Hello Jonathan, Thank you for your feedback!

8/10 – Bien

Margaux

Points forts : Propreté, confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en janvier 2022
Fairwind Hotel Team a répondu le 13 janv. 2022
Hello, Thank you for your feedback Regards

4/10 – Médiocre

Aurelia

Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement
Chambre très mal insonorisée, extrêmement bruyant que ce soir le bruit de la rue dès 5h du matin ou des voisins ... La piscine est superbe mais le volume de la musique beaucoup trop fort, insupportable
Séjour de 1 nuit en janvier 2022
Fairwind Hotel Team a répondu le 13 janv. 2022
Hello Aurelia, I am sorry you did not enjoyed your stay with us. We do really appreciate your feedback, it is really important for us.

10/10 – Excellent

Karl

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
L'aspect que nous avons le plus apprécié au sujet de cet établissement a été la gentillesse du personnel. Ils étaient nombreux, sympathiques et toujours prêts à nous aider. La piscine sur le toit était aussi très agréable
Séjour de 4 nuits en décembre 2021
Fairwind Hotel Team a répondu le 7 janv. 2022
Hello Karl, Thank you for your feedback, All our staff are glad to know you enjoyed your stay with us!. Comeback soon!!!

10/10 – Excellent

Josselin

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 3 nuits en décembre 2021
Fairwind Hotel Team a répondu le 7 janv. 2022
Thank you so much Josselin for your feedback

2/10 – Terrible

Voyageur vérifié

Points faibles : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 9 nuits en mai 2021

10/10 – Excellent

Ana

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Love it here always stay here when I come to Miami
Séjour de 4 nuits en mai 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 28 mai 2024
Dear Ana,Thank you for staying with us at Fairwind Hotel Miami and for sharing your kind comments regarding your stay. We can't wait to welcome you back soon!

10/10 – Excellent

Elizabeth

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Had a great stay lovely staff very helpful the room was great huge bed the pool on the roof is quite shallow but very relaxing deck chairs on the roof too they have a great beach towel services and bnear the beach and ocean drive so plenty of places t9 eat and drink
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 26 mai 2024
Dear Elizabeth,Thank you so much for staying with us at The Fairwind Hotel and for taking the time to share your kind comments. It was lovely to having you and we hope to have the pleasure of welcoming you back soon.

10/10 – Excellent

sandra

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
From the lobby to the rooms, everything was clean and well-kept. Great job
Séjour de 1 nuit en décembre 2023
Regards, Guest Services Team. a répondu le 23 mai 2024
Dear Sandra,Thank you for staying with us at the Fairwind Hotel Miami and for sharing your kind comments!I am delighted to hear that you were able to enjoy our stay. We cannot wait to welcome you back again soon!

8/10 – Bien

William

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Shocked for the price. Definitely coming back
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 23 mai 2024
Dear William,Thank you for staying with us at Fairwind Hotel Miami and for sharing your kind comments. We can't wait to welcome you back soon!

2/10 – Terrible

Mary

Points faibles : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
I didn’t like the area and the fact that I needed to cancel for medical reasons but they refused
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 23 mai 2024
Dear Mary,Thank you for staying with us at Fairwind Hotel Miami. I noticed that you rated our “service” experience low. I would greatly appreciate it if you would be willing to provide further information about any problem you may have encountered as this will help me better understand what happened in order to anticipate any future occurrence.

10/10 – Excellent

Wilmary

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Very nice hotel
Séjour de 4 nuits en mai 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 23 mai 2024
Dear Wilmary,Thank you for staying with us at Fairwind Hotel Miami and for sharing your kind comments. We can't wait to welcome you back soon!

6/10 – Acceptable

Sherlie, Brooklyn

Points faibles : Service et personnel, commodités
Services
Séjour de 4 nuits en mai 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 22 mai 2024
Dear Sherlie,Thank you so much for staying with us at The Fairwind Hotel. We hope to have the pleasure to have you back soon.

10/10 – Excellent

Tiffany

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Everything
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 21 mai 2024
Dear Tiffany,Thank you for staying with us at Fairwind Hotel Miami and for sharing your kind review regarding your stay.We can't wait to welcome you back soon!

8/10 – Bien

Toni

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Loved the location
Séjour de 2 nuits en mai 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 21 mai 2024
Dear Toni,Thank you for staying with us at Fairwind Hotel Miami and for sharing your kind comments.We can't wait to welcome you back soon!

6/10 – Acceptable

Toni-Ann, Cranston

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
We received the wrong room
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 21 mai 2024
Dear Toni-Ann,Thank you for staying with us at Fairwind Hotel Miami and for sharing your comments.I apologize for the inconvenience you faced. Rest assured that we have taken the appropriate measures to address the problem with our team in order to prevent any future occurrences. We hope to have the opportunity of welcoming you back to re-experience Fairwind Hotel Miami in the near future.

8/10 – Bien

Reo

Voyage de couple, Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
This was a very nice stay. The check in process took a little longer than expected. Also the cleaning lady was very thorough even though she forgot to replace the towels once. She was very nice and cleaned our room very well. I would stay here again.
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 17 mai 2024
Dear Reo,Thank you for staying with us at Fairwind Hotel Miami and for taking the time to share your kind comments about your stay. We hope to have the pleasure of welcoming you back soon!

8/10 – Bien

Tieara

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 17 mai 2024
Dear Tieara,Thank you for staying with us at Fairwind Hotel Miami and for sharing your review regarding your stay. We can't wait to welcome you back soon!

10/10 – Excellent

Aasiyah

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Great hotel very organized staff is very helpful
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 17 mai 2024
Dear Aasiyah,Thank you for staying with us at Fairwind Hotel Miami and for sharing your kind comments about your stay. It was lovely to having you. We can't wait to welcome you back soon!

10/10 – Excellent

John

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Nice
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 17 mai 2024
Dear John,Thank you for staying with us at Fairwind Hotel Miami and for sharing your kind review. We hope to have you you back soon!

10/10 – Excellent

Alicia

Points forts : État et installations de l’hébergement
Easy check in and allowed us to check in a little earlier. The Music and atmosphere was nice.
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 17 mai 2024
Dear Alicia,Thank you for staying with us at Fairwind Hotel Miami and for sharing your kind comments regarding your stay. We can't wait to welcome you back soon!

6/10 – Acceptable

Miranda

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel
Had a decent stay at the Fairwind Hotel for one night. Great location, close to the beach. The bar at the hotel has a great happy hour.
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 17 mai 2024
Dear Miranda,Thank you for staying with us at Fairwind Hotel Miami and for sharing your kind comments.We can't wait to welcome you back soon!

8/10 – Bien

Elizabeth

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Better than expected
Séjour de 2 nuits en mai 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 10 mai 2024
Dear Elizabeth,Thank you for staying with us at Fairwind Hotel Miami and for sharing your review.We can't wait to welcome you back soon!

10/10 – Excellent

Kostiantyn

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 6 nuits en mai 2024
Guest Services a répondu le 13 mai 2024
Dear Kostiantyn, Thank you for your 5-star review! We can't wait to welcome you back soon!

6/10 – Acceptable

Morgan

Points faibles : Service et personnel, état et installations de l’hébergement
Séjour de 4 nuits en mai 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 10 mai 2024
Dear Morgan,Thank you for staying with us at Fairwind Hotel Miami and for sharing your review. We hope to have the pleasure of welcoming you back soon!

10/10 – Excellent

Donald

Séjour de 4 nuits en mai 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 28 mai 2024
Dear Donald,Thank you for staying with us at Fairwind Hotel.We can't wait to welcome you back soon!

10/10 – Excellent

Tsira

Séjour de 2 nuits en mai 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 28 mai 2024
Dear Tsira,Thank you for staying with us at Fairwind Hotel Miami and for sharing your kind review. We can't wait to welcome you back soon!

6/10 – Acceptable

Staci

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
The only negative about this hotel was that the bar in the courtyard below our room was very loud literally ALL night. I mean thumping bass loud music and drunken yelling. Someone even banged on our door yelling at some point in the night. When we left for the airport at 5 a.m. there were still a couple people in the bar and a girl passed out on a couch in the lobby. All fun and games, just be warned if you have an early flight the next day
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 10 mai 2024
Dear Staci,Thank you for staying with us at Fairwind Hotel Miami and for sharing your comments. I apologize for the few inconveniences you experienced during your stay. It is feedback like yours that allows us to improve our hotel each day.We hope to have the pleasure of welcoming you back to re-experience South Beach!

2/10 – Terrible

Shannon

Points faibles : Service et personnel, état et installations de l’hébergement
The room was extremely small and the hotel will add additional charges to your bill one your gone. Pay close attention. Terrible service.
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Regards, Guest Services Team. a répondu le 10 mai 2024
Dear Shannon,It saddens me that you were not satisfied with our hotel. We apologize for the inconveniences that you have faced during your stay. I hope to have the chance to rectify the situation and welcome you back to re-experience Fairwind Hotel Miami.