Literie hypoallergénique, coffre-fort, bureau

Crowne Plaza Birmingham City Centre, an IHG Hotel – Avis

4 out of 5
Crowne Plaza Birmingham City Centre, an IHG Hotel
Central Square, Holliday Street, Birmingham, England

Avis

8,6

Excellent

Note de 10 – Excellent, d’après 516 avis sur 1005." "
Note de 8 – Bien, d’après 311 avis sur 1005." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 88 avis sur 1005." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 55 avis sur 1005." "
Note de 2 – Terrible, d’après 35 avis sur 1005." "

8,8/10

Propreté

9,0/10

Service et personnel

8,6/10

Commodités

8,2/10

État et installations de l’hébergement

8,2/10

Écoresponsabilité

Avis

4/10 – Médiocre

Marie Pierre

Points forts : Service et personnel
Points faibles : État et installations de l’hébergement, confort de la chambre
Trop de bruit aucune isolation phonique
Séjour de 1 nuit en août 2019
Marija K a répondu le 12 août 2019
Good morning, Thank you for taking the time to review your recent stay with us, your feedback will be shared. Kind regards, Marija Kamatovic Reception Supervisor

10/10 – Excellent

Boudouani, Evry

Voyage de couple, Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Confortable. Personnel à l’ecoute Bien que personne ne parle francais
Séjour de 2 nuits en juillet 2019
Emilia a répondu le 3 août 2019
Dear Boudouani, Thank you very much for the high score! I am glad you enjoyed your stay in our Crowne Plaza and I hope we will have a chance to serve you again. Kind regards, Emilia Nowak Reception Supervisor

8/10 – Bien

Stéphane

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 3 nuits en juillet 2019
Marija K a répondu le 13 juill. 2019
Good afternoon, Thank you for taking the time to review your recent stay with us, we appreciate your feedback. Kind regards, Marija Kamatovic Reception Supervisor

10/10 – Excellent

Jose

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Parfait
Séjour de 1 nuit en mars 2018
Alise a répondu le 30 juin 2018
Dear Jose, Thank you for the review! Kind Regards Alise Bogomolova Reception Manager

10/10 – Excellent

sharon

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
were able to check in early. one of our party has coeliacs which qas no problem for the stafff who prepared her a totally separate GF breakfast. The room was super clean and had everything we needed
Séjour de 1 nuit en mai 2024
GM a répondu le 20 mai 2024
Super feedback sharon, thank you. I am pleased we were able to assist your party with their coeliac needs.Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

10/10 – Excellent

CLAIRE

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Fantastic location, excellent service & super friendly. Best breakfast ever.
Séjour de 1 nuit en mai 2024
GM a répondu le 20 mai 2024
Love best breakfast ever!!! We do try! Thank you so much Claire.Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

10/10 – Excellent

nigel

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
A visit to Birmingham for a concert. Ideal location. Excellent customer service. Clean and well equipped room. Good breakfast.
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Letizia Fara FOH Manager a répondu le 18 mai 2024
Thank you Nigel for the lovely feedback, we look forward to welcoming you again

8/10 – Bien

Amanda

Voyage en famille
Good service, excellent breakfast
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Letizia Fara FOH Manager a répondu le 16 mai 2024
Thank you Amanda for the lovely review

10/10 – Excellent

Mark

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
.
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Letizia Fara FOH Manager a répondu le 16 mai 2024
Thank you Mark for the great feedback

10/10 – Excellent

Abdul

Points forts : Propreté
Séjour de 2 nuits en mai 2024
GM a répondu le 14 mai 2024
Thank you AbdulKind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

10/10 – Excellent

Lee

Voyage en famille, Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
We stayed for one night with family and enjoyed the the whole experience, room , breakfast, staff all very good clean and tidy. Lots to choose breakfast selection didn’t eat in evening or dinner however lots of other guests did. Greeted by Sid on reception and checked in, Sylvia in charge of breakfast was very good and efficient making sure everything was in place and correct nothing was too much bother. Would stay again Thanks.
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Letizia Fara FOH Manager a répondu le 5 mai 2024
Thank you Lee for the lovely feedback, will definitely pass on the comments to Sid and Sylwia, who I am sure will be thrilled to hear it. We look forward to welcoming you again

10/10 – Excellent

Wendy

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Letizia Fara FOH Manager a répondu le 4 mai 2024
Thank you for the amazing feedback, Wendy!

10/10 – Excellent

Robbie

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Nice hotel , good location for shopping and transport.
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Letizia Fara FOH Manager a répondu le 25 avr. 2024
Thank you Robbie for the lovely feedback, we look forward to welcoming you again

10/10 – Excellent

Nathan

Séjour de 1 nuit en avril 2024
Letizia Fara FOH Manager a répondu le 5 mai 2024
Thank you Nathan for the great feedback!

10/10 – Excellent

Jason

Voyage en famille, Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Top service, location and quality.
Séjour de 6 nuits en avril 2024
Letizia Fara FOH Manager a répondu le 13 avr. 2024
Thank you Jason, happy to hear you enjoyed your stay with us

4/10 – Médiocre

Lorna

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
It was noise till late
Séjour de 1 nuit en mars 2024
GM a répondu le 2 avr. 2024
Thank you Lorna for your feedback. I am sorry other guests disturbed your sleep. Once we were aware of the issue I know our team dealt with the situation. Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

10/10 – Excellent

Michael

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
The mattresses were a bit soft and lopsided, and probably needed to be reviewed more often for replacement
Séjour de 2 nuits en mars 2024
GM a répondu le 20 mars 2024
We appreciate your feedback Michael and will review this today.Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

10/10 – Excellent

David

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
What you’d expect from an inner city hotel. Even on the 5th floor the noise of the city was prominent. The bed was comfy and, once I’d figured out how to turn the aircon off, a reasonable temperature at night.
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Letizia Fara FOH Manager a répondu le 17 mars 2024
Thank you David for your 5 star review, we look forward to welcoming you again

10/10 – Excellent

emma

Séjour de 1 nuit en mars 2024
GM a répondu le 2 avr. 2024
Thanks EmmaKind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

8/10 – Bien

Parus

Points forts : Service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Regular go to hotel for when in Birmingham, only disappointment this time was even though we waited to check in at 3pm as rooms were not ready one of the rooms hadn't even been cleaned and was given to us. Another room was organised but not really the best of starts.
Séjour de 2 nuits en mars 2024
GM a répondu le 4 mars 2024
I am so sorry this happened Parus, I am looking into what happened with the team.I do hope you enjoyed everything else.Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

6/10 – Acceptable

Craig

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel
Points faibles : Commodités, état et installations de l’hébergement
Parking was awful, rooms dated and scruffy, lounge was limited snacks and dated.
GM a répondu le 4 mars 2024
Thank you Craig for your feedback. We do have 50 car park spaces beneath the hotel, which we do not own, I am sorry if you had a problem. We have just commenced work on a major bedroom refurbishment which O hope you will get to enjoy.Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

8/10 – Bien

Kevin

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Apart from a lack of parking instructions and clarity, what you'd expect from a Crowne Plaza.
Séjour de 1 nuit en décembre 2023
GM a répondu le 26 févr. 2024
Thank you for your feedback Kevin. We will check on our on line instructions again regarding our parking instructions, as we would like them to be as clear as possible.Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

8/10 – Bien

Chris

Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Good, but could be better
Rooms clean, check in good. Some training on bar needed. Lifts still not all working after 6 months! Renovation work on rooms started about 915am meaning no lie in and use of late check in, could have been worked around better
Séjour de 1 nuit en février 2024
GM a répondu le 26 févr. 2024
We appreciate your feedback Chris, thank you. We should have the lifts back tomorrow, but ever we are at the hands of the lift company. The team are working through your comments on bar training.Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

10/10 – Excellent

Naseem

Séjour de 2 nuits en février 2024
GM a répondu le 26 févr. 2024
Thanks Naseem.Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

8/10 – Bien

Aaron

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Séjour de 3 nuits en février 2024
GM a répondu le 20 févr. 2024
Thank you Aaron.Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

10/10 – Excellent

Daniel

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
The fantastic staff made our stay wonderful. At the restaurant, Sylwia was very kind when my toddler and I ate breakfast; she went out of her way to ensure my child had food that met her dietary restrictions and to make us feel welcome. Sid and Matt at the front desk/concierge services were also terrific. This was our first stay at a Crowne Plaza, but thanks to those three employees, we will be returning customers.
Séjour de 1 nuit en février 2024
GM a répondu le 20 févr. 2024
We are delighted you enjoyed your stay so much Daniel and the team made you and your family welcome, which we do try with all our guest. I have shared your great feedback with the whole team and look forward to welcoming you all back.Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

10/10 – Excellent

Liz

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
We attended The English Wedding Awards and the Simply Devine Hat Shop won Accessories Supplier of the Year 2024!! We had 3 rooms for 6 guests. The staff were extremely lovely, the ladies who looked after us at breakfast were amazing. The service was second to none. Thank you. Hat's off to all at The Crowne Plaza Birmingham (excuse the hat pun!!!).
Séjour de 1 nuit en février 2024
GM a répondu le 13 févr. 2024
Firstly congratulations on your fabulous achievement, you must be delighted!Thank you for your great feedback too, we are thrilled.Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

10/10 – Excellent

Kerry

Séjour de 1 nuit en février 2024
Letizia Fara FOH Manager a répondu le 10 févr. 2024
Thank you Kerry for the review. We look forward to welcoming you again

10/10 – Excellent

Philip

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Warm welcome from the Front of House staff. Really clean and even though 1 lift was out of service, there were 3 more available to easily get to our room.
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
GM a répondu le 8 févr. 2024
Such lovely feedback on the team Philip, thank you so much! We look forward to your next visit!Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

8/10 – Bien

Stevie

Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Its ok but nothing special
Nice hotel was a good price but hotel is looking a bit tired and poor quality coffee
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Letizia Fara FOH Manager a répondu le 3 févr. 2024
Thank you Stevie for the feedback. We do have some exciting news regarding our bedrooms, which we will share as soon as dates are finalised.We look forward to welcoming you again

10/10 – Excellent

Jordi

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
GM a répondu le 1 févr. 2024
Great score, thank you so much JordiKind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

4/10 – Médiocre

Glenda

Points faibles : Propreté, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Disappointed - hotel rooms need a facelift.
We felt the hotel was very run down and rooms were very dated. The lobby area looks nice but the corridors and rooms need a facelift! Really disappointed with the standard of the room.
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
GM a répondu le 31 janv. 2024
We have noted your feedback Glenda and shared this, we hope to have some exciting news soon.Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

10/10 – Excellent

Wai Ling

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
GM a répondu le 31 janv. 2024
Thanks Wai LingKind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

6/10 – Acceptable

Jason

Voyage d’affaires
Points faibles : Service et personnel
Tired hotel
The hotel is in a good location with a car park below thats very convenient, however the rooms are tired and for what you pay its bad value. My room card also stopped working so then back to reception 2 additional times. However the shower has great water pressure and its clean enough although not super clean.
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
GM a répondu le 26 janv. 2024
Thank you for your feedback Jason which we have taken on board.Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

10/10 – Excellent

HELEN

Comfortable stay in comfortable & welcoming hotel.
Very welcoming staff at reception. Able to access room early. Spacious well stocked room. Loved the complimentary chocolates & biscuits. Very clean. Excellent choice at breakfast that catered for my complex dietary requirements.
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
GM a répondu le 26 janv. 2024
What wonderful feedback HELEN, thank you. I so pleased you were looked after regarding your complex dietary requirements, we also try.Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

10/10 – Excellent

Tracey

Séjour de 1 nuit en janvier 2024
GM a répondu le 26 janv. 2024
Thank you Tracey.Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

10/10 – Excellent

Trina

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Great time away in a lovely hotel
Séjour de 3 nuits en janvier 2024
GM a répondu le 26 janv. 2024
Fabulous feedback Trina, thank you. We hope to see you again soon.Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
GM a répondu le 22 janv. 2024
Thank youKind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

10/10 – Excellent

Joanne

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Really convenient for shopping and the arenas.
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
GM a répondu le 22 janv. 2024
Lovely feedback Joanne, thank you.Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

10/10 – Excellent

Julie

Points forts : État et installations de l’hébergement
First class
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
GM a répondu le 22 janv. 2024
Thanks Julie, great feedback.Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

10/10 – Excellent

Adrian

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
GM a répondu le 17 janv. 2024
We appreciate your feedback Adrian, thank you.Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

8/10 – Bien

Angela

Points forts : Propreté, service et personnel
Séjour de 5 nuits en décembre 2023
GM a répondu le 9 janv. 2024
Thank you Angela.Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

4/10 – Médiocre

Mellissa

Séjour de 1 nuit en décembre 2023
GM a répondu le 9 janv. 2024
Thank you Mellissa, do let us know if we can help with anything.Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

10/10 – Excellent

Stewart James

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
The staff were really positive and friendly. I found them
Séjour de 1 nuit en décembre 2023
GM a répondu le 9 janv. 2024
Great feedback Stewart, thank you.Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

8/10 – Bien

Raja

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en décembre 2023
GM a répondu le 5 janv. 2024
Thank you RajaKind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

10/10 – Excellent

Dan

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 1 nuit en décembre 2023
GM a répondu le 3 janv. 2024
Thanks DanKind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

4/10 – Médiocre

Mohammed

Points faibles : Propreté, commodités et état et installations de l’hébergement.
Cold water heating not working Next door room kids made noise all night Would like a full refund please Disaster off a stay
Séjour de 1 nuit en décembre 2023
GM a répondu le 5 janv. 2024
Thank you Mohammed, did you let any of the time know these issues at the time?Kind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

10/10 – Excellent

Meshaal

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 2 nuits en décembre 2023
GM a répondu le 3 janv. 2024
Thank you MeshaalKind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
excellent choice of breakfast buffet
Séjour de 2 nuits en décembre 2023
GM a répondu le 27 déc. 2023
Thank youKind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager

10/10 – Excellent

Gregory

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en décembre 2023
GM a répondu le 27 déc. 2023
Thank you GregoryKind RegardsSiobhan ThomassonGeneral Manager