Suite studio Junior | Aire de séjour | Téléviseur à écran plat de 42 po avec télévision par satellite

Monument Hotel – Avis

5 out of 5
Monument Hotel
Passeig de Gràcia 75, Barcelona

Avis

9,4

Exceptionnel

Note de 10 – Excellent, d’après 333 avis sur 415." "
Note de 8 – Bien, d’après 56 avis sur 415." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 13 avis sur 415." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 4 avis sur 415." "
Note de 2 – Terrible, d’après 9 avis sur 415." "

9,8/10

Propreté

9,6/10

Service et personnel

9,0/10

Commodités

9,6/10

État et installations de l’hébergement

9,4/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 – Excellent

STEPHANE

Voyage en famille
Points forts : Commodités
Deuxième fois dans cet hôtel, et toujours aussi bien.
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Monica Subirats, Directrice générale a répondu le 21 avr. 2024
Cher Stéphane,Merci de votre fidélité !Nous nous réjouissons que vous ayez passé un agréable moment parmi nous.Votre satisfaction est notre plus belle récompense.Au plaisir de vous recevoir à nouveau,Monica Subirats, Directrice générale

10/10 – Excellent

Arnaud

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Super
Sejour parfait, les membres de l hôtel sont vraiment a l ecoute, serviable
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Monica Subirats, Directrice générale a répondu le 30 janv. 2024
Cher Arnaud,Merci pour cet aimable commentaire.Il est gratifiant de constater que votre séjour dans notre hôtel a été à la hauteur de vos espérances, notre équipe s'efforce de maintenir les standards les plus élevés. Votre reconnaissance de la qualité de notre service nous touche profondément, nous nous efforçons toujours d'être à l'écoute de nos hôtes.Au plaisir de vous revoir chez nous,Monica Subirats, Directrice générale

10/10 – Excellent

JEAN LOUIS

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Le top à Barcelone
Idéalement placé Passeig de Gracia en plein centre, non loin de la place de Calaluna et des Ramblas, l'hôtel au design moderne dispose de tous les critères du luxe : calme, personnel aux petits soins, taille des suites, qualité des matières, attentions aux détails,... Tout n'est que luxe et volupté.... Bien sûr les prix sont à la hauteur mais l'expérience est inoubliable ! Un must have a Barcelone !
Séjour de 2 nuits en août 2023
Manager a répondu le 19 août 2023
Cher Jean-Louis,Merci pour cette appréciation très positive.Nous sommes ravis de savoir que vous avez apprécié notre emplacement idéal au cœur de Barcelone, ainsi que le design moderne et le luxe de nos suites. Il est important pour nous de fournir un service attentionné et de qualité à nos clients, et nous sommes heureux que notre personnel ait répondu à vos attentes. Nous vous remercions encore pour vos compliments et sommes impatients de vous accueillir à nouveau pour une autre expérience inoubliable à Barcelone.Cordialement,

10/10 – Excellent

Fabien

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Excellent !
Séjour de 2 nuits en mai 2023
Manager a répondu le 10 mai 2023
Cher Fabien,Nous vous remercions pour ce chaleureux commentaire.Nous sommes heureux que vous ayez passé un super séjour parmi nous.Nous espérons avoir le plaisir de vous accueillir à nouveau prochainement.Cordialement,

10/10 – Excellent

GHALIB

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 2 nuits en janvier 2023
Monica Subirats, Directrice générale a répondu le 9 janv. 2023
Cher Ghalib,Merci de nous faire part de votre retour d’expérience.Nous sommes enchantés que vous ayez passé un magnifique séjour et que vous ayez apprécié le confort ainsi que la propreté de votre chambre.Au plaisir de vous accueillir pour une autre expérience de qualité,Monica Subirats, Directrice générale

10/10 – Excellent

GHALIB

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Excellent
Comme d’habitude,l’hôtel est irréprochable et le séjour très agréable
Séjour de 2 nuits en décembre 2022
Monica Subirats, Directrice générale a répondu le 21 déc. 2022
Cher Ghalib,Merci de nous faire part de votre retour d’expérience.Nous sommes enchantés que vous ayez passé un magnifique séjour et que vous ayez apprécié le confort ainsi que la propreté de votre chambre !Au plaisir de vous recevoir à nouveau,Monica Subirats, Directrice générale

10/10 – Excellent

GHALIB

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
simplement parfait
un séjour excellent ,tout le personnel était aux petits soins ,très professionnel
Séjour de 2 nuits en juin 2022
Monica Subirats, Directrice générale a répondu le 4 juill. 2022
Cher Ghalib, Merci d’avoir rédigé cet avis positif suite à votre séjour chez nous. Nous sommes enchantés que vous ayez passé un magnifique séjour et que vous ayez tout particulièrement apprécié le professionnalisme de notre équipe à qui nous faisons passer votre compliment avec le plus grand plaisir. Votre satisfaction fait notre plus grand bonheur. Au plaisir de vour recevoir à nouveau, Monica Subirats, Directrice générale

10/10 – Excellent

Julien

Séjour de 3 nuits en décembre 2021
Monica Subirats, General Manager a répondu le 5 avr. 2022
Dear Julien, Thanks for this great rating! We are glad we were able to meet all your requirements Thank you again. We hope to have the pleasure of seeing you again in the future. Kind regards, Monica Subirats, General Manager

10/10 – Excellent

Marlene

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Hotel super bien situé près des magasins et de la place catalunya. Personnel très serviable. Restaurants excellents. Lors de mon prochain séjour j’y retournerai.
Séjour de 2 nuits en novembre 2021
Monica Subirats, Directrice générale a répondu le 30 nov. 2021
Chère Marlène, Nous vous adressons un grand merci pour votre retour. Celui-ci est précieux pour toute notre équipe. C'est une joie de lire que vous avez passé un agréable séjour en notre compagnie et que vous avez apprécié notre restaurant, la disponibilité de notre équipe ainsi que notre emplacement de choix. Ce fut un plaisir de vous recevoir et nous serons enchantés de vous accueillir de nouveau. Bien à vous, Monica Subirats, Directrice générale

10/10 – Excellent

Jessica

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Sejour magnifique
Sejour dans la suite junior pour l'anniversaire de mon amour tres agréable, une grande chambre avec baignoire tres confortable, j'ai demander une décoration sur le lit avec des petales de rose et une bouteille de vin , tres bien réalisé par l hotel , tres bonne qualites de literie .
Séjour de 2 nuits en novembre 2021
Monica Subirats, Directrice générale a répondu le 8 nov. 2021
Chère Jessica, Merci pour votre recommandation. C'est un plaisir de lire que vous avez passé un très bon séjour parmi nous et apprécié le confort de votre chambre spacieuse ! Au plaisir de vous revoir prochainement. Monica Subirats, Directrice générale

10/10 – Excellent

Alexandre

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Super séjour à Barcelone
Hôtel classe, chambre très propre et bien insonorisée. L’équipe est toujours disponible et très attentionné pour ses clients. Bien situé pour se rendre en métro à la Sagrada Familia, au Camp Nou, Parc Güell… Je recommande.
Séjour de 4 nuits en septembre 2021
Monica Subirats, Directrice générale a répondu le 22 sept. 2021
Cher Alexandre, Merci beaucoup pour votre recommandation. Nous sommes ravis que vous ayez passé un bon séjour parmi nous et que vous ayez apprécié la propreté de votre chambre bien insonorisée ainsi que notre emplacement stratégique. Merci d'avoir mentionné la disponibilité de notre équipe toujours attentive à nos hôtes. Au plaisir de vous accueillir pour une autre expérience de qualité. Monica Subirats, Directrice générale

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Une très bonne expérience
Hôtel de très belle qualité, idéalement situé. En haut un beau rooftop avec une très bonne cuisine !
Séjour de 5 nuits en septembre 2019
Liliana Shkepu, Front Of the House Manager a répondu le 10 oct. 2019
Cher hôte, Merci d'avoir partagé votre expérience chez nous. C'est un plaisir de lire que vous avez passé un très bon séjour parmi nous. Nous sommes ravis que vous ayez souligné l'emplacement de notre établissement, l'agrément de notre rooftop, ainsi que la qualité de notre restauration. Nous espérons vous recevoir à nouveau prochainement. Cordialement, Liliana Shkepu, Front Of the House Manager

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en juillet 2019

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Emplacement idéal pour parcourir la ville à pied. Hotel refait à neuf, avec beaucoup de charme (en particulier l'escalier central). Chambre (junior suite avec balcon) agréable, même si pas très grande.
Séjour de 2 nuits en avril 2019
Liliana Shkepu, Front of the House Manager a répondu le 3 mai 2019
Cher Client, Nous vous remercions sincèrement d'avoir pris le temps de partager votre commentaire relatif à votre dernier séjour au Monument Hotel. Toute l'équipe est ravie de lire que vous avez apprécié le design de l'hôtel ainsi que son emplacement privilegié. Nous serions ravis de vous recevoir prochainement au Monument Hotel. Sincèrement, Liliana Shkepu, Front of the House Manager

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 3 nuits en novembre 2018
Miriam Cortijo, General Manager a répondu le 15 nov. 2018
Dear Anonymous, Thank you for the 5/5 rate! We hope to see you soon. Best regards,

10/10 – Excellent

GHALIB

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
très reposant
Tous c est très bien passé
Séjour de 2 nuits en septembre 2018
Miriam Cortijo, Directeur Général a répondu le 11 nov. 2018
Cher Ghalib, Merci beaucoup d'avoir pris le temps de partager votre expérience sur Expedia.com. Nous sommes ravis de savoir que vous avez apprécié votre séjour au Monument Hotel et espérons avoir l'occasion de vous revoir prochainement. Sincèrement,

10/10 – Excellent

RIGNANESE

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
SUPERBE HOTEL TRES BIEN PLACE TRES BELLE DECO
TRES BELLE HOTEL PERSONNEL AU PETIT SOINS TRES BON PETIT DEJ

10/10 – Excellent

Brenda

Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement
Great hotel !
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Manager a répondu le 27 mai 2024
Dear Brenda,Thank you for taking the time to let us know your opinion of your recent stay.We are pleased that we were able to meet your expectations.We look forward to welcoming you back. Kind regards,

10/10 – Excellent

Jeffrey

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Absolutely fantastic hotel. Perfect location. Attentive, knowledgeable, helpful staff. Wonderful breakfast buffet. Clean comfortable room. No negatives from my experience. We will repeat. Highly recommend.
Séjour de 4 nuits en mai 2024
Monica Subirats, General Manager a répondu le 27 mai 2024
Dear Jeffrey,Thank you for your kind feedback.We are overjoyed to learn that our prime location met your expectations and that you found our staff to be attentive and helpful. Your recognition of our wonderful breakfast buffet and the comfort of your room brings us great pride.It is heartening to see your appreciation for the pristine condition of our hotel and the amenities provided during your stay. Our team strives to ensure that every guest has a memorable experience, and it is gratifying to know we have achieved this with you.We hope to welcome you back for another enjoyable visit.Best wishes,Monica Subirats, General Manager

10/10 – Excellent

Robert

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Wonderful hotel with great staff and stylish.
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Manager a répondu le 29 avr. 2024
Dear Robert,Thank you for your kind feedback.It is rewarding to know that you had such a pleasant experience with us. Thank you for appreciating our team's quality service; this will encourage us to continue with our efforts to deliver an excellent experience to all our guests.We hope to welcome you back for another enjoyable visit.Best wishes,

10/10 – Excellent

Jen

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
The Lovely Staff of the Monument Hotel
This was my first time visiting the Monument Hotel and it delivered on excellence in every way. The staff were amazing, the food lovely, and the rooms were comfortable and well situated. The hotel is right in the heart of downtown Barcelona near many walkable landmarks and attractions. Beyond the normal high quality accoutrements that you expect in a 5 star hotel, it is the staff and their friendly, helpful and genuine interest in providing their guests with the best possible stay which made this visit worthwhile.
Séjour de 3 nuits en février 2024
Monica Subirats, General Manager a répondu le 13 mars 2024
Dear Jen,Thank you for such a positive review of your stay.We're thrilled to hear that our team's dedication to service contributed significantly to the enjoyment of your stay. We aim to provide a friendly and attentive experience, and we're delighted that we met your expectations. It's also wonderful to know that the culinary offerings, especially those crafted by Martín Berasategui, enhanced your visit. We're glad that you found comfort in our well-appointed rooms and that the central location of our hotel made exploring Barcelona's landmarks convenient for you.Thank you again; we hope to welcome you back soon.Kind regards,Monica Subirats, General Manager

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 3 nuits en février 2024
Manager a répondu le 13 mars 2024
Estimado huésped,Estamos seguros de que habrá tenido una experiencia inolvidable en nuestra ciudad y estamos muy contentos de haber podido formar parte de la misma.Nos sentimos muy contentos de comprobar a través de sus comentarios que realmente han disfrutado de una experiencia agradable y confortable en nuestro establecimiento. Fue un placer para todo nuestro equipo haber podido brindarles una estancia tan satisfactoria.Le enviamos un saludo muy cordial, esperando su pronto regreso.Atentamente,

8/10 – Bien

Yasuharu

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Manager a répondu le 24 janv. 2024
Dear Yasuharu,Thank you for your kind feedback.We appreciate that you chose to stay with us and are glad to know your experience was enjoyable overall.We hope to welcome you back for another enjoyable visit.Best wishes,

10/10 – Excellent

Cristiane

Séjour de 4 nuits en janvier 2024
Manager a répondu le 23 janv. 2024
Estimada Cristiane,Muchísimas gracias por su excelente valoración.Ha sido un placer hospedarle y vemos con agrado por su inmejorable apreciación que pudo disfrutar de una satisfactoria experiencia en nuestras instalaciones, gracias por elegirnos.Esperamos que vuelva a visitarnos en un futuro. Saludos cordiales,

10/10 – Excellent

Verhaaz

Séjour de 4 nuits en décembre 2023
Manager a répondu le 2 janv. 2024
Estimado huésped,Apreciamos su inmejorable valoración.Su excelente apreciación nos da idea de que pudo disfrutar de una magnífica experiencia con nosotros. ¡Gracias por elegirnos!Un cordial saludo y los mejores deseos en esta Navidad,

8/10 – Bien

Kathryn

Séjour de 2 nuits en décembre 2023
Manager a répondu le 19 janv. 2024
Dear Kathryn,Thank you so much for these kind comments about your stay.We appreciate that you chose to stay with us and are glad to know your experience was enjoyable.It would be a pleasure to welcome you back. Best wishes,

10/10 – Excellent

carmen

Séjour de 2 nuits en décembre 2023
Manager a répondu le 19 janv. 2024
Estimada Carmen,Muchísimas gracias por su excelente valoración.Apreciamos que nos eligiera y es muy grato para nosotros saber que logramos brindarle una magnífica experiencia.¡Feliz Año Nuevo! Esperamos que vuelva a visitarnos muy pronto.Un saludo,

10/10 – Excellent

Juan

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Manager a répondu le 11 févr. 2024
Estimado Juan,Muchísimas gracias por dejarnos una excelente valoración tras su paso por nuestro Monument Hotel.Estamos muy felices porque su inmejorable apreciación nos da idea de que ha tenido una estancia perfecta con nosotros.¡Gracias por elegirnos!Esperamos volver a contar con su presencia muy pronto. Saludos cordiales,

6/10 – Acceptable

Mayerlin

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Mucho ruido en los pasillos
Séjour de 4 nuits en novembre 2023
Monica Subirats, Directora general a répondu le 6 déc. 2023
Estimado huésped,Le agradecemos sinceramente que se haya tomado el tiempo para compartir su experiencia con nosotros.Nos complace saber que nuestro servicio cumplió con sus expectativas y que nuestro equipo pudo brindarle una atención de calidad. Lamentamos que haya experimentado ruido en los pasillos; estamos comprometidos con el confort de nuestros huéspedes y tomaremos medidas para asegurar un ambiente más tranquilo. Valoramos mucho sus comentarios sobre la limpieza y las amenidades de la habitación y trabajaremos para mejorar estos aspectos.Esperamos tener la oportunidad de recibirlo nuevamente para ofrecerle una experiencia aún más satisfactoria.Atentamente,Monica Subirats, Directora general

8/10 – Bien

Jordana, Florham Park

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
The hotel location is amazing. That being said, I had already stayed at the “Majestic Hotel” and at the “Palace Hotel”, both 5 stars, and unfortunately the “Monument” didn’t measure up. The room, although very modern, was not that large with very little closet space (and I had a Junior Suite!). There is no “bed turndown service” which you would expect in any 5 star hotel. The only plus was the bed, which was incredibly comfortable. • The gym (by the pool area) has 1 treadmill and 2 other machines, and it is as tight a space as you can imagine. The guest bedroom were probably larger than the gym. The worst part was that it did not look clean, and there were no disinfectant wipes or any cleaning cloths to wipe down the machines. • The breakfast area is what saved it. Beautiful space, fresh selection of breads, fruits, yogurts, plus a la carte. And the best croissants I’ve ever had. • We dined at Oria and that was pretty good as well. Service was outstanding. • The bell boys and door men staff were incredibly courteous and pleasant. • Overall, it was a pleasant stay but I would go back to the Majestic Hotel instead.
Séjour de 3 nuits en novembre 2023
Manager a répondu le 7 nov. 2023
Dear Jordana,We are grateful for the time you took to review your recent stay.We are delighted to hear that you enjoyed our prime location and found our bed incredibly comfortable. It's also great to know that you appreciated the beautiful breakfast area, delicious croissants, and outstanding service at Oria, as well as the courteous and pleasant bellboys and doormen.We apologise for any inconvenience you experienced during your stay. We understand that the size of the Junior Suite and the closet space may not have met your expectations. Our rooms do vary in size, and we would be happy to help you find a more suitable room for your needs on your next visit. Regarding the bed turndown service, we do offer maid service twice a day, and we will look into this matter to ensure our guests receive the best possible service. We also appreciate your feedback on the gym and its cleanliness, and we will address this issue with our team to improve our facilities. Lastly, we are glad that you enjoyed your dining experience at Oria and the service provided by our team.We hope to have the opportunity to welcome you back in the future for an even better experience. Warm regards,

10/10 – Excellent

LILIA

Séjour de 2 nuits en novembre 2023
Manager a répondu le 7 nov. 2023
Apreciada Lilia,Ha sido un placer recibir su última visita.Su valoración nos da idea de que pudo disfrutar de una estancia correcta y agradable en nuestras instalaciones. Gracias por elegirnos y por su tiempo a la hora de compartir sus sensaciones.Con el deseo de volver a verle muy pronto, le enviamos los saludos más cordiales,

10/10 – Excellent

Sherrie

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Staff was incredible
Séjour de 6 nuits en octobre 2023
Manager a répondu le 30 oct. 2023
Dear Sherrie,Thank you for taking the time to share your wonderful experience at our hotel.We are thrilled to hear that you found our staff to be incredible and that you were satisfied with the cleanliness, hotel condition, service, and room amenities. Our team works hard to provide exceptional service and maintain a high standard of cleanliness and comfort for our guests.We look forward to welcoming you back for another memorable stay. Warm regards,

10/10 – Excellent

Roel

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Excellent hotel in great neighborhood! Fantastic service, lovely food (incl. breakfast).
Séjour de 3 nuits en octobre 2023
Monica Subirats, General Manager a répondu le 30 oct. 2023
Dear Roel,Thank you for your kind feedback.We are thrilled to hear that you found our service to be fantastic and appreciated the lovely food, including our breakfast. Our team takes great pride in offering a wide selection of fresh products and homemade pastries to ensure a delightful start to your day.It is also great to know that you enjoyed our excellent location in a vibrant neighborhood, which is indeed close to many iconic attractions and shopping destinations. Your kind words about our room cleanliness, hotel condition, and amenities are truly appreciated, as we strive to provide a comfortable and memorable stay for our guests.We hope to welcome you back for another enjoyable visit.Best wishes,

10/10 – Excellent

Valeriy

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Amazing hotel with nice and caring people. The best hotel in Barcelona.
Séjour de 4 nuits en octobre 2023
Manager a répondu le 17 oct. 2023
Dear Valeriy,Thank you for your kind feedback.We are thrilled to hear that you found our hotel to be the best in Barcelona and appreciated the exceptional service provided by our caring staff. It is always our top priority to ensure our guests have a comfortable and memorable stay with us.Your kind words regarding the cleanliness of our rooms, hotel condition, and room amenities are greatly appreciated. We take pride in offering a luxurious experience, complete with high-quality bedding, state-of-the-art facilities, and a wide range of services to cater to our guests' needs.We hope to welcome you back for another enjoyable visit.Best wishes,

6/10 – Acceptable

Vincent

Séjour de 2 nuits en septembre 2023
Manager a répondu le 2 nov. 2023
Dear Vincent,Thank you for sharing your feedback about your recent experience.We would have liked to have met all your requirements. We would be interested in knowing how we could have improved on your time with us.We hope to have the opportunity to welcome you back for an even better experience in the future.Kind regards,

6/10 – Acceptable

Steven, Hillsborough

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Not only did we not get upgrade but we were given the worst room. A lot guest traffic noise and the noise from the restaurant above in the morning is pretty unbearable.
Séjour de 3 nuits en octobre 2023
Manager a répondu le 13 oct. 2023
Dear Steven,Thanks for taking the time to share your views of your stay at our hotel.We are delighted to hear that you found our room cleanliness, hotel condition, service, and room amenities to be top-notch. Our team works hard to ensure our guests have a comfortable and enjoyable stay.However, we are sorry to hear about the noise issues you experienced during your stay. We understand how important a peaceful environment is for our guests, and we apologize for any inconvenience this may have caused. While our hotel is located in a bustling area, we do our best to minimize any disturbances. In the future, please feel free to reach out to our reception team, who are available 24 hours a day, to address any concerns or assist with room changes if necessary.We hope to have the opportunity to welcome you back for a more enjoyable experience in the future. Kind regards,

8/10 – Bien

Betty

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Perfect Location!
The Monument Hotel is a perfect location for walking, dining and shopping. The entire staff is warm, friendly and eager to facilitate the perfect experience for its guests. We also enjoyed the restaurant as well as the expert bartender in the Harlo lounge. Our only advice is that the room (jr suite) was very small, with very little usable closet space. Unless you smoke I would not recommend the balcony upgrade either. However, we would still stay here again and highly recommend this hotel to our friends and family!
View from our balcony
Closet space is very limited
Best bartender in Barcelona!
Séjour de 5 nuits en septembre 2023
Manager a répondu le 7 oct. 2023
Dear Betty,Thanks for taking the time to review your stay at our hotel.We are thrilled to hear that you found our location perfect for walking, dining, and shopping, and that our staff provided warm and friendly service. It's great to know that you enjoyed the restaurant and the expert bartender in the Harlo lounge as well.We appreciate your feedback regarding the size of the junior suite and the closet space. We understand that room preferences can vary, and we offer a variety of room sizes and configurations to accommodate different needs. We apologize for any inconvenience you may have experienced and will take your comments into consideration for future improvements. Regarding the balcony upgrade, we understand that it may not be suitable for everyone, and we are always happy to assist our guests in finding the best room options for their preferences.We hope to welcome you back.Best wishes,

10/10 – Excellent

Xiang, New Hyde Park

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Nice and close to all brands
Séjour de 3 nuits en septembre 2023
Manager a répondu le 4 oct. 2023
Dear Xiang,Thank you very much for this kind review of your stay.We are thrilled to hear that you appreciated our prime location, close to all the major brands and shopping areas on Paseo de Gracia. It's always a pleasure to provide our guests with easy access to the best that Barcelona has to offer.We are also delighted that you were satisfied with the cleanliness of your room, the condition of the hotel, our attentive service, and the room amenities. Our team works hard to ensure that every guest has a comfortable and enjoyable stay.We hope to have the pleasure of welcoming you back in the future for another memorable stay.Kind regards,

8/10 – Bien

John Paul

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Boutique
Séjour de 13 nuits en septembre 2023
Manager a répondu le 2 oct. 2023
Dear John Paul,Thank you for taking the time to share your experience at our hotel.We are delighted to hear that you found our hotel to be clean and appreciated the excellent service provided by our staff. It is always our goal to ensure our guests have a comfortable and enjoyable stay with us.We noticed that you rated our room amenities at 60%. We would like to assure you that we strive to provide our guests with the best possible amenities, including Loewe TVs, complimentary coffee and tea service, and high-quality bedding. If there is anything specific that you feel could be improved, please do not hesitate to let us know. We value your feedback and are always looking for ways to enhance our guests' experiences.We hope to have the opportunity to welcome you back in the future for an even better stay. Warm regards,

10/10 – Excellent

Lynnette, Lititz

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
The rooms were lovely and very clean. Staff was friendly, professional and helpful. This was a beautiful property in a very safe area.
Séjour de 4 nuits en septembre 2023
Monica Subirats, General Manager a répondu le 26 sept. 2023
Dear Lynnette,Thank you for such a positive review.We are delighted to hear that you found our rooms to be lovely and very clean. Our team takes great pride in maintaining a high standard of cleanliness and providing friendly, professional service to ensure our guests have a comfortable stay. It's fantastic to know that you appreciated our beautiful property and its location in a safe area.We look forward to welcoming you back for another memorable stay in the future.Warm regards,Monica Subirats, General Manager

8/10 – Bien

Patrick

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 3 nuits en septembre 2023
Manager a répondu le 13 sept. 2023
Lieber Patrick,vielen Dank, dass Sie sich die Zeit genommen haben, unser Hotel zu bewerten!Wir sind begeistert, dass Sie sich bei uns rundum wohlgefühlt haben und einen schönen Aufenthalt hatten.Wir würden uns freuen Sie eines Tages noch einmal bei uns zu empfangen. Mit freundlichen Grüßen,

10/10 – Excellent

guy

Points forts : État et installations de l’hébergement, confort de la chambre
A great location
A beautiful hotel in a fun location. Close to the metro for getting around and also close to restaurants, tourist attractions and shops.
Séjour de 5 nuits en août 2023
Monica Subirats, General Manager a répondu le 6 sept. 2023
Dear Guy,Thank you for your kind feedback.It is nice to know that you found our location to be convenient and that, overall, your stay with us was pleasant.We hope to welcome you back for another enjoyable visit.Best wishes,Monica Subirats, General Manager

10/10 – Excellent

Carisue, Andover

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Monica Subirats, General Manager a répondu le 26 sept. 2023
Dear Carisue,Thank you for such a positive review of your stay.We are delighted to hear that we met your expectations; this positive feedback inspires us to continue upholding our high standards.It would be a pleasure to welcome you back.Best wishes,Monica Subirats, General Manager

10/10 – Excellent

Srinivas

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Excellent experience, wonderful staff.
Séjour de 5 nuits en août 2023
Monica Subirats, General Manager a répondu le 29 août 2023
Dear Srinivas,Thank you for sharing your excellent experience at our hotel.We are delighted to hear that you found our team to be wonderful and appreciated the cleanliness of your room, as well as the room amenities. Our team takes great pride in providing top-notch service and ensuring our guests have a comfortable stay. We are also pleased to know that you enjoyed our hotel's condition, which is housed in a historic neo-Gothic mansion, offering a unique and elegant atmosphere.We look forward to welcoming you back for another memorable stay in the future. Warm regards,Monica Subirats, General Manager

10/10 – Excellent

Kanako

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Absolutely loved everything about this hotel! Every staff were friendly and helpful. The hotel itself was modern but had a very warm feeling to it. The location was just amazing and felt very safe. Will definitely choose this hotel again if I visit Barcelona again!
Manager a répondu le 19 août 2023
Dear Kanako,Thank you for taking the time to share your review with us.We are thrilled to hear that you found our staff friendly and helpful, and that you appreciated the warm and modern atmosphere of our hotel. Our prime location on Paseo de Gracia certainly makes it convenient for our guests to explore the city and enjoy a safe stay. It is great to know that our room cleanliness, hotel condition, and service met your expectations. We also appreciate your positive feedback on our room amenities, which are designed to provide maximum comfort to our guests.We all look forward to welcoming you back in the future.Kind regards,

10/10 – Excellent

Andrea

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Our third stay - fabulous as ever
This is our third stay here. Fabulous service, food and location. Bathroom is lovely with an excellent hairdryer. The fragrance around the hotel is beautiful
A gift in our room
Séjour de 1 nuit en août 2023
Manager a répondu le 9 août 2023
Dear Andrea,Thank you very much for sharing your positive review.We are thrilled to hear that you enjoyed your third stay with us and appreciated our fabulous service, food, and location.It's also great to know that our lovely bathroom and excellent hairdryer met your expectations. We take pride in the elegant ambience of our hotel, and we're glad that the beautiful fragrance throughout the property added to your experience.We look forward to welcoming you back on a future occasion.Best regards,

10/10 – Excellent

Rosa Helena

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 9 nuits en avril 2023
Manager a répondu le 3 août 2023
Cara Helena,agradecemos o seu generoso comentário.Estamos gratos por ter optado pelo Monument Hotel para a sua estadia em Barcelona — e ficamos muito satisfeitos por saber que foi ao encontro das suas expectativas.Esperamos que tenha a oportunidade de regressar em breve ao Monument Hotel. Com os melhores cumprimentos,

10/10 – Excellent

Kim, New York

Séjour de 1 nuit en juillet 2023
Manager a répondu le 15 août 2023
Dear Kim,Thank you for sharing your opinion of your stay with us.We are pleased that we were able to meet your expectations.We look forward to welcoming you back on a future visit.Kind regards,

10/10 – Excellent

Kim, New York

Voyage en famille, Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Lovely stay and staff. Accommodating staff, luxury boutique-style and laid-back vibe.
Séjour de 2 nuits en juillet 2023
Monica Subirats, General Manager a répondu le 27 juill. 2023
Dear Kim,Thank you for taking the time to share your lovely review of your stay with us.We are thrilled to hear that you appreciated our accommodating team and the luxury boutique-style atmosphere of our hotel. However, we have noted your feedback on the room amenities and will continue to work on improving our offerings to ensure a memorable stay for all our guests.We look forward to welcoming you back for another delightful stay in the future. Warm regards,Monica Subirats, General Manager

10/10 – Excellent

James

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Great location!
Séjour de 2 nuits en juillet 2023
Monica Subirats, General Manager a répondu le 27 juill. 2023
Dear James,Thank you for sharing your wonderful experience at our hotel.We are thrilled that you appreciated our prime location, which offers easy access to iconic landmarks and shopping destinations. Your kind words are truly appreciated, as we strive to provide an exceptional experience for all our guests.We hope to have the pleasure of welcoming you back in the near future. Warm regards,Monica Subirats, General Manager