Piscine intérieure

Fairmont Hotel Vancouver – Avis

4.5 out of 5
Fairmont Hotel Vancouver
900 West Georgia St, Vancouver, BC

Avis

8,8

Excellent

Note de 10 – Excellent, d’après 957 avis sur 1475." "
Note de 8 – Bien, d’après 271 avis sur 1475." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 141 avis sur 1475." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 54 avis sur 1475." "
Note de 2 – Terrible, d’après 52 avis sur 1475." "

9,4/10

Propreté

9,2/10

Service et personnel

8,6/10

Commodités

8,8/10

État et installations de l’hébergement

8,8/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 – Excellent

Claire

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
It was an ideal spot for two girls
Séjour de 3 nuits en octobre 2023
Fairmont Hotel Vancouver a répondu le 3 nov. 2023
Dear Claire,Thank you for taking the time to share your review. We are pleased to hear you enjoyed your recent visit and look forward to welcoming you back again soon!Kind regards,Chaitanya TuliDirector of Guest Experience and Loyalty

8/10 – Bien

Justin

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Everything was fine for us except issues with the reward points mot appearing.

8/10 – Bien

Anne-Marie

Voyage en famille avec de jeunes enfants, Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Piscine était fermé, nous l’avons appris la journée de notre arrivée. Nous avons reçu un dédommagement mais avons du le mentionner.
Séjour de 5 nuits en mars 2023

10/10 – Excellent

Helene

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Bien situé.
Séjour de 1 nuit en février 2023

10/10 – Excellent

Nicolas

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 1 nuit en décembre 2022

10/10 – Excellent

Errico

Séjour de 1 nuit en septembre 2022

8/10 – Bien

Celine

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
I had the impression that only half of the elevators were working during our week stay. Outside area around the pool was closed for maintenance every time we went…. The ice machine on the 6th floor was broken all week. Feeling that the hotel needs important maintenance. A bit disappointing given the cost and reputation of Fairmont hotels.
Séjour de 6 nuits en août 2022

8/10 – Bien

Marc-Olivier, chateauguay

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 1 nuit en juillet 2022

8/10 – Bien

Valerie

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en juin 2022

10/10 – Excellent

François

Séjour de 4 nuits en juin 2022

10/10 – Excellent

josee

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
La chambre était vraiment propre. Tout le personnel rencontré était courtois. J’ai déjà hâte a mon prochain séjour.
Séjour de 6 nuits en mars 2022

10/10 – Excellent

Caroline

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Belle experience, tres bien situé, Je recommande fortement.👍
Séjour de 1 nuit en janvier 2022

10/10 – Excellent

Michael

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Bien situé. Service VIP
Hôtel très bien situé, le service était à la hauteur de ce qu’on s’attend d’un fairmont. Ce n’est pas l’hôtel le plus neuf ou moderne, mais le service est sublime
Séjour de 2 nuits en novembre 2021

10/10 – Excellent

Claude, Lorraine

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Beaucoup aimé les facilités, apprécié les oeuvres dans les corridors (aquarelles). Je suggère qu'on fournisse un plan des transports publics et des explications sur la tarification, j'ai visité plusieurs grandes villes et l'utilisation à Vancouver est la plus compliqué avec des zones alors que l'on ne connait pas la ville. C'est une mauvaise note pour YVR.
Séjour de 3 nuits en octobre 2021

8/10 – Bien

André

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Luxueux et bien situé. Salle à dîner décevante pour les plats, mal préparés.
Séjour de 3 nuits en août 2021

10/10 – Excellent

Isabelle

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 8 nuits en août 2021

8/10 – Bien

Francois

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en août 2021

10/10 – Excellent

miguel

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en août 2021

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Trop de climatisation dans les airs commune Très très cher leur petit déjeuner et nourriture
Séjour de 7 nuits en juillet 2021

8/10 – Bien

karine

Voyage en famille
Points forts : Confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en juin 2021

10/10 – Excellent

Chenoa

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Staff is not allowed extremely helpful and accommodating
Séjour de 1 nuit en mai 2024

10/10 – Excellent

tiffany

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Perfectly situated ! Clean and spacious
Séjour de 3 nuits en mai 2024

4/10 – Médiocre

DAINIAN

Points faibles : Propreté, état et installations de l’hébergement
The room is noisy from the hall way. The door connecting hall way has a big gap on the bottom which might be the reason.
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Fairmont Hotel Vancouver a répondu le 20 mai 2024
Dear DAINIAN,Thank you for your feedback. We strive to provide our guests with exceptional experiences, and we sincerely regret that we did not live up to our promise this time. Should you wish to discuss your experience in further detail, please feel free to contact me directly. We appreciate your feedback and hope to have the opportunity to better serve you next time.Kind regards,Chaitanya TuliDirector of Guest Experience and Loyalty

8/10 – Bien

czarina marie

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
I wast just shock because they don’t have tooth brushes in the room.
Séjour de 1 nuit en mai 2024

10/10 – Excellent

Amy

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Staff was amazing!
Séjour de 2 nuits en mai 2024
Fairmont Hotel Vancouver a répondu le 20 mai 2024
Dear Amy,Thank you for your kind feedback, we look forward to welcoming you back again soon.Kind regards,Chaitanya TuliDirector of Guest Experience and Loyalty

10/10 – Excellent

Rajdeep Singh

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Can’t get better
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Fairmont Hotel Vancouver a répondu le 20 mai 2024
Dear Rajdeep Singh,Thank you for your wonderful review, we look forward to your next visit.Kind regards,Chaitanya TuliDirector of Guest Experience and Loyalty

6/10 – Acceptable

Shiji

Séjour de 1 nuit en mai 2024

10/10 – Excellent

Tao

Voyage en famille avec de jeunes enfants, Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Great Stay
Séjour de 5 nuits en mai 2024
Fairmont Hotel Vancouver a répondu le 17 mai 2024
Dear Tao,Thank you for your kind review, we hope to welcome you back soon.Kind regards,Chaitanya TuliDirector of Guest Experience and Loyalty

10/10 – Excellent

Stacey

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 1 nuit en mai 2024

6/10 – Acceptable

jacqueline

Voyage en groupe
In desperate need of an update.
Séjour de 2 nuits en mai 2024
Fairmont Hotel Vancouver a répondu le 15 mai 2024
Dear jacqueline,Thank you for your review, we will be sure to share your comments with our team for further review. We hope to have the opportunity to welcome you back again soon.Kind regards,Chaitanya TuliDirector of Guest Experience and Loyalty

10/10 – Excellent

Abriel

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Loved staying here
Séjour de 2 nuits en mai 2024
Fairmont Hotel Vancouver a répondu le 15 mai 2024
Dear Abriel,Thank you for sharing your kind review, we hope to welcome you back again soon.Kind regards,Chaitanya TuliDirector of Guest Experience and Loyalty

10/10 – Excellent

Michelle

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Excellent location, staff was polite and helpful
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Fairmont Hotel Vancouver a répondu le 15 mai 2024
Dear Michelle,Thank you for your kind review, we look forward to welcoming you back again soon.Kind regards,Chaitanya TuliDirector of Guest Experience and Loyalty

10/10 – Excellent

Katerina

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Great staff and views! Very walkable and tasty food options!
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Fairmont Hotel Vancouver a répondu le 15 mai 2024
Dear Katerina,Thank you for taking the time to share your recent experience with us! We are delighted to hear you enjoyed your visit and look forward to welcoming you back again soon.Kind regards,Chaitanya TuliDirector of Guest Experience and Loyalty

10/10 – Excellent

Robert

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Hotel was very well situated within Vancouver especially for first time visitors. Room was above expectations.
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Fairmont Hotel Vancouver a répondu le 15 mai 2024
Dear Robert,Thank you for sharing your experience with us. We are pleased to hear that you enjoyed your stay and we look forward to welcoming you back to the hotel again soon!Kind regards,Chaitanya TuliDirector of Guest Experience and Loyalty

10/10 – Excellent

Ramtin

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Great stay
Séjour de 2 nuits en mai 2024

10/10 – Excellent

Robert

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Classic clean
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Fairmont Hotel Vancouver a répondu le 15 mai 2024
Dear Robert,Thank you for your review, we look forward to your next visit.Kind regards,Chaitanya TuliDirector of Guest Experience and Loyalty

10/10 – Excellent

Marcela

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Nos encanto!!! Volveremos sin dudarlo.
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Fairmont Hotel Vancouver a répondu le 15 mai 2024
Dear Marcela,Thank you for your wonderful feedback, we look forward to welcoming you back again soon.Kind regards,Chaitanya TuliDirector of Guest Experience and Loyalty

2/10 – Terrible

Prabhjot

Voyage en groupe
Points faibles : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Find me a worst hotel than this :) Recently stayed at the hotel for 3 nights to attend a concert. Rooms are not at par with a 2 star hotel. Here's what happened hotel staff threw my food delivered at reception for back to back two nights worth hundreds of dollars. During my check-in night, I pre-delivered my meals and to my surprise I only got one package out of two and bashed the uber eats support for feedback. Guess what hotel had it and delivered melted desserts packets next day in front of my room :D Surprisingly, It doesn't end there. During the concert night, my delivery guy got late delivering the food and I requested him to follow up at the reception lobby because I was getting late for the concert. I planned all of this so that I don't have to find food at midnight. Voila, the hotel staff threw my $200 worth of food without even a courtesy call or text claiming safety concerns with food. Haha, the same hotel kept my food for a day and delivered it next day with melted desserts on the previous occasion. Hotel was seriously understaffed and doesn't even care for customer experience. Everyone at the front desk was super rude about the experience including the night manager Mr. Mohammad. This is the first and only time I heard a staff make this excuse. If the hotel has a policy on food safety, why isn't this put on a bold letter on reception/front desk and why do food orders keep piling at your reception. Besides financial loss, I had to face embarrassment in front
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Fairmont Hotel Vancouver a répondu le 15 mai 2024
Dear Prabhjot,Thank you for taking the time to share your feedback regarding your recent stay. We aim to provide exceptional experiences for all of our guests, and it is disappointing to hear that we fell short this time. Our Front Office Manager has been in touch with you regarding your stay, should you require any further support, please feel free to contact me directly. We hope to have the opportunity to welcome you back for a stay that meets your expectations.Kind regards,Chaitanya TuliDirector of Guest Experience and Loyalty

10/10 – Excellent

Emma

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 1 nuit en mai 2024

10/10 – Excellent

aurea

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
I have always loved the exterior of this historic hotel. We stayed in a hold level room which I highly recommend. It’s worth the extra cost to have access to the gold lounge which includes morning buffet breakfast, noon treats and evening appetizers which could easily be a full meal. The honor bar is also a nice touch with a good selection of beer, wine, and hard alcohol to make your own drinks. It’s a great central location. Rooms are elegantly decorated but because it is a historic hotel the bathrooms are quite small. The pool is a nice amenity however it could use a bit of updating. I would definitely stay here again.
Séjour de 1 nuit en février 2024
Fairmont Hotel Vancouver a répondu le 15 mai 2024
Dear aurea,Thank you for staying with us and for taking the time to share your wonderful feedback. We are delighted to hear about your recent visit at Fairmont Gold, and are thrilled to know you enjoyed the lounge and elevated amenities during your stay. We look forward to welcoming you back soon for another memorable visit.Kind regards,Chaitanya TuliDirector of Guest Experience and Loyalty

10/10 – Excellent

Kevin

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Excellent
Séjour de 2 nuits en mai 2024

10/10 – Excellent

Jacqueline

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
I always stay here when in Vancouver. Best hotel
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Fairmont Hotel Vancouver a répondu le 15 mai 2024
Dear Jacqueline,Thank you for your wonderful review, we look forward to welcoming you back to the hotel soon!Kind regards,Chaitanya TuliDirector of Guest Experience and Loyalty

6/10 – Acceptable

Bob

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel et commodités.
Points faibles : État et installations de l’hébergement
We had to switch rooms because the heating was not working properly in the first room. Then the second room would not warm up sufficiently, so they gave us a portable heater to use for the night. The "explanation" was that it was an old hotel. I guess that's why the daily room rate was "ONLY" $400CA! They did comp us for half a night for the first night. We expected more from a Fairmont property.
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Fairmont Hotel Vancouver a répondu le 15 mai 2024
Dear Bob,Thank you for taking the time to share your feedback with us. It is our priority to provide our guests with exceptional stays and we sincerely regret that we did not live up to our promise this time. Please rest assured that your comments have been shared with management to help improve our services. Should you require any further assistance, please feel free to contact me directly. We appreciate your feedback and hope to have the opportunity to better serve you next time.Kind regards,Chaitanya TuliDirector of Guest Experience and Loyalty

8/10 – Bien

Eva

Séjour de 1 nuit en avril 2024

10/10 – Excellent

Lauren

Quick visit to one of my favourite hotels! Everything is first class and I’ll be back soon!
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Fairmont Hotel Vancouver a répondu le 15 mai 2024
Dear Lauren,Thank you for your wonderful feedback, we look forward to welcoming you back to the hotel soon!Kind regards,Chaitanya TuliDirector of Guest Experience and Loyalty

10/10 – Excellent

Normand

Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement
Great staff and impeccable service.
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Fairmont Hotel Vancouver a répondu le 15 mai 2024
Dear Normand,Thank you for sharing your wonderful feedback, we hope to welcome you back soon for another memorable stay.Kind regards,Chaitanya TuliDirector of Guest Experience and Loyalty

6/10 – Acceptable

Anne

Hotel is lovely, only minor considerations. However, did not appreciate getting an emailed bill that evening quoting a total cost of $100 more than the Expedia printout. $511 rather than $411. I plan on challenging this on checkout.
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Fairmont Hotel Vancouver a répondu le 15 mai 2024
Dear Anne,Thank you for staying with us and for taking the time to share your review. We are disappointed to hear about your issues with billing, if I can be of any further assistance please feel free to contact me directly. We hope to have the opportunity to welcome you back again soon.Kind regards,Chaitanya TuliDirector of Guest Experience and Loyalty

10/10 – Excellent

Janik

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Best property to stay at in the heart of downtown.
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Fairmont Hotel Vancouver a répondu le 15 mai 2024
Dear Janik,Thank you for sharing your experience with us. We are pleased to hear that you enjoyed your stay and we look forward to welcoming you back to the hotel again soon!Kind regards,Chaitanya TuliDirector of Guest Experience and Loyalty

10/10 – Excellent

Lisa

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Great location & comfortable beds- parking lot is a public lot & expensive week days. Not really hotel parking convenient. AC not the best- room set at 23.5degree.
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Fairmont Hotel Vancouver a répondu le 15 mai 2024
Dear Lisa,Thank you for sharing your experience with us. We appreciate your feedback and look forward to welcoming you back to the hotel soon.Kind regards,Chaitanya TuliDirector of Guest Experience and Loyalty

10/10 – Excellent

Christina

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
The hotel was lovely! We enjoyed the pool but we wished that there was a hot tub.
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Fairmont Hotel Vancouver a répondu le 15 mai 2024
Dear Christina,Thank you for taking the time to share your review regarding your recent experience. We value your feedback and will be sure to share your comments with our team to help improve upon our services. We hope to have the opportunity to welcome you back to the hotel in the future.Kind regards,Chaitanya TuliDirector of Guest Experience and Loyalty