2 piscines extérieures, accès possible de 7 h 30 à 20 h, chaises longues

Ramada Resort by Wyndham Dead Sea – Avis

4 out of 5
Ramada Resort by Wyndham Dead Sea
Dead Sea Road, Sweimeh

Avis

7,4

Bien

Note de 10 – Excellent, d’après 78 avis sur 236." "
Note de 8 – Bien, d’après 75 avis sur 236." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 28 avis sur 236." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 24 avis sur 236." "
Note de 2 – Terrible, d’après 31 avis sur 236." "

7,6/10

Propreté

7,6/10

Service et personnel

7,4/10

Commodités

7,2/10

État et installations de l’hébergement

7,2/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 – Excellent

rémi

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Bien super piscines
Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Best Regards, Alaa Darweesh Front Office Manager a répondu le 28 oct. 2023
Dear Valued Guest ,We are very happy to know that you had a great time with us. Thank you for letting us know that you did. It is important that we know how our guests' perception of our property, including our offerings and services, because we can only improve if we know the areas that we have to focused on. We're really glad that we have your full approval and that we met your expectations. We look forward welcoming you back which we truly hope will be really soon.

8/10 – Bien

Lucie

Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Correct
Hôtel correct, buffet satisfaisant, pas simple d’y accéder de nuit
Séjour de 1 nuit en août 2023
Alaa Darweesh Front Office Manager a répondu le 3 sept. 2023
Dear Lucie ,Greetings from Ramada Dead Sea Resort & Spa Thank you for taking time to write us a kind review. Our goal is to give our valued guest like you an impeccable service and a remarkable moment. Your comments are helping us to learn and improve our service. Once again Thank you and we are looking forward to welcome you back soon. Best Regards,Alaa DarweeshFront Office Manager

10/10 – Excellent

Beverly

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Conforme à la description. Personnel chaleureux et accueillant. Navette gratuite pour se rendre à plage privée de la mer morte.
Séjour de 1 nuit en août 2023
Alaa Darweesh Front Office Manager a répondu le 3 sept. 2023
Dear Beverly, Thank you for taking the time to review our hotel. We are so happy to hear you had such a wonderful experience here at the Ramada Resort & Spa Dead Sea. Our goal is to deliver a comfortable and warm experience. We hope to welcome you back for another wonderful stay soon! Best Regards,Alaa DarweeshFront Office Manager

8/10 – Bien

Gaetan

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Hôtel de bonne qualité vieillissant, spécial touriste européen. Très bien situé pour l'accès à la mer morte.
Séjour de 1 nuit en mai 2023

10/10 – Excellent

Willy

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Très bon séjour avec personnel attentif
Très bon séjour.
Séjour de 2 nuits en avril 2023

10/10 – Excellent

regnier

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Excellent établissement. Personnel très agréable (Saamer parle très bien français). La piscine est très belle.
Séjour de 1 nuit en avril 2023

10/10 – Excellent

Halimata

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en janvier 2023
Reservation department a répondu le 8 mars 2023
thanks for feed back

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement
Ravis
Chambre spacieuse malheureusement pas très propre quand nous sommes arrivés : poussières, sables sur le sol, VMC dans la SDB qui ne fonctionne pas donc mauvaise odeur. Comme ils ne fournissent pas de chaussons dans la chambre, nous devions nous promener avec les chaussures. Néanmoins chambre insonorisée, avec vue partielle sur la mer, nous étions au calme et c'était très agréable. Nous n'avons pas tester le restaurant mais ça avait l'air bon. Grande piscine avec jacuzzi chauffée, super agréable!! Plage privée peu aménagée avec navette. Et le personnel super gentil!
Séjour de 3 nuits en décembre 2021
Ramada Resort Dead Sea a répondu le 16 janv. 2022
Dear Ravis, Thank you for sharing your experience with us and looking forward to welcome you back again , your notes will be shared with the concerned departments Best Regards,

8/10 – Bien

David

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Bon rapport qualité prix au bord de la mer morte
Hotel confortable avec un bon rapport qualité prix. Il est exentré des autres hotels de la mer morte et la localisation n'est pas exceptionnelle avec la plage seulement accessible par la navette de l'hotel. Pas d'option de restaurant extérieur ni animation hors de l'hotel sans prendre la voiture. Bon petit déjeuner, piscine et salle du repas agréable.
Séjour de 2 nuits en novembre 2021
Ramada Resort Dead Sea a répondu le 20 déc. 2021
Dear David, Thank you for sharing your experience with us and looking forward to welcome you back again . Regards

6/10 – Acceptable

patricia

Points faibles : Propreté
Resort de station balnéaire
Salle de bain pas clean Restau décevant (plutôt pour groupes) Un peu hors saison
Séjour de 1 nuit en novembre 2021
Ramada Resort Dead Sea a répondu le 29 nov. 2021
Dear Patricia, Thank you for sharing your experience with us , please note that we will address this issue with concerned departments Regards

6/10 – Acceptable

nathalie

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement
Prestations décevantes
Chambre réservée pour 3 adultes, et nous n'avons eu qu'un lit d'appoint qui bloquait le passage de la chambre trop petite pour 3. Restauration décevante. Accueil sympathique et professionnel
Séjour de 1 nuit en octobre 2021
Ramada Resort Dead Sea a répondu le 31 oct. 2021
Dear Sir/ Madam , Thank you for sharing your experience with us , please note that we will address this issue with concerned department! Regards

10/10 – Excellent

CHRISTINE

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en décembre 2019
Reservations Department a répondu le 22 janv. 2020
Dear Sir/ Madam Thank you for sharing your experience with us and looking forward to welcome you back again . Regards

8/10 – Bien

Gilles

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en décembre 2019
Reservations Department a répondu le 22 janv. 2020
Dear Sir/ Madam Thank you for sharing your experience with us and looking forward to welcome you back again . Regards

10/10 – Excellent

Marilyn, Montréal, Canada

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Super établissement et l’expérience de la mer morte est exceptionnelle.
Séjour de 1 nuit en septembre 2019
Zaid a répondu le 18 nov. 2019
Dear Marilyn , Thank you for Sharing your positive experience with us . looking forward to welcome you back again.

10/10 – Excellent

Philippe

Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Tb
Ok
Séjour de 1 nuit en mai 2019
Zaid a répondu le 19 juin 2019
Dear Sir / Madam , Thank you for your feedback , we will take your comments and provide it to the concerned department Regards

10/10 – Excellent

Kilian

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Parfait
Très bon séjour avec un personnel accueillant et très chaleureux ! Très bon surclassement offert par l’accueil directement avec une magnifique chambre avec vue. Le gros plus : un hôtel avec beaucoup de chambres mais qui reste à taille humaine et est un peu plus écarté des autres, ce qui permet d’avoir un cadre plus apaisant pour profiter de la mer morte ! Nous le recommandons sans hésiter !
Séjour de 1 nuit en mai 2019
Zaid a répondu le 19 juin 2019
Dear Sir / Madam , Thank you for your Positive feedback , we will take your comments and provide it to the concerned department Regards

10/10 – Excellent

Imad

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
On pourrait y passer toute une semaine
Séjour parfait. On pourrait facilement passé une’ semaine complète tellement le resort offre des possibilités (piscine, plage...) Idéal également pour des familles avec enfants. Je recommande vivement. Cet hôtel est propre et son personnel est à votre disposition.
Séjour de 1 nuit en mai 2019
Zaid Al Thaher a répondu le 19 juin 2019
Dear Sir / Madam , Thank you for your Postive feedback , we will take your comments and provide it to the concerned department Regards

6/10 – Acceptable

Jessica

Points forts : Service et personnel
Hôtel correct
Hôtel avec un accès à la mer morte (600m mais navette organisée). Chambre correcte mais nécessite un petit rafraîchissement. Personnel très aimable, j'ai été surcalssée dans une chambre vue mer. 1 seul restaurant ouvert aux heures de repas (pour un 4 étoiles, c'est peu). Room service disponible, rapide et correct. Petit déjeuner varié. Plage basique (en cours de construction) nécessitant de nouveaux transat
Séjour de 1 nuit en avril 2019

4/10 – Médiocre

Voyageur vérifié

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Points forts : Propreté, commodités et état et installations de l’hébergement.
Points faibles : Service et personnel
Literie de très très mauvaise qualité. Une réservation mal faite par Expedia ou par l'hôtel. En tout état de cause, il manquait 2 couchages sur 6. Le personnel n'est pas agréable du tout. La nourriture est hors de prix : diner à 17JOD pour un buffet industriel. Le petit déjeuner n'est pas mieux, très industriel. Nous y sommes allés pour accéder à la Mer morte. Même pour avoir l'accès à la baignade, il a fallu durement négocier. Le temps mauvais de la journée les avait conduit à interdire l'accès à la baignade. En fin d'après midi malgré une mer calme et une absence totale de vent, ils ont refusé d'ouvrir l'accès à la baignade sauf après 1 heure de négociation. Il faut savoir que s'il y a une goutte de pluie, ils interdisent la baignade.
Séjour de 1 nuit en février 2019

8/10 – Bien

Abdeslem

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en février 2019

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Très accueillant, bons lits. Accès à la mer morte. Buffet de qualité. Bon hôtel

10/10 – Excellent

EloooooN, France

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Un super hôtel près de la mer morte
super séjour, prestations excellentes (piscine propre, buffet petit dej très bon) seul bémol la literie... les matelas auraient besoin d être changés.
Séjour de 1 nuit en octobre 2017

8/10 – Bien

Slimane, Bruxelles

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Très bon rapport qualité prix
Nous avons passer un très bon séjours sur places. hotel correct, propre àvec un room service plus que correct. La piscine était propre et le service très bien!

10/10 – Excellent

doudou, lyon

Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Hôtel accueillant personnel agréable sécurité
Hôtel agréable un petit bémol pas d'agence pour faire des excursions

10/10 – Excellent

Ryan, Toronto

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
It's a bit off the beaten path but I kind of enjoy that. Signage to the hotel itself is somewhat of a challenge if you come in at night. Property itself is nice and I love the shuttle to the Dead Sea.
Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Best Regards, Alaa Darweesh Front Office Manager a répondu le 28 oct. 2023
Dear Valued Guest ,Thank you for taking the time to review our hotel. We are so happy to hear you had such a wonderful experience here at the Ramada Resort & Spa Dead Sea. Our goal is to deliver a comfortable and warm experience. We hope to welcome you back for another wonderful stay soon!

10/10 – Excellent

Chris

Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Best Regards, Alaa Darweesh Front Office Manager a répondu le 28 oct. 2023
Dear Valued Guest ,We are very happy to know that you had a great time with us. Thank you for letting us know that you did. It is important that we know how our guests' perception of our property, including our offerings and services, because we can only improve if we know the areas that we have to focused on. We're really glad that we have your full approval and that we met your expectations. We look forward welcoming you back which we truly hope will be really soon.

8/10 – Bien

Julianne, Mosman

Points forts : Propreté, commodités
Not very clear with the dining options available and different staff members tell you different times and places to eat. Even wanted to charge for a milk sachet to have a cup of tea in my room which was meant to be included. No information in the room about eating options either other than a room service menu.
Séjour de 2 nuits en septembre 2023
Best Regards, Alaa Darweesh Front Office Manager a répondu le 28 oct. 2023
Dear Valued Guest ,Greetings from Ramada Dead Sea Resort & Spa Thank you for taking time to write us a kind review. Our goal is to give our valued guest like you an impeccable service and a remarkable moment. Your comments are helping us to learn and improve our service. Once again Thank you and we are looking forward to welcome you back soon.

2/10 – Terrible

Gd

Points faibles : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 1 nuit en août 2023
Best Regards, Alaa Darweesh Front Office Manager a répondu le 3 sept. 2023
Dear Valued Guest, Thank you for taking the time to share your feedback regarding your recent stay. While we wish you had a better experience, it is feedback like this that we learn from and use to improve. We work hard to deliver an exceptional guest experience, and it is apparent in this case that we fell short. The involved department has noted to do a necessary action so no re-occurrence will happen. We do hope to have the opportunity to welcome you back in the future, so that we can provide a better experience.Best Regards,Alaa DarweeshFront Office Manager

6/10 – Acceptable

Paolo Giorgio

Points faibles : Propreté, état et installations de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en août 2023
Alaa Darweesh Front Office Manager a répondu le 3 sept. 2023
Dear Paolo Giorgio ,Greetings from Ramada Dead Sea Resort & SpaThank you for taking time to write us a kind review. Our goal is to give our valued guest like you an impeccable service and a remarkable moment. Once .We look forward welcoming you back which we truly hope will be really soon. Best Regards,Alaa DarweeshFront Office Manager

10/10 – Excellent

Asad

Séjour de 2 nuits en août 2023
Best Regards, Alaa Darweesh Front Office Manager a répondu le 18 nov. 2023
Dear Valued Guest ,We are very happy to know that you had a great time with us. Thank you for letting us know that you did. It is important that we know how our guests' perception of our property, including our offerings and services, because we can only improve if we know the areas that we have to focused on. We're really glad that we have your full approval and that we met your expectations. We look forward welcoming you back which we truly hope will be really soon.

8/10 – Bien

Ahmed

Points forts : Propreté, service et personnel et commodités.
Very nice and quite. It has private beach.big swimming pool. I recommend this place for everyone.
Séjour de 1 nuit en août 2023
Alaa Darweesh Front Office Manager a répondu le 3 sept. 2023
Dear Ahmed , Thank you for taking the time to review our hotel. We are so happy to hear you had such a wonderful experience here at the Ramada Resort & Spa Dead Sea. Our goal is to deliver a comfortable and warm experience. We hope to welcome you back for another wonderful stay soon! Best Regards,Alaa DarweeshFront Office Manager

10/10 – Excellent

Ahmed

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Very nice and close enough to the Dead Sea. They have shuttles to take you to a private beach or you can walk for about 10 minutes to their private beach.
Séjour de 1 nuit en août 2023
Alaa Darweesh Front Office Manager a répondu le 3 sept. 2023
Dear Ahmed , We are very happy to know that you had a great time with us. Thank you for letting us know that you did. It is important that we know how our guests' perception of our property, including our offerings and services, because we can only improve if we know the areas that we have to focused on. We're really glad that we have your full approval and that we met your expectations. We look forward welcoming you back which we truly hope will be really soon. Best Regards,Alaa DarweeshFront Office Manager

2/10 – Terrible

salem

Voyage en famille
Points forts : Service et personnel
Points faibles : Propreté, commodités et état et installations de l’hébergement.
Poor property condition
Séjour de 1 nuit en juillet 2023
Alaa Darweesh Front Office Manager a répondu le 3 sept. 2023
Dear Salem , Thank you for your valuable feedback. Our goal is to give our valued guest like you an impeccable service and a remarkable moment. Your comments are helping us to learn and improve our service. We would like to apologize for the inconvenience we brought you during your stay. The involved department has noted to do a necessary action so no re-occurrence will happen. Once again Thank you and we are looking forward to welcome you back soon. Best Regards,Alaa DarweeshFront Office Manager

2/10 – Terrible

Zaina

Points faibles : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 2 nuits en juin 2023

8/10 – Bien

Mayra

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Staff is professional, helpful and friendly

2/10 – Terrible

Ottavio

Voyage de couple
Points faibles : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Sporca. Colazione pessima. Stanza che affaccia sul parcheggio dove arrivano i bus dei turisti a tutte le ore e gas di scarico e rumori sono insopportabili. Ho trovato della spazzatura sotto il letto, ho segnalato alla reception. Un errore mi hanno risposto. Dopo 5 ore torno in stanza e non era stato pulito nulla. Servizio Navetta-spiaggia comodo. Piscina sporca.
Séjour de 1 nuit en mai 2023

6/10 – Acceptable

Gaurab

Points faibles : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Too crowded, unfriendly staff, they keep on asking what time are you checking out multiple times.

8/10 – Bien

sara

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel
Camera spaziosa e pulita, phon non funzionante ma sostituito in 20 minuti. Resort grande ma servizi non eccellenti, navetta gratuita per la spiaggia del mar morto. Colazione da migliorare.

8/10 – Bien

CESAR USIEL, HAMMOND

Points forts : Service et personnel, commodités
Price
Séjour de 2 nuits en avril 2023

10/10 – Excellent

Rafael

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Muy recomendado!
Hotel muy cómodo y con excelente acceso al mar muerto con su propio shuttle. el buffet esta delicioso y la habitacion super comoda y limpia.
Séjour de 1 nuit en mars 2023

10/10 – Excellent

James, Great Barr

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
This is a good modern hotel that suffers a little from its location, which is fairly isolated and away from other resort hotels. Nevertheless, the hotel is modern and well maintained, with two fantastic swimming pools - one with a water slide and a swim-up pool bar. Unlike some other resort hotels where you can walk to the Dead Sea, you'll need to take the free mini-bus shuttle instead. The hotel has its own car park, with plenty of free spaces. The room was very clean with a balcony offering a view of the Dead Sea. There was also WIFI access throughout the hotel. Dining options were okay, with a BBQ snack bar near the pool, the Sunset Terrace and the main restaurant that offers a dinner buffet for $15 JOD. Service in the restaurant for drinks was pretty slow and we finished our dinner before anyone came to take our drinks order. You should also be aware that this hotel did not serve any alcohol during our stay. Many other Dead Sea resort hotels do serve alcohol. Check-in was good, albeit they rigidly enforce the 3pm check-in time. However, you can use the pool whilst you wait to check-in and they provide free towels for you to use. Just make sure you've got your swimming gear on to make getting changed easier on arrival!

6/10 – Acceptable

rodrigo, madrid

Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement
The beach needs some searious cleaning and lets be hones you go for the beach
Séjour de 1 nuit en mars 2023

10/10 – Excellent

Marta

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en mars 2023

2/10 – Terrible

SAM

Voyage de couple
Points faibles : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
don't nonrefundable
Reservation department a répondu le 19 mars 2023
thanks you for feed back

10/10 – Excellent

Jeffrey

Voyage en famille
Points forts : Service et personnel, commodités
We got upgrade to bigger room so it was nice. The room has view of the Black Sea. We walked to the private beach which was a nice walk. Had a lot of fun on the beach. Great hotel and stay.
Séjour de 1 nuit en mars 2023
Reservation department a répondu le 16 mars 2023
Dear Jeffrey,thank you ,

6/10 – Acceptable

Paul

Voyage de couple
Points forts : État et installations de l’hébergement
Preis Leistung top. Hotel selbst jedoch in die Jahre gekommen.
Reservation department a répondu le 8 mars 2023
thanks for feed back

8/10 – Bien

Austyn

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
I enjoyed my stay at the Ramada very much. The staff is very helpful and friendly. The one thing I would change is adding water stations for free water around the hotel. If outside food and drink are not allowed, the least you can do is put out some sort of free water, so you aren’t having to spend 2 dollars for a bottled water.
Séjour de 3 nuits en février 2023
Reservation department a répondu le 8 mars 2023
thanks for feed back

10/10 – Excellent

Brett

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en février 2023
Reservation department a répondu le 8 mars 2023
thanks for feed back

2/10 – Terrible

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Points faibles : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Don’t recommend
I’m not one for leaving reviews but I had to on this occasion. The hotel had a terrible smell! The smell was inside and outside of the hotel including the room. The room was mediocre, expected better from the Ramada. The air conditioning wasn’t working even though it sounded like it was, there was no cold air coming out. The bed linen made us feel itchy and the floor was not clean. Not to mention there were flies everywhere! We found dead flies in the room and around the hotel. The food was expensive and terrible. There is nothing around and you’re not allowed to bring your own food into the hotel. We ended up checking in at another hotel the next night and had a fabulous experience there! Super disappointed - this hotel / resort was icky!
Séjour de 3 nuits en février 2023
Alaa a répondu le 26 févr. 2023
Dear Valued Guest , Thank you for taking the time to share your feedback regarding your recent stay. While we wish you had a better experience, it is feedback like this that we learn from and use to improve. We work hard to deliver an exceptional guest experience, and it is apparent in this case that we fell short. The involved department has noted to do a necessary action so no re-occurrence will happen. We do hope to have the opportunity to welcome you back in the future, so that we can provide a better experience.Best Regards,Nedal MasadehGeneral Manager

10/10 – Excellent

DIDIER

Séjour de 1 nuit en janvier 2023