Vue sur la plage ou l’océan

Hoedjiesbaai Hotel – Avis

2 out of 5
Hoedjiesbaai Hotel
38 Main Road, Saldanha, Western Cape

Avis

7,0

Bien

Note de 10 – Excellent, d’après 12 avis sur 44." "
Note de 8 – Bien, d’après 10 avis sur 44." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 13 avis sur 44." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 6 avis sur 44." "
Note de 2 – Terrible, d’après 3 avis sur 44." "

6,8/10

Propreté

7,2/10

Service et personnel

8,0/10

Commodités

6,2/10

État et installations de l’hébergement

7,4/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 – Excellent

KATSUTAKA

Séjour de 1 nuit en septembre 2023

10/10 – Excellent

Vladislav, Duluth

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Friendly staff, clean room, comfortable bedding. Good for short stays.
Séjour de 2 nuits en septembre 2023

8/10 – Bien

Ncumisa

Séjour de 1 nuit en mars 2023

8/10 – Bien

Samantha

Séjour de 1 nuit en mai 2022

2/10 – Terrible

Peter

Points forts : Service et personnel
Points faibles : Propreté, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 3 nuits en mai 2022

10/10 – Excellent

Elizabeth

Séjour de 1 nuit en mars 2022

8/10 – Bien

CAROL-ANN

Voyage en groupe
Points forts : Service et personnel, confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en février 2022

10/10 – Excellent

Eric

Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Séjour de 3 nuits en janvier 2022

8/10 – Bien

Lucille

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en octobre 2021

6/10 – Acceptable

Stephen

Points forts : Service et personnel
Hoedjiesbaai - Dated but excellent views
The hotel is extremely dated but the sea facing rooms with the balcony have excellent views. This is a 2 star hotel and you pay for what you get. Therefore the hotel lived up to 2 star expectations with 5 star views
View from my sea facing balcony
View from my sea facing balcony
Séjour de 3 nuits en septembre 2021

10/10 – Excellent

Renate

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Awesome
We absolutely loved the Western Cape. We can really recommend Hoedjiesbaai- beautiful, right on the beach and affordable. We will stay there again.
Séjour de 1 nuit en décembre 2019

8/10 – Bien

Philip A

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en décembre 2019

8/10 – Bien

Erik

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Simple and good
Nice place, for business purposes.
Séjour de 1 nuit en août 2019

10/10 – Excellent

Fundiswa

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Had a relaxed time with family. My body needed this vacation, I'm now rejuvenated ready for work
Séjour de 4 nuits en juin 2019

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en mai 2019

6/10 – Acceptable

Mpho

Points forts : Service et personnel, confort de la chambre
Points faibles : Propreté
Séjour de 2 nuits en mars 2019

6/10 – Acceptable

Jacob Willem

Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Average, need refit
Need a refit and secure parking
Séjour de 4 nuits en octobre 2018
Belinda a répondu le 25 oct. 2018
Dear guest, thank you for your feedback. We did some refurbishing a few years ago and really try to maintain a good standard. Kind regards

6/10 – Acceptable

Antoinette

Points forts : Service et personnel
Overall OK,except for a mouldy smell in the passag
Séjour de 1 nuit en septembre 2018
Belinda a répondu le 16 oct. 2018
Dear guest, thank you for your feedback. Yes, we do sometimes have a mildew smell in the hotel when there are a lot of seaweed on the beach. Luckily it is not always the case.

6/10 – Acceptable

Isak

Points faibles : État et installations de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en septembre 2018
Belinda a répondu le 4 oct. 2018
Dear guest, thank you very much for your feedback. It is much appreciated. Kind regards

8/10 – Bien

Roderick

Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Belinda a répondu le 16 mai 2018
Dear guest, we thank you for your review of our hotel. We hope we can be of service again in the future.

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Points faibles : Propreté, service et personnel
Belinda a répondu le 27 mars 2018
Dear guest, thank you for taking time to give us a rating on your visit to our hotel. Kind regards

8/10 – Bien

Alruda

Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Belinda a répondu le 26 mars 2018
Dear guest, thank you for your feedback. Hope to see you back at the hotel soon. Kind regards

10/10 – Excellent

Shirley

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Best holiday I've had in a long time. The view from our spacious room is breath-taking. Lovely beach for walks and swimming. Hotel staff and locals are friendly. It was very hot sitting on the balcony of the second floor as there is no umbrella or a stand for an umbrella.
Séjour de 5 nuits en janvier 2018
Belinda a répondu le 10 janv. 2018
Dear guest, we are so happy you enjoyed your stay at our hotel. We take note of your comment and will give consideration to it. Kind regards

4/10 – Médiocre

Beulah

Points faibles : Propreté, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 2 nuits en janvier 2018

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Points forts : Service et personnel
Points faibles : État et installations de l’hébergement
The service was okay, but I think the hotel needs a serious upgrade, the room was tidy but smelly.
Séjour de 3 nuits en décembre 2017
Belinda a répondu le 9 janv. 2018
Dear guest, thank you for your feedback. We take note of your comments. Sometimes the seaweed gives a specific smell, however, thank you for bringing it to our attention.

4/10 – Médiocre

Voyageur vérifié

Points forts : Service et personnel
Points faibles : Propreté, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
One horrible night!
When we entered the room a massive bad smell welcomed us. Bed sheets and duvet was used by the previous GUESTS. We have covered the bed with our private beach towels in order not to get in touch with the bed. Since we stayed there only one night from 22:00 to 7:30 in the morning we haven’t bothered to complain. Through this kind of hotels you learn to valuate clean hotels.
Séjour de 1 nuit en octobre 2017
Dear guest, thank you for your feedback. The state of the room you described is definitely not the standard we strive for our hotel rooms. All we can think is that you received the wrong room key, but that is no excuse. We apologize sincerely! Kind regards Belinda

4/10 – Médiocre

chantal

Points faibles : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Worse holiday ever
My experience was very bad, I will not recommend anyone to attend as it looks rundown form the outside, and the place inside and outside has a terrible smell. The building looks dilapidated from the inside. We left a day earlier as we couldn't stand the smell anymore. There's nothing to do, nothing to see or to attract people... no pool, absolutely nothing.. was totally boring.

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Points forts : Service et personnel
Points faibles : Propreté, confort de la chambre
Room with a view
The setting is beautiful. Decor appropriate for sea side hotel. Bathroom needs proper clean especially shower. Carpets need replacing.

10/10 – Excellent

Michele

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
We were blessed
We loved our stay and our room. It was superb to sit on the balcony and be right at the sea

6/10 – Acceptable

Lisebo

Points faibles : Confort de la chambre
I enjoyed my stay
I stayed well and the people were warm. There was house first time but the second day I slept peacefully. The room matt/floor is too dirty. Either out times or clean it often

8/10 – Bien

Andre

Points forts : État et installations de l’hébergement, confort de la chambre
Points faibles : Service et personnel
Rooms with a view
Good room rates. However the food from the restaurant was quite expensive. Having said this, the room was neat and the view breathtaking.

6/10 – Acceptable

Matthew

Points forts : Propreté, confort de la chambre
Points faibles : Service et personnel

10/10 – Excellent

William

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Very Nice, good value for money
Very nice, just the lift was not working

4/10 – Médiocre

Voyageur vérifié

Points faibles : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
The room was sub standard and the bathroom walls were covered in mould. It stank like rotten fish. To anyone thinking about visiting this area, I would recommend you drive pass this place

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Points faibles : Service et personnel
My stay was fair - only really used the room for showering and sleeping as we were at Tabakbaai for the entire weekend and only came to the hotel to shower and sleep. The bathroom kept flooding from the shower that I found a bit unpleasant as I nearly slipped on two ocassions.

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, confort de la chambre
Nice hotel
The hotel is nice however I feel that it can be upgraded

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.

8/10 – Bien

Dawid, Ashton

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Great weekend
Very enjoyable

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Hoedjiesbaaihotel - a place to wake up refresh...
The only area in which they may improve is on breakfast. R90 will buy a better breakfast at the Wimpy. The dinner was superb!

4/10 – Médiocre

Shemelia, cape town

Points faibles : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
not happy
The stay at the hotel was not great there was no warm water on basin and they need to remove the mats in the rooms due to insects .

4/10 – Médiocre

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté
Points faibles : État et installations de l’hébergement
Needs TLC
I was unaware of Wi-Fi availability. The smoking area was next to our room and smoke was constantly in our room and the smell unbearable. There was not a air conditioner in our room.

2/10 – Terrible

Voyageur vérifié

Points faibles : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
You get what you pay for
Not good. Overall not pleasant. Milk sour in room. Restaurant food not good quality (oily). Paid extra for balcony room with sea view - Tacky. 2 Star quality.

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, confort de la chambre
Points faibles : État et installations de l’hébergement
Hoedjiesbaai in Saldanha Bay
Went to Saldanha Bay for a night and booked rooms at the Hoedjiesbaai Hotel, didn't really know what to expect, however I wouldn't go back, as its basically a small fishing port with nothing much going for it. The hotel itself was quite disappointing as its old and run down. However the rooms were clean and the staff fairly helpful and the parking area has a security guard overnight, so if you just need a decent room then it will suffice. We weren't brave enough to try the restaurant so went to the Protea Hotel for dinner instead. We also didn't go the breakfast option which sounded expensive at 90 rand per head and instead drove to Paternoster and had brunch there instead - much nicer!

2/10 – Terrible

Peter, München

Points faibles : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Enttäuschendes Hotel aus den 70er Jahren
Leider eines des wenigen online verfügbaren Hotels vor Ort. Die Klientel scheinen eher einheimische "Handlungsreisende" zu sein als ausländische Touristen. Die Ausstattung ist veraltet und leider zudem ungepflegt. Der Blick auf den Strand ist durch Müll getrübt. Das Frühstück war von bescheidener Qualität. Preis/Leistung habe ich bei anderen Gelegenheiten in SA wesentlich besser erlebt.