4 piscines extérieures, accès possible de 7 h à 19 h, parasols

Iberostar Tucán - All inclusive – Avis

4.5 out of 5
Iberostar Tucán - All inclusive
Avda. Xaman-Ha, Lote Hotelero No 2, Playa del Carmen, QROO

Avis

8,6

Excellent

Note de 10 – Excellent, d’après 559 avis sur 1003." "
Note de 8 – Bien, d’après 250 avis sur 1003." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 90 avis sur 1003." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 57 avis sur 1003." "
Note de 2 – Terrible, d’après 47 avis sur 1003." "

9,2/10

Propreté

9,0/10

Service et personnel

8,6/10

Commodités

8,6/10

État et installations de l’hébergement

9,4/10

Écoresponsabilité

Avis

8/10 – Bien

Jessica

Voyage de couple
Points forts : Service et personnel, commodités
Beaucoup d'animaux et végétaux Trop de monde Nourriture et boissons 10/10
Séjour de 7 nuits en décembre 2023

10/10 – Excellent

Gregory

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 9 nuits en novembre 2023

10/10 – Excellent

Aurelien

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Hôtel parfait pour un séjour sur la Rivieria Maya
Hôtel presque parfait pour un séjour détente sur la Rivieria Maya. Très bel hôtel avec ses jardins luxuriants et sa petite jungle peuplée d'animaux. Très belle piscine et accès direct à la plage de Playacar. Chambres classiques mais confortables (manque des prises proche du lit si on doit faire un reproche). Propreté impeccable. Offre de restauration très variée et excellente, animations nombreuses et au top... Zone de Playacar sécurisée, et accès facile à tous les sites de la Riviera Maya (transports, ou voiture de location). Je recommande à 100%.
Séjour de 9 nuits en octobre 2023

10/10 – Excellent

Sylvie

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Magnifique
Superbe séjour : personnel agréable et toujours souriant, diversité alimentaire, piscine au top. Nous recommandons vivement.
Séjour de 11 nuits en octobre 2023

10/10 – Excellent

Sandrine

Voyage en famille, Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Osmose avec la nature
Hotel à la hauteur de mes esperences. Un emerveillement chaque jour à la vue debtous ces animaux qui y vivent.
Séjour de 11 nuits en octobre 2023

10/10 – Excellent

Sylvie

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour inoubliable
Sejour fantastique. Hôtel au top. Personnel très avenants. Beauté du lieu magnifique.
Séjour de 11 nuits en octobre 2023

10/10 – Excellent

Christophe

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Superbe complexe. Restauration de qualité y compris au buffet (ce qui est vraiment pas le cas dans les autres chaines). Mention speciale au restaurant japonais (à faire absolument). Les bars sont nombreux et les cocktails de qualité. Les animations sont également bien presentes. Le personnel est avenant et souriant. Une seule fausse note à déplorer : des punaises de lit !! Mais apparemment et selon d'autres avis cela touche énormément d'hôtels au Mexique. En conclusion : je recommande sans hésiter d'autant plus que lors des excursions nous avons rencontré des francais qui étaient vraiment decus des prestations de leurs Hôtels (situes aux alentours)
Séjour de 9 nuits en août 2023

6/10 – Acceptable

Yannick

Voyage en famille
Points forts : Propreté
Points faibles : Commodités, état et installations de l’hébergement
Infrastructure datée qui devrait être mise à jour; animation musicale pas vraiment actuelle, âgée; animation répétitive; manque de service autour de la piscine et à la plage; mini-bar pas rempli malgré un appel, produit indisponible et jamais remplacé; lampes abîmées dans la chambre et pas réparées ou changées; enquête de satisfaction donnée rapidement aux nouveaux arrivants avec présence du Chef cuisinier qui les salue et ignore les „anciens“ (ceux de plus d‘une semaine?)
Séjour de 14 nuits en avril 2023

10/10 – Excellent

Marie-Eve

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Nous avons adoré. Un tout inclus très bien. Pas de climatisation dans le gym par contre, suffocant…
Séjour de 6 nuits en février 2023

10/10 – Excellent

Jacqueline, Montreal

Voyage en famille, Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Emplacement idéal pour relaxer et prendre du bon temps

10/10 – Excellent

Myriam

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Excellent resort. Personnel chaleureux et toujours disponible. Buffet délicieux. Tout était propre. J'y retournerai

6/10 – Acceptable

TARIK

Voyage en famille
Points forts : Propreté, commodités
Points faibles : État et installations de l’hébergement
1) La restauration est de bonne qualité et suffisamment variée. 2) L'emplacement est très bien et sécurisé. 3) Pas de plastique ni pour l'eau ni pour les pailles des boissons.
Séjour de 3 nuits en août 2022

10/10 – Excellent

Jérome

Séjour de 9 nuits en juillet 2022

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour super, personnel très serviable, nourriture excellente, piscine et services de très bonne qualité, l’hôtel est un peu vieillot au niveau du style mais est très bien entretenu, seul bémol la réception où il ne faut pas avoir peur d’attendre 20 minutes à chaque demande. Les enfants ont adoré côtoyer des animaux en liberté dans le cadre tres verdoyant de l’hôtel.
Séjour de 5 nuits en juillet 2022

10/10 – Excellent

Nisrine

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Très agréable séjour, établissement très propre avec tous les services. Beaucoup d'animaux qui se promènent librement. Personne très gentil, efficace. On se sent en sécurité
Séjour de 14 nuits en mai 2022

10/10 – Excellent

Paul

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en mai 2022

8/10 – Bien

Nicole

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Très grande variété pour les repas, par contre la température des aliments restaient a désirer. Très propre, personnel très accueillant.
Séjour de 7 nuits en avril 2022

4/10 – Médiocre

Sylvianne

Voyage de couple
Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement
Points faibles : Commodités
Les algues s’il la plages et dans la mer fait que tu ne peux pas te baigner. Après deux heures d’attente pour mes valises, je suis allez les chercher moi même.
Séjour de 1 nuit en mars 2022

8/10 – Bien

Mario

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Cette hôtel est vraiment très bien pour son côté éco-responsable. Très belle nature!
Séjour de 7 nuits en mars 2022

8/10 – Bien

Valerie

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Hotel très bien placé. Plage très agréable malgré les algues chaque matin. Nourriture très correcte. Personnel au petit soin. Beaucoup d'animaux dans l'hôtel. Chaque matin nous avions des paons, des coati, ou des singes devant notre chambre
Séjour de 10 nuits en mars 2022

10/10 – Excellent

Jessica

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 3 nuits en février 2022

2/10 – Terrible

Jacqueline

Séjour de 8 nuits en décembre 2021

10/10 – Excellent

Olivier

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 10 nuits en novembre 2021

10/10 – Excellent

kevin

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Très bien à part la clientèle
Très bel hôtel. Spacieux et confortable. Les chambres sont grandes et agréable à part la deco un peu old school. La restauration est bonne et de qualité, les plats sont variés et renouvelés tous les jours. Les restaurants à la carte très bien également. La piscine est st grande et chaude, parfois il manque un peu de transats car les gens laissent leurs serviettes toute la journée même si ils ne sont pas là. Beaucoup d’américains avec les débordements qui vont avec, clientèle bruyante et trop à l’aise. Les spectacles du soir sont de qualité pour un resort. Les employés sont très agréables et gentils. Un très bon séjour dans cet hôtel mitoyen du quetzal.
Séjour de 3 nuits en juillet 2021

10/10 – Excellent

SUSAN

Voyage en famille
Points forts : Commodités
I was truly surprised at all the animals that were on the premises. I adore all wildlife and was in awe of the variety you had. The premises were maintained impeccably and the staff was incredibly friendly and efficient.
Séjour de 8 nuits en mai 2024
Quality Manager a répondu le 22 mai 2024
First of all, we would like to thank you for taking the time to share your wonderful impressions of your stay with us. It is of great importance to us that our guests appreciate our well-thought-out holiday concept. Our day to day efforts are to help guarantee our guests can experience the highest levels of comfort with an equally pleasant atmosphere. Again we thank you for sharing this fabulous review of our hotel and we hope to welcome you back again in the not too distant future.Best Regards,

10/10 – Excellent

Susan

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
We enjoyed everything about it. Beautiful place and enjoyed the wildlife. Do wish housekeeping was better. Didn’t seem like our floor was clean much always had sand on feet even after getting out of shower. There was sand pilled in corners. Other than that it was fantastic.
Séjour de 6 nuits en mai 2024
Quality Manager a répondu le 21 mai 2024
Thank you for choosing Iberostar Tucan & Quetzal and for sharing your experience with us.We are delighted to read that you had a pleasant time in our hospitality. On the other hand, we regret to read that we have not been able to meet your expectations regarding cleanliness and it surprises us, as we follow a strict cleaning protocol and we are characterized for our immaculate and pristine hotels, we totally agree that correct hygiene is essential to offer a comfortable stay for our guests, and we assure you that this is our goal. We will pass your comments to the correct department for their consideration.Once again, we thank you for your feedback and we hope to welcome you back in the future.Kind regards,

10/10 – Excellent

Ryan Doyle

Voyage en famille, Voyage de couple, Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Like the wildlife and how quiet the resort is.
Séjour de 6 nuits en mai 2024
Quality Manager a répondu le 20 mai 2024
We would like first of all to thank you for your excellent review of Iberostar Tucan & Quetzal.Our goal is to create a particularly pleasant atmosphere for our guests with our numerous services in our wonderfully designed hotel, so your words confirming our success are really important to us. It is also good to know that you hold us in fond memories and we very much hope that you visit us again soon.Best Regards,

10/10 – Excellent

Olivia

Voyage en groupe
Séjour de 3 nuits en mai 2024

10/10 – Excellent

Deborah H.

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 4 nuits en mai 2024

10/10 – Excellent

Paola

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
I bagni sarebbero un po' da sistemare, nel senso che le porte andrebbero cambiate e le fughe rifinite meglio, ma è tutto pulitissimo ed è la cosa più importante. I giardini sono ben curati, i ristoranti offrono degli abbondanti buffet che possono accontentare tutti. Ci sono poche sdraio rispetto al numero di ospiti. A me è piaciuto e mi sono rilassata.
Séjour de 7 nuits en avril 2024

10/10 – Excellent

Maria del Carmen

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Points faibles : Commodités
Amazing hotel! great food. The only thing missing was service on the beach. You had to get your drinks from the beach bar (and wait in line)
Séjour de 4 nuits en avril 2024
Quality Manager a répondu le 3 mai 2024
It has been most pleasing to read that you had such a great time in our hospitality and we want to thank you for sharing it with others. The fact that we were able to provide you with such a wonderful holiday experience is extremely satisfying and we will continue working hard to achieve this every day. We try to think of everything to provide our guests with a perfect holiday. Also,we are delighted that we could completely satisfy you with our culinary offer. Our chefs work very hard on a daily basis to please our guests with only the finest ingredients and the fact that you noticed this is great to hear.Likewise, we thank you for sharing your observations and we hope that we will be able to serve you again in the future.Best Regards,

2/10 – Terrible

susana patricia

Voyage en famille
Points faibles : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
staff rude , fire ants in the rooms , dont stay there, pick better resort
Séjour de 6 nuits en avril 2024
Quality Manager a répondu le 1 mai 2024
We really appreciate you notifying us of your concerns related to your recent stay with us.Rest assured we will take note of the improvement opportunities that your observations offer us. Excellence in service truly is one of our strengths and we work with enthusiasm for it to remain so. Customer orientation and a personalized service are essential to achieving maximum satisfaction among our guests and we are sad that during your stay we did not accomplish our goal with you. We regret any inconvenience during your stay. Once more, we would like to thank you for your invaluable opinion, and we hope that you had a pleasant journey home.Best regards,

10/10 – Excellent

Lisa

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Great property for family vacation!! Super friendly, clean and delicious food. We were relaxed and pampered all week. Only suggestion for improvement is to serve ground coffee and not instant!
Séjour de 7 nuits en avril 2024
Quality Manager a répondu le 30 avr. 2024
We want you to know that your review of Iberostar Tucan & Quetzal is very much appreciated. We are always delighted to receive clarification that our guests have enjoyed a wonderful holiday and have left with happy memories.Our combination of both professional and friendly service is one of our main priorities and we are always working to provide our guests with a genuinely wonderful experience. Also, we are delighted that we could completely satisfy you with our culinary offer. Our chefs work very hard on a daily basis to please our guests with only the finest ingredients and the fact that you noticed this is great to hear.Likewise, we thank you for sharing your observations with us and look forward to welcoming you back again soon.Best Regards,

10/10 – Excellent

Fernando

Voyage en famille avec de jeunes enfants, Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 5 nuits en avril 2024

10/10 – Excellent

James

Voyage en famille, Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
The staff was very accommodating and helpful. The property and rooms were extremely clean. We would definitely come back
Séjour de 6 nuits en avril 2024
Quality Manager a répondu le 30 avr. 2024
It is always fabulous for us to receive such complimentary reviews like yours. We really do appreciate the time and effort you have taken to share this opinion of your recent holiday at Iberostar Tucan & Quetzal. We have treated your description as a success story and your comments confirm that we are definitely on the right track with our numerous efforts and our attention to detail. Also, we are pleased to read that the wonderful service of our team was able to make your visit memorable.We, therefore want to thank you again for your excellent review and will be delighted to welcome you back to one of our hotels in the near future.Best Regards,

4/10 – Médiocre

Praveen

Points faibles : Service et personnel, état et installations de l’hébergement
Séjour de 4 nuits en avril 2024

10/10 – Excellent

Clarence

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Food was great, entertainment and Staff were absolutely fantastic
Séjour de 5 nuits en février 2024
Quality Manager a répondu le 22 avr. 2024
We would like to, first of all, thank you for your kind review of your recent holiday with us at Iberostar Tucan & Quetzal. Such pleasant feedback of our hotel is, of course, a great pleasure to read and confirms for us that our daily actions are worthwhile and that we are on the right path with our numerous efforts. Also, we are delighted to know that our excellent service provided by our team and our wonderful culinary offer has exceeded your expectations.Again we thank you for your positive review of our hotel and we hope that we will continue to provide you with excellent holiday experiences in the future.Best Regards,

10/10 – Excellent

Yevgeniy

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 7 nuits en avril 2024

10/10 – Excellent

Jane

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
The property was perfect. Lovely pool and beach. Staff always available to help. My mother is in a wheelchair and they gave us a dedicated lounger with shade for all of us which was wheelchair accessible for the whole week. Excellent service. All the food was of high quality, lots of variety. We did buffet style for breakfast and lunch and a la carte for dinner. My favourites were the Japanese and the Mediterranean. Throughly enjoyed our stay. Loved all the wildlife. The room and air con was all good for a great nights sleep. Room was super clean. Would recommend and return.
Séjour de 7 nuits en avril 2024
Quality Manager a répondu le 17 avr. 2024
We would like to express our appreciation for your kind words and positive rating of Iberostar Tucan & Quetzal. It was a pleasure to read your description of our establishment and it motivates us to maintain our standards. Of course, we will relay your compliments to our team, they will be delighted to know that they enhanced your holiday experience. It would be an honour to serve you again in the future at our hotel, until then we wish you all the best.Kind regards,

10/10 – Excellent

Anthony

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Our first time to the Playa property. The grounds were beautiful and service was excellent. Highly recommend this property.
Séjour de 5 nuits en avril 2024
Quality Manager a répondu le 17 avr. 2024
We thank you for taking the time to share this wonderful impression of your stay with us. It is of major importance to us that our guests appreciate our well-thought-out holiday concept. Our day to day efforts are to guarantee our guests can experience the highest levels of comfort in a really pleasant atmosphere. Again we thank you for sharing this fabulous review of our hotel and we hope to welcome you back again in the not too distant future.Best Regards,

10/10 – Excellent

Florian

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 4 nuits en avril 2024

10/10 – Excellent

JUAN PABLO

Séjour de 3 nuits en avril 2024

8/10 – Bien

Srinivas

Voyage en famille avec de jeunes enfants, Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Good place
Séjour de 4 nuits en avril 2024
Quality Manager a répondu le 17 avr. 2024
First of all, we want you to know that we are really happy that you had such an excellent holiday with us and thank you for sharing your experience. As we aim on a daily basis to exceed the needs and goals of our valued guests and provide them with a place of joy and total comfort, we are obviously humbled by your kind words.We would like to express our gratitude once again for your wonderful feedback and hope to have the honour of serving you again soon.Best Regards,

10/10 – Excellent

ashwini

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Great
Séjour de 4 nuits en avril 2024
Quality Manager a répondu le 17 avr. 2024
We would like first and foremost to thank you for choosing Iberostar Tucan & Quetzal for your recent holiday and also for taking the time to share your opinion. Every day is a new challenge for us based on our passion for providing our guests with an environment similar to a home away from home. Thank you for sharing this positive feedback and we hope to welcome you back again soon.Best Regards,

10/10 – Excellent

Ben

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Excellent place! Thank you! We will be back!
Séjour de 4 nuits en avril 2024
Quality Manager a répondu le 11 avr. 2024
We would like first and foremost to thank you for choosing Iberostar Tucan & Quetzal for your recent holiday and also for taking the time to share your opinion. Every day is a new challenge for us based on our passion for providing our guests with an environment similar to a home away from home. Thank you for sharing this positive feedback and we hope to welcome you back again soon.Best Regards,

10/10 – Excellent

Katelyn

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
This was our first all inclusive resort and it was everything we wanted! The food was great, didn’t need reservations for the dinner restaurants except for one. We were upgraded to a junior king suite upon arrival which was awesome and our room was a “jungle view”. I really loved waking up to all the wild life.Literally on your balcony. The staff was so incredibly kind and attentive. It was a 5 minute drive to down town where you get to really experience the culture and it’s so fun!!!! I would recommend everyone to try this resort
Séjour de 5 nuits en avril 2024
Quality Manager a répondu le 9 avr. 2024
We are very pleased to read that you had such a pleasant time in our hospitality at Iberostar Tucan & Quetzal and we want to thank you for sharing your opinion with others. Confirmation that we were able to exceed your expectations is spectacular news for us.It is also very satisfying for us that you have kept us in your fondest memories and it will be an honour to welcome you back again in the future until then we wish you all the best.Kind Regards,

10/10 – Excellent

Chad

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Beautiful property. Staff was great. Food and beach was really nice
Séjour de 5 nuits en mars 2024
Quality Manager a répondu le 9 avr. 2024
It is always excellent for us to receive such complimentary reviews like this. We really do appreciate the time and effort you have taken to share this opinion of your recent holiday in our hospitality at Iberostar Tucan & Quetzal.We have treated your description as a success story and your comments show that we are on the right track with our numerous efforts and our attention to detail.We would like to thank you once again for your kind review and will be delighted to welcome you back to one of our hotels soon.Best Regards,

10/10 – Excellent

Mattie

Voyage de couple
This was my second stay, this time during busy mid march. This is my Goldilocks all inclusive in playa. The beach is perfect not rocky, the food is good, it’s a more laid back vibe (not too much loud partying). It’s large enough to have forested areas with wildlife but small enough to walk. Plus being part of gated playa car allows for easy and safe walking around the area. Will definitely return. Might choose elsewhere if I brought my elementary age kids only because the water slides are more like a tot splash pad and it Has no shade.
Séjour de 4 nuits en mars 2024
Quality Manager a répondu le 25 mars 2024
First of all, we want to thank you for choosing Iberostar Tucan & Quetzal for the second time. Confirmation that we were able to exceed your expectations is spectacular news for us.It is also very satisfying for us that you have kept us in your fondest memories and it will be an honour to welcome you back again in the future until then we wish you all the best.Kind Regards,

8/10 – Bien

Lawrence

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Staff was super helpful on tracking lost luggage and immigration forms.
Séjour de 7 nuits en mars 2024
Quality Manager a répondu le 25 mars 2024
Your review of Iberostar Tucan & Quetzal is very much appreciated. We are always very happy to receive confirmation that our guests have enjoyed a wonderful holiday and have left with happy memories.Our combination of both competent and friendly service is one of our main priorities and we are constantly working to provide our guests with a genuine experience.Again, we thank you for your kind comments and we look forward to welcoming you back again soon.Best Regards,

10/10 – Excellent

Nancy Victoria

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel
Points faibles : État et installations de l’hébergement
Towels in rooms very old.
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Quality Manager a répondu le 25 mars 2024
We thank you for choosing Iberostar Tucan & Quetzal as host of your recent vacations.Every day is a new challenge for us based on our passion for providing our guests with an environment similar to a home away from home. Likewise, we thank you for sharing your observations with us as they are an invaluable tool that help us to enhance our service and therefore, our guests' experiences.We hope to have the honor of hosting you once again on your upcoming vacations.Kindly,