Coffre-fort, bureau, espace de travail pour ordinateurs portables

ibis Hong Kong Central And Sheung Wan – Avis

3.5 out of 5
ibis Hong Kong Central And Sheung Wan
No. 28 Des Voeux Road West, Sheung Wan, Hong Kong

Avis

8,2

Très bien

Note de 10 – Excellent, d’après 403 avis sur 1025." "
Note de 8 – Bien, d’après 406 avis sur 1025." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 147 avis sur 1025." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 46 avis sur 1025." "
Note de 2 – Terrible, d’après 23 avis sur 1025." "

8,2/10

Propreté

8,6/10

Service et personnel

7,8/10

Commodités

8,0/10

État et installations de l’hébergement

8,4/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 – Excellent

Christophe

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Excellente adresse !
Hôtel très bien situé sur la ligne de tramway et à côté du terminal de ferry pour Macao. Personnel très aimable et serviable. Propreté irréprochable. Belle vue sur la baie en dépit de la présence d'un immeuble (fin) devant (mais on ne peut pas tout avoir). Petit-déjeuner copieux et parfait pour commencer la journée. Une excellente adresse.
Séjour de 12 nuits en janvier 2024

8/10 – Bien

Pierre

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Hôtel ibis standard à la décoration vintage.
Séjour de 3 nuits en décembre 2023

10/10 – Excellent

Siu Wai

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
I like this hotel especially the size of the room . Its staffs are friendly and welcoming. The location is also convenient with good choices of public transport and restaurants.
Séjour de 10 nuits en novembre 2023

8/10 – Bien

Christine

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Very close to Central, the MTR and the tram. The hotel is very quiet.
Séjour de 6 nuits en septembre 2023

10/10 – Excellent

GAYLORD, SAINT GILLES LES BAINS

Séjour de 7 nuits en juin 2023

4/10 – Médiocre

Nicolas

Points forts : Propreté, service et personnel
Points faibles : État et installations de l’hébergement
L'établissement est en rénovation ce qui du coup ne le rend pas spécialement agréable. Les chambres sont assez vetustes et la clim et vraiment trop forte.
Séjour de 9 nuits en mai 2023
Jennifer Siu a répondu le 30 mai 2023
Cher Nicolas,Merci d'avoir pris le temps de nous écrire.Je note votre commentaire sur la rénovation et l'état de la chambre. Chez ibis, notre objectif est de fournir un excellent service et un hébergement confortable à un prix compétitif. Pendant ce temps, nous continuons à faire des travaux d'entretien préventif qui sont en cours. Nous continuerons à surveiller et à améliorer l'état des installations afin d'offrir le plus haut niveau de service et d'expérience possible à nos précieux clients. Nous nous excusons si le processus vous a causé des inconvénients et une expérience désagréable.Comme vous avez trouvé la climatisation trop forte pendant votre séjour, n'hésitez pas à contacter notre personnel pour obtenir de l'aide ou demander une couverture supplémentaire, mais je suis désolé que cela ait affecté votre séjour chez nous.Encore une fois, nous vous remercions pour vos commentaires et espérons avoir l'occasion de servir à nouveau à l'avenir.Bien à vous,Jennifer SiuResponsable des opérations hôtelières

8/10 – Bien

Thierry

Points forts : Propreté, service et personnel et commodités.
L’hôtel est très bien placé. Cependant, dans la chambre, le réfrigérateur ne fonctionnait pas, les services étaient très usées (mais propres), et la vue de la chambre très médiocre
Séjour de 3 nuits en février 2023

8/10 – Bien

Martin

Voyage en famille
Points forts : Propreté
Good location and convenience, you get pretty much what you expect from an Ibis hotel.
Séjour de 3 nuits en avril 2024

10/10 – Excellent

Andrew

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Good location. Responsive staff. Basic room but with space and necessary items.
Séjour de 2 nuits en avril 2024

6/10 – Acceptable

Robin

Points forts : Propreté, service et personnel
Gemiddeld een gewoon hotel als je een kamer met view hebt dan is het fantastisch. Die had ik met overzicht op de haven. Koffie en thee safe op de kamer. Standaard indeling IBIS hotels. Je weet wat je krijgt
Séjour de 2 nuits en avril 2024

6/10 – Acceptable

Samprada

Points forts : Service et personnel
Séjour de 6 nuits en mars 2024

6/10 – Acceptable

Ivy

Points forts : Service et personnel
Séjour de 4 nuits en avril 2024

8/10 – Bien

Poh Penv

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
地理位置不錯,可以感受香港。
Séjour de 2 nuits en avril 2024

10/10 – Excellent

Vai Sio Lydia

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Great location with great choices of restaurants
Séjour de 7 nuits en mars 2024

6/10 – Acceptable

Sabrina Yuen Mei

Voyage en famille
Points faibles : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
There's strong cooking smell in the corridor outside our room, we told the staff in the reception but there's no improvement. There was dust under the bed and around the border of the head board through out our stay. The reception acted defensively on our complaints rather than listened to us to get a resolution. The 'kettle' in the room worked intermittently while there's no supply of bottled water. Condition of the room was poor in that corner of the shower room was broken & looked mouldy, curtains in the bedroom was filthy & mouldy in places. Side table on one bed bad been ribbed off hence no place to put essentials like mobile handset etc I had always liked Ibis but this stay put me off booking this hotel again.
Séjour de 14 nuits en mars 2024
Jennifer Siu a répondu le 5 avr. 2024
Dear Sabrina Yuen Mei,Thank you for taking the time to write to us. It is with deep regret to learn about the unpleasant experience you had recently. Please rest assured that cooking is prohibited in our guestrooms. The team has investigated the case and despite the absence of cooking as the source of the smell, it was unfortunate that you still experienced an unpleasant odor in the corridor. I apologise for any discomfort it caused during your stay. Please accept my apology for the dust in the room and the cleanliness of the bathroom. Our Housekeeping Manager does ongoing checks and inspections of the rooms to ensure our cleanliness standards, however I am sorry if you were let down on this occasion.Regarding the malfunctioned kettle, please do not hesitate to contact our staff for assistance or to change it for you during your stay. To comply with upcoming government regulations and as part of Accor’s sustainability commitment, please understand that amenities such as bottles of water, shower caps, sanitary bags, etc. are no longer placed in rooms, however we are pleased to offer additional amenities at your request. You are also suggested to refill your bottles at the water dispenser located on 5/F so as to reduce the use of single-use plastics.Taking this opportunity, we wish to also share with you that there are ongoing repair works in all our rooms to ensure that our standards are met. May I share with you that we do have a renovated room from August last year for our guests to consider. Namely “MyRoom by Jennifer: My Residence / Queen Room”, the 17 sqm cozy room features a tasteful blend of soothing colors and soft lighting. The well-equipped amenities include USB charging ports, a window-side table, large storage space and more will make you feel right at home. At ibis, our goal is to provide great service and comfortable accommodation at a competitively low price. As one of the hotels of a brand you like, I truly hope that we will have another chance of welcoming you back where you can witness the improvements we have made.Kind Regards,Jennifer SiuHotel Operations Manager

8/10 – Bien

Jose

Voyage de couple
Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement
Hotel acorde a el precio que se pagó.
Séjour de 5 nuits en mars 2024

8/10 – Bien

toshiharu

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
アートバーゼル香港で4泊しました。設備は清潔、機能的で安心してられました。18階でしたが大変静かでした。ガゴシアン、ツビルナー等にも徒歩でいけます。次も泊まりたい。
Séjour de 4 nuits en mars 2024

8/10 – Bien

Kin Pong

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
不錯 交通方便
Séjour de 6 nuits en mars 2024

8/10 – Bien

Cindy

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 2 nuits en mars 2024

10/10 – Excellent

Man Yee

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
交通方便,在機場坐A11在港澳碼頭下車,越過對面沿著電車路直走幾分鐘,跟著電車轉彎,看到Starbucks 就到了。離開時在剛剛轉彎位置旁你就有A11坐回機場,十分十分方便
Séjour de 4 nuits en mars 2024

10/10 – Excellent

Kana

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
I got free drinks and top floor room with VIP access. It gives good relaxing feeling after long flight.
Séjour de 1 nuit en mars 2024

10/10 – Excellent

Haiqi

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
オーシャンビューの部屋を予約しました。景色は綺麗でした。
Séjour de 4 nuits en mars 2024

6/10 – Acceptable

Valley

Voyage en famille
Points forts : Service et personnel
Points faibles : État et installations de l’hébergement
Staff very helpful and nice. Before I went there I emailed them about transportation and they responded in details
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Jennifer Siu a répondu le 25 mars 2024
Dear Valley,Thank you for your positive feedback regarding our staff. We are delighted to hear that they were helpful and provided you with detailed information regarding transportation before your arrival. I have passed on your comments to the team as motivation for the staff who strive to provide excellent customer service and assist our guests in any way we can to ensure a pleasant stay.Thank you for your comments again. We look forward to welcoming you back and providing you with another amazing experience at ibis. Kind Regards,Jennifer SiuHotel Operations Manager

10/10 – Excellent

Anne

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Very central lovely helpful staff and very clean and tidy
Séjour de 8 nuits en mars 2024

6/10 – Acceptable

??

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 3 nuits en mars 2024

8/10 – Bien

Keung

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
The room is clean. Good ventilation. Friendly staff and efficient service. Good location. Only one thing i don't like is the size of the room which is quite small 😅
Séjour de 11 nuits en mars 2024

10/10 – Excellent

Jungbin

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
역까지 걸어서 10분. 공항에서 A11타고 내리면 도보 10분거리에 위치함
Séjour de 2 nuits en mars 2024

6/10 – Acceptable

Takashi

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté
Points faibles : État et installations de l’hébergement
室温が低く、寒い
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Jennifer Siu a répondu le 25 mars 2024
Takashi 様コメントしてくださってありがとうございます。エアコンの温度は各部屋の操作パネルで調節可能ですが、お部屋が寒かったとのこと、大変申し訳ございませんでした。 部屋の換気を良くするために、エアコンを送風モードに切り替えることをお勧めします。 また、ポータブルヒーターもご用意しておりますので、次回ご利用の際はお気軽にお電話ください。お電話をいただきましたら喜んで対応させていただきます。お時間を割いてご連絡いただきまして、重ねて御礼申し上げます。 またのお越しをお待ちしております。イビス香港セントラル&シェンワンフロントオフィス・マネージャーJennifer Siu

8/10 – Bien

Cindy

Séjour de 2 nuits en mars 2024

4/10 – Médiocre

Mathieu

Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement
Points faibles : Propreté
Good location, subpar cleanliness.
Séjour de 7 nuits en mars 2024
Jennifer Siu a répondu le 21 mars 2024
Dear Mathieu,Thank you for your satisfaction with our location.Please accept my apology regarding the cleanliness. Rest assured that your comment was shared with our Housekeeping Team, and we will pay further attention to the cleanliness. Our Housekeeping supervisors will do spot check more frequently and hope to improve our room quality further.Thank you again for taking the time to write to us. We hope the experience will not alter your confidence in our hotel and that you will give us the opportunity of welcoming you again.Kind Regards,Jennifer SiuHotel Operations Manager

8/10 – Bien

Carlo

Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement
I wish the would speak more inglish
Séjour de 5 nuits en mars 2024

10/10 – Excellent

ROSY

Voyage de couple
Fabulous attention staff
Séjour de 3 nuits en mars 2024

10/10 – Excellent

Maggie

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
舒服
Séjour de 8 nuits en mars 2024

8/10 – Bien

HARUMI

Points forts : Propreté, service et personnel et commodités.
お風呂がイマイチてました。それ以外はとても良いです。
Séjour de 4 nuits en mars 2024

6/10 – Acceptable

Mee Lynd

Séjour de 3 nuits en mars 2024

6/10 – Acceptable

GRACE

Voyage en famille
Points forts : Service et personnel
Points faibles : Propreté
I requested for Marine view and I was not given that room. It was an older bldg , not as I expected. Staff is ok though I will go with different hotel if I go back to Hongkong.
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Jennifer Siu a répondu le 18 mars 2024
Dear Grace,Thank you for your comments and satisfaction with our staff.For special room requests we do our best to accommodate all. While we make every effort to accommodate our guests' preferences, room allocation is subject to availability, and unfortunately, on this occasion, we were unable to provide you with the desired room. May I suggest you book a Harbour View Room the next time to make sure your stay is comfortable. At ibis, our goal is to provide great service and comfortable accommodation at a competitively low price. Meanwhile we continue to do preventative maintenance work that is ongoing. We will keep monitoring and enhancing the condition of the facilities to deliver the highest possible level of service and experience to our valuable guests.Thank you again for taking the time to write to us. We hope to have another chance to welcome you again in our world of hospitality.Kind Regards,Jennifer SiuHotel Operations Manager

10/10 – Excellent

SP

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
沒有
Séjour de 1 nuit en mars 2024

10/10 – Excellent

SP

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
沒有不滿,一齊都好
Séjour de 3 nuits en mars 2024

8/10 – Bien

??

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
방이 쬐꼼 쫍다고해서 염려했는데, 그동네 밀찝또를 감안하면 저럭그럭했습니다. 씨슬적만 인내하면 이렁저렁. .패밀리 룸이라 바다뷰도 있고 직원들 친절하고. 1층 식당 및 인근 편의점 이용도 좋았습니다. 선착장과 센트럴도 가까워서 도보로 다녔네요. 가성비 조으네요.
Séjour de 3 nuits en février 2024

8/10 – Bien

Wai Ming

Points forts : Service et personnel
Séjour de 5 nuits en février 2024

8/10 – Bien

JIHYE

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
교통좋고 방 사이즈눈 적지만 2명 쓰기 충분했어요 깔끔했고 좋았어요 다시 홍콩가도 또 이용하고싶어요~
Séjour de 3 nuits en mars 2024

6/10 – Acceptable

Suk Man

4/10 – Médiocre

Akiko

Séjour de 3 nuits en mars 2024

8/10 – Bien

Chizuru

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
ラウンジ?で使用できるドリンク券いただきましたが、使用する機会がなかったので、ジュースなどお部屋で飲めるものを、いただけたほうが良かったです。
Séjour de 2 nuits en mars 2024

10/10 – Excellent

Aiko

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
スタッフの皆さんの対応がとても丁寧でした
Séjour de 2 nuits en mars 2024

8/10 – Bien

SACHIKO

Voyage en groupe
すぐ近くにトラム乗り場があり便利でした。周囲に夜遅くまでやっているお店が少なく、22時以降の食事に困りました
Séjour de 3 nuits en février 2024

8/10 – Bien

Florian

Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement
Séjour de 3 nuits en février 2024

6/10 – Acceptable

David

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel
The main issue with this hotel is the lack of storage space in the bedrooms and we are unlikely to use this hotel again. The storage is only suitable for stays of a couple of nights but we had booked in for 8 nights which meant that most of our things had to be left in luggage. Also the room safe is much too high and shorter people would find it hard to use without standing on a chair.
Séjour de 8 nuits en février 2024
Jennifer Siu a répondu le 4 mars 2024
Dear David,Thank you for taking the time to share your feedback regarding your recent stay at our hotel. We sincerely apologize for any inconvenience you experienced due to the lack of storage space in the bedrooms. May I suggest you choose our renovated room named “MyRoom by Jennifer: My Residence / Queen Room”, where you can find well-equipped amenities including ample storage space, USB charging ports, a window-side table, and more that will make you feel right at home. Regarding the height of the room safe, it is sorry that it caused inconvenience to you. We will take your comments to future review and assess the placement of the room safes in our rooms for necessary adjustments to ensure guests stay comfortably with us.Thank you once again for sharing your concerns. We hope that you will give us another opportunity to serve you in the future.Kind Regards,Jennifer SiuHotel Operations Manager

10/10 – Excellent

Yu

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
MTRの駅からはちょっとだけ歩きますが、設備やスタッフ対応は良かったです。大通りに面していますが、ホテルの中は静かで過ごしやすかったです。香港駅や、空港行きバス停が徒歩圏内ですので空港へのアクセス良好です。これといった欠点がなかったので、次回も利用を検討したいです。
Séjour de 3 nuits en février 2024

8/10 – Bien

Riza

Séjour de 2 nuits en février 2024