Hall

Edinburgh Marriott Hotel Holyrood – Avis

4 out of 5
Edinburgh Marriott Hotel Holyrood
81 Holyrood Road, Edinburgh, Scotland

Avis

8,2

Très bien

Note de 10 – Excellent, d’après 433 avis sur 1001." "
Note de 8 – Bien, d’après 339 avis sur 1001." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 146 avis sur 1001." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 53 avis sur 1001." "
Note de 2 – Terrible, d’après 30 avis sur 1001." "

8,6/10

Propreté

8,6/10

Service et personnel

8,2/10

Commodités

8,2/10

État et installations de l’hébergement

8,0/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 – Excellent

philippe

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
A recommander
très bon séjour malgré une mééo ..écossaise ;) Quelques travaux de renovation sont en cours, mais n'ont pas été genant . une vraie piscine, une vraie salle de sport et une promenade adorable en pleine nature a deux pas Le personnel a été plus que parfait
Séjour de 5 nuits en octobre 2023
Phoebe a répondu le 24 oct. 2023
Merci pour votre avis. Nous espérons que vous reviendrez.

8/10 – Bien

carlo

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 2 nuits en septembre 2023
Phoebe a répondu le 2 oct. 2023
Thank you for your feedback.

8/10 – Bien

Nengeh

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
a bit old but clean and confortable.
Séjour de 7 nuits en juillet 2023
Callum S. a répondu le 4 août 2023
Dear Nengeh,Thank you very much for leaving us with your feedback.It's lovely to see that you enjoyed your stay with us, especially that you found the hotel to be well cleaned and comfortable. I'd also like to add that we are currently undergoing a renovation which aims to make the hotel feel more modern.If there is anything else about your recent stay that you would like to discuss with us, please don't hesitate to contact us through the "Email Property" link on your booking confirmation.Thank you very much for choosing to stay with us and we hope we have the pleasure of welcoming you to a newly refurbished Edinburgh Holyrood Hotel in the near future!Kind Regards,

10/10 – Excellent

NADINE

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en juin 2023
Phoebe a répondu le 18 juill. 2023
Thank you for your feedback. We hope to see you again soon.Kind Regards,PhoebeReservationsEdinburgh Holyrood Hotel

2/10 – Terrible

Francois

Séjour de 3 nuits en mai 2023
Phoebe a répondu le 14 juill. 2023
Thank you for taking the time to give us your feedback. We are sorry that our hotel did not fully live up to your expectations this time.We take all of our guests feedback on board and always endeavour to be the best that we can.We hope you will stay with us again in the future.Kind Regards,PhoebeReservationsEdinburgh Holyrood Hotel

10/10 – Excellent

Nathalie

Séjour de 4 nuits en avril 2023

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Cet hôtel est très bien situé, le personnel est vraiment très accueillant.
Séjour de 5 nuits en mars 2023
Ayla a répondu le 8 mars 2023
Bonjour Eric,Merci pour votre retour. Je suis ravi d'apprendre que vous avez passe un agreable sejour avec nous. J'espere que nous pourrons vous accueillir dans le futur.Cordialement,AylaFront Office Supervisor

10/10 – Excellent

Cécile

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Fabuleux !
Après un problème de confirmation non reçue par l’établissement, l’équipe s’est donné du mal pour nous trouver les 2 chambres souhaitées ! Ils ont été fantastiques, disponibles, serviables et aimables. Restaurant très bien, petit déjeuner délicieux, chambres très propres et confortables. Au top !
Séjour de 2 nuits en août 2022

10/10 – Excellent

Francois

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Parfait pour visiter la vieille ville
Un gros hotel mais avec un certain charme. Chambre spacieuse et calme. Copieux petit-déjeuner. Un concierge adorable. Et le tout à proximité de la vieille ville accessible à pied.
Séjour de 2 nuits en mai 2022

8/10 – Bien

marie-cecile

Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
C'est bien
Très bon hôtel dans l'ensemble.
Séjour de 1 nuit en mars 2022

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 3 nuits en mars 2020
Fiona Milligan a répondu le 18 mars 2020
Dear guest, Thank you for your review. Great to see you had an enjoyable stay. Best wishes, Fiona Milligan General Manager

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Points forts : Service et personnel
Séjour de 3 nuits en janvier 2020
Fiona Milligan a répondu le 6 janv. 2020
Dear Guest, I'm pleased to see that overall you had an enjoyable stay with us and look forward to welcoming you back to the hotel in the near future. Best wishes, Fiona Milligan General Manager

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Nous avons aimé la décoration de l'hôtel et de la chambre, le calme, la gentillesse du personnel, le petit déjeuner très complet et le restaurant présentant une cuisine locale et raffinée, l’accès à la piscine pour se détendre après une journée de marche.
Séjour de 3 nuits en décembre 2019
Fiona Milligan a répondu le 30 déc. 2019
Dear guest, Thank you for sharing your review. Im delighted to see we scored 5 out of 5 and that you had an excellent stay with us and look forward to welcoming you back to the hotel in the future. Best wishes, Fiona Milligan General Manager

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Super hôtel
Super hôtel, confortable et propre. Personnel agréable et accueillant. Chambre bien décorée et cozy, salle de bain spacieuse et clean. Petit-déjeuner correct.
Séjour de 3 nuits en novembre 2019
GM Holyrood a répondu le 25 nov. 2019
Dear Guest, Thank you for your 10 out of 10 review which my team and i very much appreciate.We look forward to welcoming you back in the near future. Best wishes Seamus Coen General Manager

10/10 – Excellent

maude

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Great nice i would like come back
Super très calme proche de tout chambre lumineuse spacieuse bien equipée très propre personnel super et très avenant je recommande cet hôtel j y reviendrai avec plaisir trop court séjour
Séjour de 2 nuits en novembre 2019
GM Holyrood a répondu le 25 nov. 2019
Dear Maude, Thank you for your 10 out of 10 review which my team and i very much appreciate. We look forward to welcoming you back in the near future. Best wishes Seamus Coen General Manager

4/10 – Médiocre

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement
Points faibles : Service et personnel
Séjour de 1 nuit en octobre 2019
DB a répondu le 21 oct. 2019
Thanks for your review

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Séjour de 4 nuits en septembre 2019
DB a répondu le 15 sept. 2019
Thanks for your review, much appreciated

8/10 – Bien

Swann

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en septembre 2019
DB a répondu le 11 sept. 2019
Thanks for you review, much appreciated

8/10 – Bien

Francis John Edward

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Very friendly helpful staff, nice room, good bathroom nice breakfast. Good location for walking to the sites in Edinburgh city
Séjour de 2 nuits en avril 2024

10/10 – Excellent

Ellen

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Een heel mooi hotel, schoon, opgeruimd en heel aardig en zeer behulpzaam personeel. Een echte aanrader!!!
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Katie a répondu le 10 avr. 2024
Dear Ellen, thank you for taking time to leave such a positive review about your recent stay with us. We are delighted to hear that your experience was so positive, and sincerely hope we will be able to welcome you back in the near future! Kind regards, Front Office Edinburgh Marriott Hotel Holyrood

8/10 – Bien

Elizabeth

Points forts : Propreté, service et personnel
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Rachel a répondu le 3 avr. 2024
Dear Elizabeth,Thank you for taking the time to leave us a review about your recent stay at the Edinburgh Marriott Hotel Holyrood. We are thrilled to learn that you enjoyed your stay with us, and sincerely hope we will be able to welcome you back in the near future!Kind regards,Front DeskEdinburgh Marriott Hotel Holyrood

10/10 – Excellent

Patrick

Points forts : État et installations de l’hébergement
Séjour de 4 nuits en mars 2024
Phoebe a répondu le 2 avr. 2024
Thank you for your feedback. We are thrilled you enjoyed your stay with us.

10/10 – Excellent

Pat

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
We had a great stay. Property was wonderful
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Phoebe a répondu le 2 avr. 2024
Thank you for your kind feedback, we are so happy to hear you enjoyed your stay.

8/10 – Bien

Robert Paul

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Phoebe a répondu le 2 avr. 2024
Thank you for your feedback. We are thrilled you enjoyed your stay with us. We hope to host you again.

10/10 – Excellent

Simon

Voyage en famille, Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Phoebe a répondu le 2 avr. 2024
Thank you for your feedback. We are thrilled you enjoyed your stay with us.

10/10 – Excellent

Waiyin

Séjour de 1 nuit en mars 2024
Phoebe a répondu le 2 avr. 2024
Thank you for your feedback, we hope you will choose to stay with us again.

10/10 – Excellent

Elaine

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Another wonderful stay in this newly refurbished hotel! Great staff, rooms, breakfast and pool. Thank you again!
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Rachel a répondu le 15 mars 2024
Dear Elaine,Thank you for taking time to leave us such a wonderful review with regards to your recent stay with us. We are overjoyed to learn that you had such a positive experience as guest satisfaction is our utmost priority. We sincerely hope to welcome you back to our hotel in the near future!Kind regards,Front DeskEdinburgh Marriott Hotel Holyrood

10/10 – Excellent

Anjuli

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Complementary upgrade, huge bed, rooms recently decorated in the premium section, really friendly and helpful staff, nice breakfast and easy walking distance to most of the attractions
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Rachel a répondu le 15 mars 2024
Dear Anjuli,Thank you very much for taking the time to give us such a great review. We are delighted to learn that you had such a wonderful time while staying with us and strive daily to ensure our guests have a memorable experience. We sincerely hope we will be able to welcome you back in the near future!Kind regards,Front DeskEdinburgh Marriott Hotel Holyrood

10/10 – Excellent

Sonia

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
We had a great time, lovely staff and room, thankyou
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Rachel a répondu le 15 mars 2024
Dear Sonia,Thank you for taking time to leave us such a positive review about your recent stay with us. We are delighted to learn that you have been well taken care of during your stay as we strive for this daily. We hope to welcome you back in the near future!Kind regards,Front DeskEdinburgh Marriott Hotel Holyrood

10/10 – Excellent

Beatrice

Séjour de 2 nuits en février 2024
Rachel a répondu le 21 mars 2024
Dear Beatrice,Thank you for taking time to leave such a positive review about your recent stay with us. We are delighted to hear that your experience was memorable and over all positive, and sincerely hope we will be able to welcome you back in the near future!Kind regards,Front OfficeEdinburgh Marriott Hotel Holyrood

10/10 – Excellent

Abram

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 3 nuits en février 2024
Claire a répondu le 17 févr. 2024
Hi Abram, thank you so much for your review! We look forward to welcoming you back to the hotel in the future.

8/10 – Bien

ROSA CECILIA

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Very central to everything. Next to the parliament building. Close to everything
Séjour de 2 nuits en décembre 2023
Nicole a répondu le 15 févr. 2024
Dear Rosa, Thank you for taking the time to leave a review. I am so pleased to read that you enjoyed your stay with us. We look forward to welcoming you back again soon

8/10 – Bien

Lorraine

Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
The staff at the hotel were all lovely. Unfortunately the pool,spa area was being refurbished so we were unable to use. The hotel was very clean the foyer area was nice and relaxing, breakfast was nice. Great views over Arthur seat and well situated for Holyrood Palace,Dynamic Earth and parliament building.
Séjour de 1 nuit en février 2024
Phoebe a répondu le 14 févr. 2024
Thank you for this lovely feedback, Lorraine. We are thrilled you had a wonderful stay with us. We are sorry that you were unable to use our spa and leisure facilities this time. We hope to host you again on your next trip to Edinburgh.

10/10 – Excellent

Necmiye

Voyage en famille avec de jeunes enfants, Voyage en famille, Voyage de couple
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Alles war super auch die Mitarbeiter super nett freundlich und Mega gesprächig. Das einzige was nicht so toll war die Betten. Die Matratze war zuuuu weich und eine war höher als die andere. An sich super Hotel und das Frühstück war super lecker.
Séjour de 5 nuits en février 2024
Phoebe a répondu le 7 févr. 2024
Danke für Ihre Rückmeldung. Wir freuen uns sehr, dass Ihnen unser Hotel gefallen hat. Wir hoffen Sie wieder zu sehen.

2/10 – Terrible

Stacey

Voyage de couple
Points forts : Propreté
Points faibles : Commodités, état et installations de l’hébergement
I booked the Holyrood Hotel in Edinburgh through the expedia site. The main reason I chose this hotel was because it had a spa and swimming pool. When we got there we were informed that there are refurbishment works ongoing and that the spa, swimming pool and leisure facilities could not be used throughout the duration of my stay. This was not stated on the expedia site. Not only that, the noise disturbance since 8am every morning until 5pm every evening was terrible. The workmen were refurbishing bedrooms on the floor above. There was a skip outside my bedroom window that the old furniture etc was being thrown into from the floor above, again this was very noisy. The workmen also parked at the back outside the window. I booked a king room and instead of a king size bed it was 2 single beds pushed together, it was very uncomfortable. I stayed for 5 nights to get away for some rest from a busy home and work life and i got very little sleep due to the mattress and the noise both inside and out the hotel. I will not be staying here again nor will I be booking through Expedia again.
Séjour de 5 nuits en février 2024
Phoebe a répondu le 7 févr. 2024
Thank you for taking the time to give us your feedback. We take all of our guests feedback on board and always strive to improve. We are very sorry that our hotel did not give you the relaxing experience you were hoping for.

6/10 – Acceptable

Marc

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel
Nice enough hotel but the room was cold, heating didn’t work. Its a little run down and needs renovation. They had some renovation works ongoing whilst I stayed so I suspect it will be very nice once the works are completed.
Séjour de 3 nuits en janvier 2024
Phoebe a répondu le 6 févr. 2024
Thank you for you feedback. We hope you will visit again when our renovation is complete!

4/10 – Médiocre

Mark

Voyage en groupe, Voyage d’affaires
Points forts : Service et personnel
Points faibles : Propreté, commodités et état et installations de l’hébergement.
It’s a shame about the refurbishment going on as it maid it noisy and uncomfortable
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Phoebe a répondu le 29 janv. 2024
Thank you for your feedback. We apologise for the inconvenience caused by our renovations. We hope you will visit in the future so that you may experience our improvements.

8/10 – Bien

Carolyn

Points forts : Service et personnel, confort de la chambre
The hotel was undergoing major refurbishment whilst we were there, which really spoilt our trip. Whilst the hotel did advise us in advance that the spa would not be available we were not advised of the general disruption and the noise of the workmen. We complained about this to the duty manager who kindly arranged for us to have a complimentary dinner on the second night of our stay. We were also concerned about the mould around the window, which we again brought to the attention of the duty manager, who in turn deducted the cost of our breakfasts from our bill. It would have been nicer not to have had to made these complaints in the first place. On a positive note the staff at this hotel are excellent.
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Phoebe a répondu le 23 janv. 2024
Thank you for your feedback. We are glad we could amend for the issues encountered during your stay. We hope to host you again in the future.

2/10 – Terrible

Andy

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté
Points faibles : État et installations de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Phoebe a répondu le 23 janv. 2024
Thank you for your feedback. We are sorry to hear that your stay did not live up to expectations this time.

8/10 – Bien

Gregor

Points forts : Propreté, service et personnel
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Phoebe a répondu le 23 janv. 2024
Thank you for your feedback, we are thrilled that you enjoyed your stay.

4/10 – Médiocre

Sean

Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Phoebe a répondu le 23 janv. 2024
Thank you for you feedback. We are sorry we did not live up to expectations this time.

10/10 – Excellent

Deborah

Séjour de 2 nuits en décembre 2023
Phoebe a répondu le 19 janv. 2024
Thank you for your feedback, we hope to see you again soon.

10/10 – Excellent

Julie

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Séjour de 3 nuits en janvier 2024
Phoebe a répondu le 19 janv. 2024
Thank you for your feedback

8/10 – Bien

Grace, New York

Séjour de 3 nuits en janvier 2024
Phoebe a répondu le 6 févr. 2024
Thank you for your feedback.

10/10 – Excellent

keith

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
relaxing
Very helpful staff excellent breakfast comfortable bed. A problem with the room safe was sorted immediately.
Séjour de 4 nuits en janvier 2024
Phoebe a répondu le 19 janv. 2024
Thank you for your kind feedback. We look forward to hosting you again.

6/10 – Acceptable

Russell

Voyage de couple
Points forts : Service et personnel
Bed not made properly and tea and coffee and milk not restocked
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Phoebe a répondu le 19 janv. 2024
Thank you for your feedback.

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Hogmany trip
Arrived early on new year's eve. Greeted at reception with a smile and a welcome glass of prosecco. Swiftly taken to our room by Mike who was very helpful by carrying our bags and giving handy advice for our evening ahead and told us to ring and ask for him if we needed anything for the room. The room had everything we needed, spacious with a partial vue of Arthur's seat. Had a swim and sauna downstairs in the spa. The gym looked well equiped from what we could see. The hotel provided some lovely hot traditional Scottish food (Stovies) on our return after the celebrations, which was very much needed. We had a lovely chat with one of the supervisors in the bar on new years day, who was so nice and made some delicious cocktails. Breakfast buffet was delicious. Hotel is in a great position. About 15 minutes walk to the castle. We parked at the NCP just a little up the road, though dynamic earth would be handy as nearer. All the staff were very friendly and we would stay again,
Séjour de 2 nuits en décembre 2023
Phoebe a répondu le 19 janv. 2024
Thank you so much for this lovely feedback. We are so glad you had a wonderful time with us for Hogmanay. We hope to see you again soon.

8/10 – Bien

Cara

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Nice and friendly hotel that is close to the centre.
Séjour de 2 nuits en décembre 2023
Phoebe a répondu le 19 janv. 2024
Thank you for your feedback.

10/10 – Excellent

Jennifer

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Great stay
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Phoebe a répondu le 19 janv. 2024
Thank you for your feedback

8/10 – Bien

Alan

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
A wet December trip
A wet December, the staff were all friendly, professional and helpful. Nothing was too much trouble. Bed and bedding were exceptional - so comfortable. The room was spotlessly clean. Staff in the spa were also professional, friendly and efficient - really positive experience. Buffet breakfast meant the mushrooms, scrambled egg etc were underwhelming, sitting too long. Freshly cooked poached eggs were superb. Some of the fittings, walls, woodwork are showing some wear and tear.
Séjour de 2 nuits en décembre 2023
Phoebe a répondu le 19 janv. 2024
Thank you for your feedback. We are thrilled that you had a great time at our hotel. We hope to see you again in the future.